Netflix likwiduje plan Podstawowy. W Polsce jest najtańszy
Subskrybentom Netfliksa z Kanady i Wielkiej Brytanii, którzy wykupują plan Podstawowy wyświetla się powiadomienie, że do 13 lipca muszą wybrać nowy pakiet. Gigant streamingu likwiduje bowiem najtańszy pakiet bez reklam.

Netflix zaczął proces likwidacji najtańszego pakietu bez reklam w zeszłym roku. Wówczas wycofał pakiet dla nowych i powracających użytkowników w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Wielkiej Brytanii. Serwis nie poinformował wówczas, kiedy taka polityka obejmie dotychczasowych klientów. Wciąż nie wiadomo czy i kiedy zmiany dotkną abonentów platformy z innych rynków.
O wygaszaniu planu informują użytkownicy Reddit.com. - 13 lipca będzie ostatnim dniem, kiedy będziesz mógł oglądać Netfliksa. Wybierz nowy plan, aby dalej korzystać z usługi. Twój plan Podstawowy nie będzie już dostępny w ofercie, ale możesz zmienić go na inny. Ceny pakietów zaczynają się od 5,99 dol. - informuje klientów platforma. Kanadyjscy użytkownicy w zamian mogą wybrać pakiet Standardowy z reklamami (5,99 dol. kanadyjskich), Standardowy bez reklam (16,49 dol.) lub Premium (20,99 dol.). Za plan Podstawowy dotychczas płacili 9,99 dol.
40 mln użytkowników pakietu z reklamami
W maju najpopularniejszy serwis streamingowy na świecie poinformował, że pakiet z reklamami regularnie wykupuje 40 mln subskrybentów. Rok wcześniej z tańszego planu korzystało osiem razy mniej klientów platformy.
W maju 2023 roku nowy pakiet Netfliksa wykupywało 5 mln użytkowników. Gigant streamingu zdradził, że na rynkach, gdzie plan jest dostępny, 40 proc. rejestrujących się w serwisie, wybiera właśnie usługę z reklamami. Likwidacja planu Podstawowego ma zwiększyć jej sprzedaż. Netflix zamierza rozwijać sprzedaż czasu antenowego. Planuje do końca 2025 roku uruchomić własną platformę, która pozwoli na zakupienie nowych form reklam i uzyskanie większego zaangażowania użytkowników.
Pakiet z reklamami Netfliksa pojawił się w listopadzie 2022 roku w 12 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei i Brazylii. Spoty reklamowe trwają 15 lub 30 sekund i są emitowane podczas seriali, filmów lub przed rozpoczęciem ich odtwarzania. Bloki reklamowe nie powinny przekraczać 4-5 minut na godzinę. Pakiet jest nieco okrojony względem droższych. W Polsce plan wciąż nie jest dostępny. Na uruchomienie takiego pakietu na naszym rynku nie zdecydował się też Disney+. Paczki z reklamami oferują Max i SkyShowtime.
W naszym kraju plan Podstawowy kosztuje 29 zł miesięcznie (rozdzielczość 720p HD, 1 urządzenie jednocześnie). Są też dostępne pakiety: Standard (43 zł miesięcznie, 1080p Full HD, 2 urządzenia jednocześnie) i Premium (60 zł miesięcznie, 4K + HDR, dźwięk immersyjny, 4 urządzenia jednocześnie).
Na koniec marca Netflix miał 269,6 mln subskrybentów, o 9,33 mln więcej niż na koniec grudnia ub.r. To wynik powyżej oczekiwań analityków. W jego osiągnięciu pomogło nie tylko zaoferowanie planu z reklamami, ale także walka ze współdzieleniem kont z osobami spoza gospodarstwa domowego.
Dołącz do dyskusji: Netflix likwiduje plan Podstawowy. W Polsce jest najtańszy
Płacić i oglądać jeszcze przy tym reklamy - zdecydowanie NIE (dla mnie to zaprzeczenie serwisu SVOD... nie po to człowiek uciekł od tradycyjnej tv i znienawidzonych bloków reklamowych).
Z Netflixa dawno zrezygnowałem - nie odpowiada mi stopniowanie jakości i zmuszanie do przepłacania za ileś równoczesnych dostępów, których nie potrzebuję.