„Pani Domu” pięć razy więcej z reklam, „Polityka” w dół o 30 proc.
W listopadzie br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam niecałe 6 proc. mniej niż rok wcześniej. Przychody „Pani Domu” były ponad pięć razy większe niż w listopadzie ub.r., a wpływy „Polityki” – o ponad 30 proc. niższe.
Cennikowe wpływy reklamowe polskich czasopism w listopadzie br. wyniosły 230,13 mln zł (netto, bez autopromocji), co oznacza spadek o 5,8 proc. w porównaniu z listopadem 2009 roku – wynika z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla serwisu Wirtualnemedia.pl.
Liderujący w tym segmencie „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) „na papierze” zarobił z reklam 19,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Jeszcze większy spadek cennikowych wpływów reklamowych – wynoszący 32 proc. – zanotowała „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy). Natomiast „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) zyskał z reklam o 6 proc. mniej niż rok wcześniej, „Viva!” (Edipresse Polska) – 9,8 proc. mniej, „Claudia” (G+J Polska) – 6,3 proc. mniej, a „Playboy” (Marquardt Media Polska) – 8,5 proc. mniej.
Z drugiej strony cennikowe przychody reklamowe „Pani Domu” (Edipresse Polska) były w listopadzie dokładnie o 538,4 proc. wyższe niż rok wcześniej. Warto przypomnieć, że czasopismo to od lipca br. ukazuje się co dwa tygodnie, podczas gdy wcześniej było tygodnikiem (więcej o tej zmianie).
Z kolei „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) cennikowo zarobił z reklam 13,1 proc. więcej niż rok wcześniej, „Wprost” (AWR Wprost) – 5,9 proc. więcej, a „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) – 3,2 proc. więcej.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
XI.2010 | XI.2009 | |
Newsweek Polska | 10 660 393 zł | 13 227 225 zł |
Wprost | 9 471 083 zł | 8 942 415 zł |
Tele Tydzień | 9 127 767 zł | 9 709 389 zł |
Twój Styl | 6 919 044 zł | 6 117 563 zł |
Viva! | 6 839 836 zł | 7 579 036 zł |
Polityka | 6 556 800 zł | 9 630 400 zł |
Claudia | 5 951 971 zł | 6 351 403 zł |
Przyjaciółka | 5 057 089 zł | 4 897 702 zł |
Pani Domu | 4 393 196 zł | 816 006 zł |
Playboy | 4 330 275 zł | 4 730 937 zł |
monitorowane tytuły razem | 230 132 384 zł | 244 163 880 zł |
Dołącz do dyskusji: „Pani Domu” pięć razy więcej z reklam, „Polityka” w dół o 30 proc.
Polityka to jedno z ostoi pobolszewizmu w najgorszym wykonaniu :P
Znaczna część społeczeństwa o tym wie jedynie do garstki "czytelników" to nie dociera a i "dziennikarze" również nie przyjmują tego do wiadomości :P
ale to ich małpy i ich cyrk :P