PGNiG tworzy Superligę piłkarzy ręcznych i centralizuje prawa marketingowe
Spółka Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, sponsor piłki ręcznej w Polsce wprowadza Superligę piłkarzy ręcznych od sezonu 2016/2017. Wzorem innych lig zawodowych scentralizowana zostanie część praw marketingowych, dzięki czemu spółka zarządzająca rozgrywkami będzie mogła w imieniu klubów poszukiwać sponsorów dla całej ligi.
- Naszym celem jest strategiczny rozwój polskiej piłki ręcznej. Angażujemy się w profesjonalizację polskiej piłki ręcznej, aby dać dyscyplinie nową siłę i jakość - mówi Janusz Kowalski, wiceprezes PGNiG ds. korporacyjnych.
PGNiG jest sponsorem strategicznym polskiej piłki ręcznej od 2010 roku. Wspiera seniorskie i młodzieżowe reprezentacje Polski, jest także sponsorem tytularnym rozgrywek ligowych oraz Pucharu Polski.
Od nowego sezonu zaangażowanie spółki w tę dyscyplinę będzie jeszcze większe. Z jej inicjatywy zarejestrowano właśnie spółkę Superliga, która przejmie od Związku Piłki Ręcznej w Polsce zarządzanie ligowymi rozgrywkami. - Piłka ręczna dołączy tym samym do elitarnego grona dyscyplin, w których funkcjonują ligi zawodowe: piłki nożnej, siatkówki i koszykówki. To rewolucyjna zmiana, na którą środowisko czekało od ponad 10 lat. Postanowiliśmy wziąć na siebie ciężar tych przekształceń, gdyż uważamy się za świadomego i aktywnego sponsora - tłumaczy Janusz Kowalski.
Cały proces odbywa się z pełnym zaangażowaniem klubów, Związku Piłki Ręcznej w Polsce oraz wsparciu ministra skarbu państwa Dawida Jackiewicza oraz ministra sportu i turystyki Witolda Bańki.
By dołączyć do nowej PGNiG Superligi, trzeba będzie uzyskać licencję. Przy jej przyznawaniu brane będą pod uwagę kryteria finansowe, prawne i sportowe. Istotne będzie również przedstawienie przez kluby władzom ligi planu spłaty dotychczasowych zobowiązań, z którego realizacji będą potem konsekwentnie rozliczane.
Do 30 czerwca kluby mają czas na zgłoszenie się do rozgrywek oraz na dostarczenie pierwszej transzy dokumentów licencyjnych, dlatego ostateczna liczba drużyn rywalizujących w przyszłym sezonie jest jeszcze sprawą otwartą.
Wzorem innych lig zawodowych scentralizowana zostanie część praw marketingowych, dzięki czemu spółka zarządzająca rozgrywkami będzie mogła w imieniu klubów poszukiwać sponsorów dla całej ligi. Rewolucyjne zmiany zajdą także w systemie rozgrywek. Zlikwidowane zostaną remisy, a liga zostanie podzielona na dwie grupy - najlepsze ekipy z każdej z nich rywalizować będą w fazie finałowej zbliżonej do systemu play-off.
Start PGNiG Superligi w nowym wydaniu zaplanowano na 16 września br.
Dołącz do dyskusji: PGNiG tworzy Superligę piłkarzy ręcznych i centralizuje prawa marketingowe