TVP1 liderem w I kwartale. TCS w Bischofshofen i „M jak miłość” ratingowymi hitami
Liderem oglądalności rynku telewizyjnego w pierwszym kwartale br. była TVP1. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się takie pozycje jak: transmisja TCS w Bischofshofen i serial „M jak miłość” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w pierwszym kwartale 2018 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem pierwszego kwartału 2017 roku zmniejszył się o 3,76 proc. i wyniósł 10,74 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,43 proc. do 10,58 proc.
Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 9,55 proc., po spadku o 2,15 proc.
Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 8,50 proc., po wzroście o 2,91 proc.
Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 40,25 proc. w pierwszym kwartale 2017 roku do 39,37 proc. w pierwszym kwartale 2018 roku.
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TV4, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,02 proc., po wzroście o 3,08 proc.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (3,62 proc.; spadek o 10,62 proc. - największy w top 10), TVP Info (3,43 proc.; - 0,58 proc.), TV Puls (3,36 proc.; + 20,43 proc.), TVN7 (3,30 proc.; + 6,45 proc.) i TTV (2,05 proc.; + 23,49 proc. - największy wzrost w top 10).
Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 12,66 proc., po spadku o 0,94 proc.
Drugą lokatę zajął Polsat. Jego wynik w pierwszym półroczu br. zmniejszył się o 6,52 proc. do 11,90 proc.
Dalej uplasowały się TVP2 (7,28 proc udziału; do góry o 1,25 proc.), która wyprzedziła TVP1 (7,26 proc.; - 2,02 proc.).
W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 6,50 proc. do 11,65 proc.).
Największą widownię w zeszłym kwartale zgromadziła transmisja finałowego konkursu prestiżowego Turnieju Czterech Skoczni w skokach narciarskich. Wygrane przez Kamila Stocha zawody z Bischofshofen śledziło średnio 7,28 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 47,11 proc. udziału - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość”, który 30 stycznia na antenie Dwójki oglądało 6,43 mln widzów, co dało stacji 40,14 proc. udziału.
Podium uzupełnia indywidualny konkurs PŚ w lotach narciarskich w Vikersund z 18 marca, który był ostatnimi zawodami wygranego przez Kamila Stocha turnieju Raw Air. Trwające ponad dwie godziny zawody śledziło średnio 6,41 mln widzów TVP1 (40,57 proc. udziału).
Czwarty był „Teleexpress” TVP1, czyli najchętniej oglądany program informacyjny. 28 stycznia na antenie tej stacji (pokazany wyjątkowo w przerwie konkursu PŚ w skokach narciarskich o 17.06) obejrzało go 6,41 mln widzów (41,49 proc. udziału). Jak wynika z naszej analizy, jest to najwyższa widownia tego serwisu od 6 stycznia 2017 roku, kiedy oglądało go 7,22 mln widzów.
Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 19 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Jedna lokat należała do programu TVP2.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem w I kwartale. TCS w Bischofshofen i „M jak miłość” ratingowymi hitami
Tyle w temacie!