„Pierwsza miłość” straciła widzów, ale i tak nie daje szans konkurencji
W nowym sezonie serial „Pierwsza miłość” gromadzi o 130 tys. widzów mniej niż rok wcześniej. Jednak obyczajowa produkcja cały czas zdecydowanie wygrywa z propozycjami konkurentów Polsatu.
“Pierwsza miłość” nadawana jest w dni powszednie o 18.00. Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 3 do 19 września br. jej średnia oglądalność wyniosła 2,11 mln widzów, zaś udział ukształtował się na poziomie 21,43 proc. w 4+ i 27,50 proc. w 16-49. Topowy odcinek, nadany 13 września, przyciągnął przed ekrany niemal 2,5 mln osób.
Serial notuje jednak nieco niższą widownię niż w analogicznym okresie ub.r. Wtedy „Pierwszą miłość” codziennie śledziło bowiem 2,24 mln widzów, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 22,69 proc. i 28,50 proc.
Mimo spadku widowni, Polsat w paśmie emisji serialu pozostaje liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje TVN, nadająca wówczas „Ukrytą prawdę” i notująca 17,97 proc. udziału. Trzecia jest TVP1 („Klan”, „Ranczo”; 17,12 proc.), zaś czwarta TVP2 („Panorama”, „Sport”, „Pogoda”; 13,35 proc.). W grupie komercyjnej Polsat też zajmuje pierwsze miejsce z jeszcze większą przewagą nad konkurencją. Drugi TVN ma tutaj 17,42 proc. udziału, czyli o ponad 10 pkt. proc. mniej niż Polsat.
Widownia „Pierwszej miłości” na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Polsat – Pierwsza miłość | 2 107 445 | 21,43% | 27,50% |
TVN | 1 767 162 | 17,97% | 17,42% |
TVP1 | 1 683 077 | 17,12% | 12,28% |
TVP2 | 1 312 325 | 13,35% | 8,86% |
Topowe odcinki serialu
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
13-09-2012 | 2 483 015 | 21,73% | 27,87% |
05-09-2012 | 2 349 470 | 24,26% | 32,33% |
19-09-2012 | 2 310 385 | 20,94% | 28,66% |
Dołącz do dyskusji: „Pierwsza miłość” straciła widzów, ale i tak nie daje szans konkurencji