Nowa kampania społeczna
Kampania Milenijne Cele Rozwoju: czas pomóc innym!
8 października rusza kampania społeczna zrealizowana przez TBWA na zlecenie biura Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) w Polsce. TBWA powierzono przygotowanie kreacji i strategii oraz obsługę materiałów komunikacyjnych programu.
Kampania obejmuje citylighty, billboardy, ogłoszenia prasowe oraz kino i telewizję. TBWA przygotowała plakaty reklamowe, ogłoszenia prasowe, bandery, a także spot telewizyjny, który będzie emitowany w stacjach: Canal Plus, TV Puls, Planette, Hallmark i TV Pilot oraz zostanie pokazany w ponad 300 salach kinowych Ciemna City. Layouty prasowe ukażą się w Gazecie Wyborczej oraz w dodatku Duży Format.
Film oraz plakaty przygotowane przez TBWA nawiązują do statusu Polski na tle krajów biedniejszych. Spot zrealizowany w postaci kreskówki pokazuje przeciętną polską rodzinę prowadzącą konsumpcyjny tryb życia skupiający się wokół pełnej lodówki, telewizora oraz marzeń o nowym samochodzie. Plakaty zaś przekazują jasny komunikat, że Polska w oczach ponad miliarda najbiedniejszych mieszkańców świata jest rajem, potęgą gospodarczą i krajem ludzi zamożnych.
"Poprzez pokazanie przykładu egoistycznie i antyspołecznie nastawionej rodzinki chcemy sprowokować Polaków do dyskusji na temat naszej postawy i odpowiedzialności wobec krajów biedniejszych. Myślę, że przesłanie tej kampanii zostanie prawidłowo odebrane przez społeczeństwo, a co za tym idzie zmieni postrzeganie nas samych w dzisiejszym świecie."" - mówi Malina Wieczorek Non Profit & Art Promotion Director TBWA Telescope.
Celem Kampanii, która zakończy się 24 października jest zainicjowanie społecznej debaty na temat roli i odpowiedzialności Polski jako dawcy pomocy rozwojowej krajom biedniejszym oraz budowanie poparcia społecznego dla polskiej polityki w ramach ONZ.
Kampania przygotowana przez TBWA wzbudziła już międzynarodowe uznanie podczas konferencji zorganizowanej przez ONZ w Bratysławie. Chęć przyłączenia się do kampanii wyraziły: Litwa, Łotwa, Czechy, Słowacja i Węgry. Międzynarodowa kampania miałaby się rozpocząć na początku 2005 roku.
Creative director: Bartek Bartoszek, Darek Rzontkowski
Art director: Sunil Nair
Copywriter: Robert Kubicki, Daria Jerzykowska
Scenariusz: Krzysztof Kokoryn, Wojtek Kliczka,
Reżyseria: Krzysztof Kokoryn, Wojtek Kliczka,
Animacja: Krzysztof Kokoryn, Wojtek Kliczka,
Muzyka: Karim Martusewicz
Produkcja: Art Kliko
Media: prasa, citylighty, billboardy, plakaty, tv, kina
Czas trwania: październik
Dołącz do dyskusji: Nowa kampania społeczna