“Ojciec Mateusz” stracił ponad milion widzów
Siódmy sezon “Ojca Mateusza” śledzi w czwartkowe wieczory w TVP1 średnio 4,47 mln widzów, czyli o ponad milion mniej niż oglądało emitowaną rok wcześniej piątą serię. Serial w dalszym ciągu daje Jedynce pozycję lidera.
Premierowe odcinki “Ojca Mateusza” niezmiennie emitowane są w TVP1 w czwartki o 20.20. Trzy pierwsze epizody najnowszej serii zobaczyło średnio 4,47 mln widzów, co dało stacji 28,05 proc. udziału w grupie 4+ i zapewniło pierwsze miejsce w rynku z dużą przewagą nad zajmującą drugie miejsce TVN. Jej udział wynosi 17,41 proc., a emitowała wtedy “Na Wspólnej” i “W11”. Trzecia jest TVP2 (14,51 proc.; “Barwy szczęścia”, “Magia kłamstwa”), a czwarty - Polsat (9,81 proc.; “CSI: Kryminalne zagadki Miami”).
Z przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w grupie komercyjnej 16-49 Jedynka także jest liderem, ale z niższym wynikiem niż w 4+ - wynoszącym 21,89 proc. Zajmująca drugą pozycję TVN ma 17,55 proc. udziału, a TVP2 - 12,67 proc.
Trzy pierwsze odcinki piątego sezonu, emitowane w marcu 2011 roku, śledziło średnio 5,66 mln widzów, co dawało stacji aż 34,3 proc. udziału wśród wszystkich oglądających i 27,84 proc. w grupie komercyjnej (dowiedz się więcej).
Od marca br. Jedynka przeniosła niedzielne powtórki “Ojca Mateusza”, nadawane w dawnym paśmie premierowym, na soboty. Nadal nadawane są o godz. 17.20. Ze względu na transmisję z zawodów sportowych nie pokazano powtórki pierwszego odcinka, zaś powtórkę drugiego 17 marca br. obejrzało 2,24 mln widzów przy udziale w 4+ na poziomie 23,43 proc. Dla porównania, powtórki pierwszych dwóch epizodów piątej serii w niedziele o 17.20 miały aż 4,5 mln widzów, a udział TVP1 wynosił 32,73 proc.
“Ojciec Mateusz” / fot. Marzena Stokłosa/TVP
Dane telemetryczne pokazują, że kryminalny serial TVP1 najchętniej oglądają kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi oraz ludzie z wykształceniem podstawowym.
Widownia “Ojca Mateusza” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
08-03-2012 | 4 488 951 | 28,33% | 22,07% |
15-03-2012 | 4 543 723 | 28,59% | 23,00% |
22-03-2012 | 4 360 452 | 27,21% | 20,58% |
Średnia | 4 465 173 | 28,05% | 21,89% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 – Ojciec... | 4 465 173 | 28,05% | 21,89% |
TVN | 2 771 724 | 17,41% | 17,55% |
TVP2 | 2 309 532 | 14,51% | 12,67% |
Polsat | 1 561 077 | 9,81% | 12,60% |
Profil widowni produkcji
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 40,83% | 85 |
Kobiety | 59,17% | 114 | |
Wiek | 4-9 | 1,93% | 33 |
10-15 | 4,20% | 63 | |
16 - 19 | 1,55% | 28 | |
20 - 24 | 2,92% | 38 | |
25 - 29 | 2,37% | 27 | |
30 - 34 | 4,37% | 53 | |
35 - 39 | 6,22% | 84 | |
40 - 44 | 5,97% | 92 | |
45 - 49 | 8,44% | 126 | |
50 - 54 | 10,29% | 129 | |
55 - 59 | 11,80% | 151 | |
60 | 39,92% | 194 | |
Wlk. miasta | Wieś | 47,93% | 122 |
< 50 tys. | 22,71% | 97 | |
50-100 tys. | 7,86% | 95 | |
100-200 tys. | 5,55% | 73 | |
> 200 tys. | 15,96% | 75 | |
Zawód | Top management | 6,24% | 64 |
Pracownicy średniego szczebla | 12,79% | 82 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 16,67% | 88 | |
Emeryci | 48,24% | 191 | |
Inni | 16,05% | 53 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 49,36% | 122 |
Średnie | 32,14% | 99 | |
Wyższe | 12,38% | 85 | |
Inne | 6,13% | 49 |
Dołącz do dyskusji: “Ojciec Mateusz” stracił ponad milion widzów
Zróbcie z niego pedofila a OGLĄDALNOŚĆ wzrośnie kilkukrotnie
na rowerze chyba już obowiązkowo trzeba jezdzic w kasku ?