PKO BP zrezygnował z reklamowania się w TVN i mocno obniżył wydatki w stacjach Polsatu (analiza)
Bank PKO BP już w ub.r. znacząco ograniczył wydatki reklamowe w takich telewizjach, jak TVN czy Polsat, a zaczął wydawać więcej w TVP1 i TVP2. W tym roku reklamy banku nie pojawią się na antenie TVN.
Bank PKO BP jest w gronie co najmniej kilku spółek z udziałem Skarbu Państwa, które już w ub.r. znacząco zredukowały swoje wydatki reklamowe w takich stacjach tv, jak Polsat czy TVN, a zwiększyły je w TVP1 i TVP2.
- Do planowania budżetów podchodzimy elastycznie. Głównymi kanałami komunikacji banku są telewizja, media elektroniczne/społecznościowe dopasowane do grup celowych. Zmniejszone w 2016 roku wydatki w stacjach TVN i Polsat wynikały z lokowania budżetu reklamowego w innych stacjach - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Edyta Skorupska, ekspert z departamentu komunikacji korporacyjnej PKO BP. I dodaje wprost: - W tym roku PKO Bank Polski skasował do zera deklaracje zakupowe w TVN.
Zapytaliśmy więc, z jakich powodów to właśnie w TVN w tym roku PKO BP nie wykupi żadnej reklamy. Nie otrzymaliśmy odpowiedi.
Poniżej prezentujemy zestawienie wydatków nie tylko na głównych antenach TVN, Polsatu i TVP, ale również w kanałach tematycznych tych nadawców.
I tak np. jeszcze w 2015 roku PKO BP, mocno zaangażowany społecznie w różne inicjatywy sportowe (np. organizator maratonu itp.) decydując się na reklamy w kanałach o tematyce sportowej częściej emitował reklamy w Polsat Sport niż w TVP Sport. W 2016 roku zwiększył wydatki na TVP Sport (13,1 proc. rok do roku), a znacznie zredukował je w Polsat Sport (o 80 proc., z ok. 2 mln zł do 403 tys. zł).
Wydatki reklamowe PKO BP w stacjach TVP |
||||
(dane NAM) |
I-VI 2015 |
VII-XII 2015 |
I-VI 2016 |
VII-XII 2016 |
TVP ABC |
1 496 888 zł |
914 344 zł |
243 467 zł |
768 750 zł |
TVP HD |
198 743 zł |
126 997 zł |
236 631 zł |
88 080 zł |
TVP Historia |
366 509 zł |
169 075 zł |
345 859 zł |
199 379 zł |
TVP Kultura |
81 450 zł |
56 828 zł |
112 572 zł |
41 925 zł |
TVP Rozrywka |
950 485 zł |
403 865 zł |
755 139 zł |
550 589 zł |
TVP Seriale |
1 266 058 zł |
528 789 zł |
359 127 zł |
1 021 756 zł |
TVP Sport |
99 772 zł |
46 674 zł |
102 056 zł |
63 580 zł |
TVP1 |
5 945 045 zł |
3 709 655 zł |
3 966 975 zł |
7 310 565 zł |
TVP2 |
3 766 260 zł |
2 296 575 zł |
5 420 600 zł |
3 364 505 zł |
TVP3 |
662 237 zł |
209 528 zł |
353 787 zł |
275 313 zł |
TVP INFO |
1 214 399 zł |
262 474 zł |
1 175 109 zł |
865 800 zł |
TVP Polonia |
307 370 zł |
104 612 zł |
72 765 zł |
72 603 zł |
Podobnie było w przypadku kanałów informacyjnych. Najczęściej wybieraną przez PKO BP stacją o tym profilu był w 2015 roku TVN24, na które bank wydał wtedy 5,32 mln zł. W ub.r. wydatki w tej stacji spadły już do 4,8 mln zł.
Wydatki reklamowe PKO BP w stacjach TVN |
||||
(dane NAM) |
I-VI 2015 |
VII-XII 2015 |
I-VI 2016 |
VII-XII 2016 |
TVN |
11 553 120 zł |
11 406 560 zł |
4 900 690 zł |
4 818 520 zł |
TVN Fabula |
137 477 zł |
307 346 zł |
171 472 zł |
233 483 zł |
TVN Style |
216 587 zł |
361 088 zł |
262 597 zł |
262 673 zł |
TVN Turbo |
5 008 zł |
13 068 zł |
|
|
TVN24 |
3 017 780 zł |
2 320 410 zł |
3 214 047 zł |
1 620 388 zł |
TVN24 Biznes i Swiat |
810 802 zł |
769 602 zł |
1 828 094 zł |
845 553 zł |
TVN7 |
96 795 zł |
35 542 zł |
|
|
Bank zmniejszył je też w Polsat News – o 28,5 proc., ale jednocześnie zwiększył je w TVP Info – o 37,8 proc., do 2,04 mln zł.
Wydatki reklamowe PKO BP w stacjach Polsatu |
||||
(dane NAM) |
I-VI 2015 |
VII-XII 2015 |
I-VI 2016 |
VII-XII 2016 |
Polsat |
8 466 890 zł |
9 988 960 zł |
6 093 050 zł |
4 974 670 zł |
Polsat Cafe |
397 290 zł |
1 070 550 zł |
172 925 zł |
66 475 zł |
Polsat Film |
460 145 zł |
1 738 215 zł |
158 368 zł |
336 010 zł |
Polsat JimJam |
|
|
178 585 zł |
93 760 zł |
Polsat News |
484 000 zł |
744 000 zł |
622 610 zł |
252 970 zł |
Polsat News 2 |
1 018 950 zł |
1 346 735 zł |
690 530 zł |
272 550 zł |
Polsat Play |
77 355 zł |
|
30 340 zł |
259 005 zł |
Polsat Romans |
179 290 zł |
459 835 zł |
89 535 zł |
79 325 zł |
Polsat Sport |
972 435 zł |
1 019 500 zł |
318 840 zł |
84 280 zł |
Polsat Sport Extra |
286 810 zł |
412 060 zł |
355 635 zł |
110 590 zł |
Polsat Viasat Explorer |
464 810 zł |
|
81 055 zł |
90 500 zł |
Polsat Viasat History |
362 865 zł |
778 665 zł |
69 675 zł |
158 485 zł |
Polsat Viasat Nature |
|
161 965 zł |
163 555 zł |
148 435 zł |
Polsat2 |
53 160 zł |
|
253 845 zł |
171 955 zł |
Przypomnijmy, że planowaniem i zakupem mediów dla PKO BP zajmuje się dom mediowy Havas Media, który odmówił komentarza na temat strategii lokowania budżetów reklamowych przez państwowe spółki.
Dołącz do dyskusji: PKO BP zrezygnował z reklamowania się w TVN i mocno obniżył wydatki w stacjach Polsatu (analiza)