SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

2,57 mln widzów skoków narciarskich w weekend otwarcia w TVN i 760 tys. w Eurosporcie 1

Pierwsze dwa konkursy najnowszego sezonu PŚ w skokach narciarskich na antenie TVN oglądało średnio 2,57 mln osób. Z kolei w Eurosporcie 1 zawody miały 760 tys. oglądających - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

43. sezon Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich odbywa się w okresie od 20 listopada 2021 roku do 27 marca 2022 roku. Sportowa impreza w Polsce po raz pierwszy szeroko jest relacjonowana przez TVN Grupę Discovery, która nie odsprzedała praw do nadawania Telewizji Polskiej. Większość konkursów transmituje TVN, a wszystkie relacje oglądać można w Eurosporcie 1.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Średnia widownia pierwszych dwóch pucharowych konkursów w sezonie 2021/2022 w TVN wyniosła 2,57 mln osób. Przełożyło się to na 21,90 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 21,12 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 21,74 proc. w grupie 16-59 - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy One House, opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

Na antenie Eurosportu 1 oba konkursy oglądało 760 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 6,38 proc., 3,21 proc. i 4,51 proc. udziału.

Łącznie w TVN i Eurosporcie 1 PŚ w skokach narciarskich w weekend otwarcia śledziło 3,33 mln osób, co dało obu stacjom 28,28 proc., 24,32 proc. i 26,25 proc. udziału.

Dla porównania, w całym sezonie 2020/2021 zawody w TVP1 śledziło średnio 3,16 mln widzów, w TVP Sport - 622 tys., a Eurosporcie 1 - 976 tys. Danych oglądalności nie należy sumować, ponieważ nie każdy konkurs emitowany był jednocześnie we wszystkich analizowanych stacjach (m.in. niektóre zawody TVP pokazała tylko w TVP1).

Nowe studio w TVN

Stacja TVN na potrzeby PŚ w skokach stworzyła studio sportowe, które oglądać można wokół zawodów. W pierwszy weekend wejścia studyjne w tej stacji śledziło średnio 1 mln osób, co dało tej stacji odpowiednio 8,61 proc., 9,70 proc. i 9,06 proc. udziału.

- W naszym studiu była energia, świeżość, merytoryczne informacje, nowe technologie i świetna współpraca prowadzących. Jak zawsze swoją klasę pokazali też komentatorzy. Wyniki oglądalności są bardzo obiecujące i już nie możemy się doczekać kolejnych konkursów i pierwszych sukcesów polskich skoczków - komentuje Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN.

Osobne studio (wokół zawodów oraz kwalifikacji do nich) nadaje Eurosport 1, które miedzy 19 a 21 listopada oglądało 220 tys. widzów (4,94 proc., 2,45 proc. i 4,27 proc. udziału). Z kolei piątkowe kwalifikacje do sobotniego konkursu (do niedzielnych zawodów Eurosport kwalifikacji nie transmitował) śledziło 750 tys. widzów (6,98 proc., 4,47 proc. i 5,86 proc. udziału).

W sobotę najlepiej z polskich skoczków spisał się Kamil Stoch, który zajął piąte miejsce. Dawid Kubacki był 13., a pozostali reprezentanci Polski nie awansowali do drugiej serii. W niedzielę punkty Pucharu Świata zdobyli Piotr Żyła (15. miejsce) i Andrzej Stękała (30. miejsce).

Dołącz do dyskusji: 2,57 mln widzów skoków narciarskich w weekend otwarcia w TVN i 760 tys. w Eurosporcie 1

35 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dabfan
Czyli znacznie mniej niż było w TVP. Choć i tak nie wierzę w tę ilość.
odpowiedź
User
walter
bardzo ładny start. To będzie hit tej zimy, niech tylko Polacy zaczną wygrywać
odpowiedź
User
Lukas
Świetny start, w TVN prwnie świętowanie. A jak będą sukcesy, to nawet do 4-5 mln dojdzie widownia
odpowiedź