Netflix już z 7 mln polskich użytkowników, Prime Video z 1,1 mln. W górę także Player i HBO GO
W styczniu przeglądarkowa wersja Netflixa osiągnęła rekordową liczbę polskich użytkowników - 6,94 mln, dużo zyskały też inne globalne serwisy: HBO GO i Prime Video. Wśród polskich witryn CDA Premium nieznacznie wyprzedza Playera i TVP VOD.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w styczniu br. przeglądarkową odsłonę Netflixa odwiedziło 6,94 mln polskich użytkowników, czyli 23,88 proc. wszystkich internautów w Polsce.
Serwis miał ponad 3 mln użytkowników przewagi nad zajmującymi kolejne pozycje CDA Premium oraz Playerem (TVN Grupa Discovery). Pierwsza z tych witryn zanotowała 3,87 mln odwiedzających i 13,31 proc. zasięgu, a druga - 3,85 mln odwiedzających i 13,25 proc. zasięgu.
Kolejny rekord Netfixa w Polsce
W ostatnich miesiącach Netflix kilka razy śrubował swoje rekordowe wyniki w Polsce. W listopadzie ub.r. jego przeglądarkowa wersja miała 5,98 mln użytkowników, a w grudniu - 6,07 mln. Natomiast w czasie lockdownu związanego z pierwszą falą epidemii serwis zanotował 5,38 mln internautów i 18,8 proc. zasięgu w marcu, a 5,68 mln użytkowników i 20,1 proc. zasięgu w kwietniu (według ówczesnego badania Gemius/PBI).
Nie wiadomo, ilu z polskich odwiedzających to subskrybenci Netflixa, ponieważ serwis nie podaje takich danych dla poszczególnych rynków. Firma Comapritech szacowała, że na koniec pierwszego kwartału ub.r. platforma miała 879 tys. subskrybentów w naszym kraju i osiągnęła 27,4 mln dolarów kwartalnych wpływów.
Globalnie Netflix ma za sobą rekordowy rok. W czwartym kwartale liczba płacących użytkowników wzrosła o 8,5 mln do 203,66 mln, natomiast roczne przychody poszły w górę z 20,15 do 25 mld dolarów, a zysk netto - z 1,87 do 2,76 mld dolarów.
W dziesiątce najpopularniejszych serwisów VoD są jeszcze dwie globalne platformy. HBOGO.pl w zeszłym miesiącu zanotował 2,86 mln użytkowników i 9,83 proc. zasięgu, a należący do Amazona Primevideo.com - 1,15 mln odwiedzających i 3,97 proc. zasięgu.
Player przed TVP VOD i vod.pl
Właściciel CDA Premium jako podmiot notowany na giełdzie jedyny z polskich wydawców podaje regularnie statystyki dotyczące subskrybentów. Na koniec września ub.r. było ich 285 tys., o 53,3 tys. więcej niż na koniec 2019 roku.
Z kolei ówczesny prezes TVN Piotr Korycki pod koniec sierpnia ub.r. informował, że Player.pl ma 375 tys. użytkowników. W grudniu w serwisie pojawiły się treści z globalnej platformy Discovery+, a miesięczne ceny płatnych pakietów podwyższono o 5 zł.
Player wyprzedza serwisy VoD pozostałych dwóch głównych nadawców telewizyjnych. TVP VOD zanotował 2,74 mln użytkowników i 9,44 proc. zasięgu, Ipla.tv (należąca do Cyfrowego Polsatu) - 1,23 mln internautów i 4,22 proc. zasięgu.
Niewiele niższe wyniki od Ipli miał uruchomiony wiosną ub.r. Canalplus.com - 1,18 mln odwiedzających i 4,08 proc. zasięgu. W grudniu w jego ofercie pojawiło się sześć nowych kanałów, w tym cztery nadawane przez TVP.
Sekcję VoD portalu WP.pl odwiedziło 2,73 mln internautów, co dało 9,39 proc. zasięgu, natomiast vod.pl (należący do Ringier Axel Springer Polska) miał 1,88 mln użytkowników i 6,48 proc. zasięgu.
W porównaniu z grudniem ub.r. (badanie Mediapanel jest realizowane od jesieni ub.r., więc nie można porównywać wyników rok do roku) przeglądarkowy Netflix zyskał 872,8 tys. internautów (to 14,4 proc. w górę).
Na Playerze liczba użytkowników zwiększyła się o 360,3 tys. (10,3 proc.), na HBOGO.pl - o 175 tys. (6,5 proc.), a w sekcji VoD WP.pl - o 141,9 tys. (5,5 proc.).
Prime Video ze wzrostem o 47 proc.
Procentowo zdecydowanie najwięcej zyskał Prime Video - liczba jego polskich użytkowników zwiększyła się z 787,7 tys. do 1,15 mln, czyli o 47 proc.
CDA Premium zanotowało wzrost o 59 tys. odwiedzających (1,5 proc.), a vod.pl - o 47,3 tys. (2,6 proc.).
Za to na Canalplus.com liczba użytkowników zmalała o 256,6 tys. (czyli 17,8 proc.), a na Ipla.tv - o 57,7 tys. (4,5 proc.).
Dołącz do dyskusji: Netflix już z 7 mln polskich użytkowników, Prime Video z 1,1 mln. W górę także Player i HBO GO