Polsat liderem w kwietniu, TVP2 wyprzedziła TVP1 i TVN. „M jak miłość” hitem
Liderem oglądalności w kwietniu br. w 4+ był Polsat, a w grupie 16-49 na pierwsze miejsce awansował Polsat (który wyprzedził TVN). Ratingowymi hitami miesiąca okazały się seriale „M jak miłość” i „Na dobre i na złe” oraz dziennik „Fakty” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w kwietniu 2019 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem kwietnia 2018 roku zwiększył się o 2,48 proc. i wyniósł 10,73 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugą lokatę awansowała TVP2, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 3,84 proc. do 8,66 proc. W kwietniu ub.r. stacja ta była czwarta.
Tracą TVN i TVP1
Podium uzupełnia TVN, który rok temu był drugi. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,60 proc., po spadku względem kwietnia ub.r. o 8,61 proc.
Z trzeciej na czwartą lokatę spadła z kolei TVP1 (stacja ta miała 8,42 proc. udziału; w dół o 4,21 proc.).
Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 37,01 proc. w kwietniu 2018 roku do 36,41 proc. w kwietniu 2019 roku.
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,64 proc., po wzroście o 12,90 proc. - największym w top 10.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,95 proc.; spadek o 14,87 proc. - największy w czołowej dziesiątce zestawienia), TV Puls (3,80 proc.; + 1,60 proc.), TVP Info (3,44 proc.; bez zmian), TVN7 (3,25 proc.; + 3,17 proc.) i TTV (2,21 proc.; - 1,34 proc.).
Grupa komercyjna należy do Polsatu
Udział będącego nowym liderem Polsatu (po awansie z drugiej lokaty) wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,60 proc., po jednak spadku o 0,34 proc.
Na drugą pozycję spadł TVN. Jego wynik w kwietniu br. zmniejszył się o 8,70 proc. do 11,23 proc.
Podium uzupełnia Dwójka (+ 6,84 proc. do 7,34 proc.), a czwarta była Jedynka (- 0,56 proc. do 5,35 proc.).
W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (do góry o 3,48 proc. do 11,60 proc.).
Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził serial „M jak miłość” z 1 kwietnia. Miał on średnio 5,29 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 33,91 proc.
Drugi był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 3 kwietnia miał 3,63 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 24,10 proc.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 23 kwietnia na antenie tej stacji obejrzało 3,37 mln widzów (25,31 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wydarzenia” Polsatu, które zgromadziły 2,45 mln widzów (emisja 14 kwietnia; 14. pozycja). Do zestawienia top 20 na 15 pozycji uplasowały się jeszcze „Wiadomości” Jedynki z 2,40 mln oglądających (wydanie również z 14 kwietnia) oraz „Teleexpress” Jedynki z 2,27 mln oglądających (24 kwietnia; 17 lokata).
Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo po 7 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP2 i TVP1. Cztery lokaty należało do programów Polsatu, a dwie - do TVN.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem w kwietniu, TVP2 wyprzedziła TVP1 i TVN. „M jak miłość” hitem
Ta tabela jest bardzo źle zrobiona! Najpierw pozycje Polsatu, mimo, że nie mają one największej oglądalności.
Kolejne dwie tabele już dobrze.
Zero konsekwencji.
Autorze Panie Michale Kurdupski! Pisze pan artykuły na tematy, które najbardziej mnie interesują. I drażni mnie to, że w niemalże każdym pana artykule są błędy. Niech pan się ogarnie, bo nie pisze pan do gazetki szkolnej tylko do największego portalu medialnego w Polsce!