Paulina Plenkiewicz prezesem Grupy naTemat, Monika Bogusz-Jędrzejczyk zostaje w zarządzie
Z początkiem 2021 roku funkcję prezesa spółki Glob360, właściciela Grupy naTemat, obejmie Paulina Plenkiewicz. Obecna prezes Monika Bogusz-Jędrzejczyk pozostanie w zarządzie. - W roku 2021 planujemy kolejne wdrożenia, inwestycje w nowe kompetencje, narzędzia i produkty, które dopełnią portfolio wydawnictwa. W styczniu startujemy z projektem Brid, na jego realizację otrzymaliśmy grant od Google - wylicza Plenkiewicz.
Paulina Plenkiewicz pracuje w Grupie naTemat od marca 2013 roku. W 2017 roku objęła stanowisko dyrektor strategii i rozwoju, a na początku ub.r. weszła też do zarządu.
Wcześniej pracowała jako business development manager w Starcomie oraz advertising manager w Marquard Media.
- To odpowiedni moment, aby Paulina przejęła stery. Jest doskonale przygotowana do roli lidera Grupy naTemat, który wprowadzi ją w kolejny etap dynamicznego rozwoju. Jestem pewna, że dzięki jej szerokiej wiedzy rynkowej, zaangażowaniu, strategicznemu myśleniu zrealizuje plany firmy na kolejne lata - podkreśla Monika Bogusz-Jędrzejczyk, która funkcję prezesa Glob360 objęła wiosną 2017 roku.
- Objęcie funkcji prezesa zarządu Grupy naTemat przez Paulinę Plenkiewicz jest najlepszym wyrazem promowania przez właścicieli Grupy wieloletnich współpracowników firmy, którzy swoją pracą przyczynili się znacząco do jej rozwoju i wykazali się nieprzeciętnymi zdolnościami menadżerskimi - dodaje Robert Jędrzejczyk, mniejszościowy udziałowiec Glob360 (ma 35 proc. udziałów, 65 proc. należy do Tomasz Lisa).
W zarządzie Glob360 pozostanie też Michał Mańkowski, redaktor naczelny i dyrektor operacyjny Grupy naTemat.
Grupa naTemat uruchomi projekt Brid
Do Grupy naTemat.pl należą działający od prawie 9 lat portal ogólnotematyczny naTemat.pl, serwis ekonomiczno-technologiczny INNPoland.pl, serwisy dla rodziców mamadu.pl i dadhero.pl oraz serwis satyryczny ASZdziennik.pl.
- W wyniku globalnej pandemii rok 2020 był wyjątkowo trudny, ale jednocześnie bardzo znaczący dla Grupy naTemat w całej jej historii. Pomimo niesprzyjających rynkowo warunków, wydawnictwo zdołało wprowadzić szereg zmian technologicznych dotyczących m.in. sprzedaży programatycznej, wdrożyć nowe narzędzia wspomagające procesy a także rozwinąć portfolio oferowanych produktów. Nowa strategia sprzedaży i pogłębianie eksperckości wewnątrz zespołów, przyniosło zamierzony efekt realizacji celów biznesowych - podkreśla Paulina Plenkiewicz.
Zapowiada, że Grupa naTemat chce z jednej strony umacniać pozycję zasięgowego wydawcy, a z drugiej wdrażać wiele niestandardowych rozwiązań. - Na nasyconym rynku mediowym lubimy być pierwsi, wyznaczać trendy, "robić różnicę" - a to wymaga odwagi. Nasza filozofia i kreacja, choć głównie funkcjonująca w internecie, również poza nim znajduje swoje ujście. Projekty takie jak "Mural dla służby zdrowia", profrekwencyjne "Trzy billboardy pod Sieradzem", nowojorska kampania na 100-lecie odzyskania niepodległości czy tajemniczy nadwiślański "monolit", zapadają w pamięć - wylicza nowa prezes Glob360.
W styczniu firma uruchomi projekt Brid, na który uzyskała grant od Google w ramach Digital News Initiative. - To będzie rewolucyjny format dziennikarski, w którym czytelnik współdecyduje o czym pragną czytać Polacy i w jakie tematy powinniśmy się angażować - opisuje Paulina Plenkiewicz. - Wśród wielu istotnych zmian, jakie przyniósł bieżący rok, w roku 2021 planujemy kolejne wdrożenia, inwestycje w nowe kompetencje, narzędzia i produkty, które dopełnią portfolio wydawnictwa - zapowiada.
Grupa naTemat współpracuje obecnie łącznie z 70 osobami, niedawno firma przeniosła się do nowego, większego biura.
W ub.r. wszystkie spółki tworzące Grupę naTemat zanotowały łącznie 9 mln zł wpływów ze sprzedaży i 1,65 mln zł zysku netto, z czego firma Glob360 osiągnęła wzrost przychodów o 24,6 proc. do 7,7 mln zł oraz zysku netto z 513,3 do 976,3 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Paulina Plenkiewicz prezesem Grupy naTemat, Monika Bogusz-Jędrzejczyk zostaje w zarządzie