Ozona Snuffy Weiss: Wciągnij się do zabawy
Kampania promocyjna nowego produktu Ozona Snuffy Weiss - "Wciągnij się do zabawy" (case study).
Kampania promocyjna Ozona Snuffy Weiss - "Wciągnij się
do zabawy"
Agencja: VanguardPR - Grupa Adweb
Klient: Tobacco Trading International Poland Sp. z
o.o.
Cele i założenia
Promocja nowego produktu Ozona Snuffy Weiss. Jest to produkt trudny
do promowania ze względu na utożsamianie go z używkami - wygląd
białego proszku i wciąganie go przez nos - i wynikające z tego
faktu niekorzystne odczucia klientów i mediów.
Celem akcji było wytworzenie pozytywnego szumu wokół produktu,
zwiększenie rozpoznawalności marki - produkt jest nowy na polskim
rynku - wzrost zainteresowania produktem, jak również umożliwienie
osobom zainteresowanym przetestowanie tabaki Ozona Snuffy Weiss.
Dodatkowo Klientowi zależało na edukowaniu młodzieży czym jest
biała tabaka, jakie ma właściwości i dlaczego nie jest
szkodliwa.
Opis produktu
Ozona Snuffy Weiss to beztytoniowa tabaka, produkowana w oparciu o
mieszankę składającą się z cukru winogronowego, mentolu, mączki
ryżowej oraz olejków eterycznych. Zachowując właściwości prawdziwej
tabaki, preparat nie powoduje żadnych skutków ubocznych. Jest
środkiem w pełni bezpiecznym, wolnym od uzależniających i
kancerogennych substancji.
Grupa docelowa
Ozona Snuffy Weiss skierowana jest do młodzieży w wieku 14 do 25
lat, w szczególności do osób lubiących nowości, ciekawostki i
wyzwania oraz w życiu kierują się modą i pasją. Markę promują osoby
młode, które na co dzień wyróżniają się wśród przeciętych
nastolatków np. football freestyler Ravgor.
Sytuacja wyjściowa
20 czerwca podczas jednej z największych bezpłatnych imprez
krakowskich - Wianki 2009 - dla firmy Tobacco Trading International
Polska, zrealizowana została akcja promocyjna produktu Ozona
Snuffy Weiss. Koncert światowej sławy artysty Lenny'ego Kravitza
podczas krakowskich obchodów Nocy Świętojańskiej, był jednym z
największych wydarzeń Krakowa tego roku (jedyny koncert bezpłatny
tego muzyka podczas całego europejskiego tournee). Celem Urzędu
Miasta było zgromadzenie jak największej ilości osób zaangażowanych
w zabawę podczas Wianków. Udało się zebrać 100 tysięcy widzów.
Agencja PR VanguardPR - Grupa Adweb postanowiła wykorzystać
potencjał tłumu.
Opis projektu
Akcja promocyjna w Internecie rozpoczęła się na tydzień przed Nocą
Świętojańską. Specjaliści z agencji VanguardPR przy pomocy narzędzi
buzzowych tj. Usta-Usta promowali wśród internetowych liderów
opinii zabawę na wiankach wspólnie z Ozoną Snuffy. Wykorzystane
zostały fora, społeczności, blogi oraz grupy dyskusyjne.
Podczas koncertów promotorzy Ozona Snuffy angażowali ludzi
dosłownie do "Wciągania się do zabawy". Pomimo deszczu chętnych nie
brakowało. Osobom proponowano wciąganie białego proszku przez nos
wspólnie ze swoimi znajomymi.
Identyfikacja wizualna złożona z koszulek, czapek, przypinek oraz
flagi Snuffy Weiss zapewniła widoczność podczas imprezy. Sam
produkt wywołał ogromny szum i zainteresowanie, przy niskich
nakładach finansowych (wykorzystano sześciu promotorów) i krótkim
czasie akcji (2 godziny akcji). Rozsypano ok. 150 paczek tabaki,
którą wciągnęło ponad 600 osób, z których 100 otrzymało tabakę na
własność. Informacyjne akcja była wstanie dotrzeć do ok. 50 tysięcy
imprezowiczów.
W trakcie kampanii osoby zainteresowane tabaką były informowane o
nowopowstającej stronie Snuffy.pl (tworzonej przez Grupę Adweb),
walorach smakowych białej tabaki, właściwościach zdrowotnych, jak
również samych akcji organizowanych wspólnie z Ozoną Snuffy.
Materiał zdjęciowy oraz filmowy powstały podczas akcji posłuży do
przygotowania virala i kontynuacji promocji produktu oraz strony
www.
Kampania jest wstępem do dalszych, zakrojonych na większą skalę,
akcji promocyjnych produktu Ozona Snuffy Weiss, które będą
wykorzystywać Internet jako główny kanał przekazu.
Efekt:
- Dotarcie z informacją o produkcie do 50 000 osób przy niskim nakładzie finansowym
- Przeprowadzenie degustacji tabaki wśród 600 osób z grupy docelowej oraz związanie ich z marką przez przekazane im gadżety m.in. przypinki z nazwą produktu i Snyffman'em, które najczęściej doczepiane były do kurtek lub toreb i plecaków
- Wzrost rozpoznawalności produktu
- Edukacja młodzieży w zakresie białej tabaki i podkreślenie nieszkodliwości produktu
- Ozona Snuffy Weiss stała się synonimem gadżeciarskiej zabawy w
dobrym stylu.
Dołącz do dyskusji: Ozona Snuffy Weiss: Wciągnij się do zabawy