SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Pathfinder23 ze wzrostem wpływów o 41 proc. i 2,5 mln zł zysku

Agencja marketingowa Pathfinder23 (należy do grupy Brand New Galaxy) w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 41 proc. do 49,81 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę ze 105,4 tys. zł straty do 2,47 mln zł zysku. Firma na koniec ub.r. zatrudniała 154 pracowników etatowych.

Kacper Kłos, CEO Brand New Galaxy Kacper Kłos, CEO Brand New Galaxy

Przychody zagraniczne Pathfinder23 poszły w górę rok do roku z 32,52 do 42,27 mln zł, a krajowe - z 5,2 do 7,54 mln zł.

Wpływy od innych spółek z grupy Brand New Galaxy zwiększyły się z 90,9 do 691,7 tys. zł. Przychody od samej firmy Brand New Galaxy poszły w górę z zera do 236 tys. zł, od Spacecamp - z 35,4 do 125,2 tys. zł, od New Gravity - z 7,2 do 64 tys. zł, a od Robonauts Pictures - z zera do 164,8 tys. zł.

Pathfinder23 to zdecydowanie największy podmiot w grupie Brand New Galaxy. Agencja oferuje usługi marketingowe przede wszystkim w zakresie działalności w e-commerce. Jako swoich klientów wymienia m.in. koncerny Bayer, Coty, Danone i Perfetti Van Melle. Jesienią ub.r. wygrała przetarg na realizację kilku globalnych projektów e-commerce’owych dla Carlsberga.

Agencja dokonała korekty swoich wyników z 2019 roku: przychody obniżono z 37,73 mln zł, zysk sprzedażowy z 4,05 do 1,65 mln zł, zysk operacyjny - z 4,15 do 1,74 mln zł, a wynik netto - z 2,3 mln zł zysku do 105,4 tys. zł straty.

Koszty 40 proc. w górę, 29 pracowników więcej

Wydatki operacyjne Pathfinder23 zwiększyły się rok do roku z 33,67 do 46,99 mln zł, czyli o 39,6 proc. Wartość sprzedanych towarów i materiałów wzrosła z 11,76 do 17,23 mln zł.

Z kolei nakłady na usługi obce zwiększyły się z 11,4 do 15,01 mln zł, na wynagrodzenia - z 8,53 do 11,96 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,78 do 2,57 mln zł.

Na koniec okresu sprawozdawczego Spółka zatrudniała na podstawie umowy o pracę 154 osoby, o 29 więcej niż rok wcześniej.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Po wybuchu epidemii agencja nie pozyskała środków z tarcz pomocowych, natomiast w sierpniu br. skorzystała z pomocy de minimis o wartości nominalnej 35,7 tys. zł z budżetu Warszawy.

Pozostałe wpływy operacyjne firmy wzrosły ze 121,1 do 353,1 tys. zł, pozostałe koszty operacyjne - z 28,6 do 146 tys. zł, natomiast wydatki finansowe zmalały z 903 do 662,4 tys. zł.

Zysk na kapitał zapasowy

Wyniki rentowności Pathfinder23 poszły znacząco w górę. Zysk sprzedażowy zwiększył się z 1,65 do 2,82 mln zł, zysk operacyjny - z 1,74 do 3,03 mln zł, zysk brutto - z 844,6 tys. zł do 2,41 mln zł, a wynik netto - ze 105,4 tys. zł straty do 2,47 mln zł zysku.

Firma w 2019 roku zapłaciła 950 tys. zł podatku dochodowego, a w ub.r. miała ujemne koszty w tym zakresie wynoszące 63 tys. zł.

100 proc. udziałów Pathfinder23 należy do spółki Brand New Galaxy. Właściciel na walnym zgromadzeniu zdecydował, że zysk netto agencji z ub.r. w całości zasili jej kapitał zapasowy.

Dołącz do dyskusji: Pathfinder23 ze wzrostem wpływów o 41 proc. i 2,5 mln zł zysku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl