Odświeżona Viva zyskała, ale dogoniła ją Eska TV
W pierwszych dniach po odświeżeniu średnia widownia kanału Viva Polska była wyższa niż tydzień wcześniej, ale spadek jej udziałów nastąpił w młodszej grupie widzów. Tam Vivę przegoniła już Eska TV.
Nowe programy kosztem muzyki i odświeżoną oprawę Viva wprowadziła we wtorek 17 lipca br. (więcej na ten temat). W ciągu pierwszych sześciu dni emisji kanał zanotował 0,52 proc. udziału w grupie wszystkich widzów. To więcej niż tydzień wcześniej, gdy udział Vivy wynosił 0,43 proc. Spadek wyniku z 1,33 proc. do 1,19 proc. nastąpił jednak w docelowej grupie młodzieżowej stacji, czyli wśród osób w wieku od 13-29 lat.
Vivę dogoniła nadająca w ramach naziemnej telewizji cyfrowej Eska TV. Jej udział w 4+ także wyniósł 0,52 proc.. Natomiast grupie młodszych widzów Esce udało się przegonić Vivę, bo jej udział wyniósł 1,67 proc. Nadal słabiej od Vivy radzi sobie telewizja 4fun.tv (0,37 proc. w grupie 4+).
Stacja | Wszyscy 4+ | 13-29 |
SHR % | SHR % | |
17-07-2012 – 22-07-2012 | ||
VIVA Polska | 0,52% | 1,19% |
Eska TV | 0,52% | 1,67% |
4fun.tv | 0,37% | 1,02% |
10-07-2012 – 15-07-2012 | ||
VIVA Polska | 0,43% | 1,33% |
Najważniejszymi nowościami w odświeżonej Vivie są serial animowany „Futurama” oraz program „Webnięci”. Pierwsze cztery odcinki „Futuramy”, nadawanej w dni powszednie o 21.30, miały 33,6 tys. widzów przy udziale w 4+ na poziomie 0,25 proc. To więcej niż tydzień wcześniej, gdy kanał w tym paśmie śledziło 23,6 tys. osób, a jego udział wynosił 0,19 proc. Spadek nastąpił jednak w grupie 13-29 - z 0,57 proc. na 0,42 proc. „Futurama” ma więcej widzów niż nadawane w tym czasie muzyczne pasma w Eska TV czy 4fun.tv.
Konkurencja | Wszyscy 4+ | |
Stacja | AMR | SHR % |
Viva – Futurama | 33 619 | 0,25% |
Eska TV | 32 660 | 0,25% |
4fun.tv | 11 494 | 0,09% |
Z kolei emitowany premierowo o 22.30 program Tedego i Piotra Kędzierskiego „Webnięci” gromadził w pierwszym tygodniu emisji średnio 19 tys. widzów, co przekładało się na 0,20 proc. udziału w 4+ i 0,52 proc. w 16-49. Tydzień wcześniej Vivę w tym paśmie oglądało 18,7 tys. widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 0,21 proc. i 0,84 proc. W czasie nadawana „Webniętych” Viva wygrywa z 4fun.tv, ale przegrywa z Eska TV (dane programu bez pierwszego wydania z 17 lipca br.).
Konkurencja | Wszyscy 4+ | |
Stacja | AMR | SHR % |
Eska TV | 33 353 | 0,34% |
Viva – Webnięci | 19 249 | 0,20% |
4fun.tv | 14 180 | 0,15% |
- Od zmian na Vivie upłynął niecały tydzień, a więc za wcześnie jeszcze, aby ocenić, jak nowości przyjmą na stałe widzowie oraz do których programów przekonają się najbardziej. To, co nas najbardziej cieszy, to wyraźny wzrost ratingów w prime timie (godziny 18-22) - w grupie 13-29 o 40 proc., a w 16-49 - prawie 70 proc. w porównaniu do dwóch ubiegłych tygodni - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Magdalena Adamska, dyrektor programowa kanału Viva Polska.
Dołącz do dyskusji: Odświeżona Viva zyskała, ale dogoniła ją Eska TV
---
www.reklamawtv.pl
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/viva-polska-zostanie-zakodowana