Netflix będzie dostępny na Platformie Canal+. „Najlepsza i najpełniejsza oferta na polskim rynku”
Od 15 października br. dla abonentów Canal+ we Francji udostępniony zostanie serwis Netflix. Podobna oferta wkrótce ma się pojawić w naszym kraju. - Będziemy mogli stworzyć najlepszą i najpełniejszą ofertę na polskim rynku, w tym unikalną ofertę dostępu do treści w 4K - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Edyta Sadowska, prezes i dyrektor generalny Platformy Canal+.
Partnerstwo pomiędzy Canal+ a Netfliksem ogłoszone zostało w poniedziałek. Na mocy umowy abonenci Grupy Canal+ we Francji, którzy skorzystają z pakietu Ciné Séries, od 15 października zyskają dostęp zarówno do kanałów telewizyjnych z portfolio Canal+, jak i serwisu Netflix (w standardowym planie - 2 ekrany w jakości HD). Miesięczna cena tego pakietu wynosić będzie 15 euro.
- Współpraca z Netfliksem pozwoli zaoferować naszym abonentom najbogatszą na rynku ofertę kinową i serialową. Propozycja ta uzupełnia naszą ogólną ofertę najnowszych filmów, ważnych wydarzeń sportowych na żywo, światowej klasy seriali, w tym naszych Créations Originales, a także umacnia naszą rolę agregatora treści i usług - komentuje Maxime Saada, dyrektor generalny Grupy Canal+.
Dotychczasowi abonenci, którzy już korzystają z Netflixa, będą mogli subskrybować nowy pakiet, a tym samym korzystać ze wszystkich swoich usług wideo w ramach jednej opłaty. Z kolei klienci Canal+, którzy chcieliby korzystać tylko z Netflixa, będą mogli to zrobić również na swoich dekoderach.
- Dzielimy tę samą pasję do rozrywki i to partnerstwo ułatwi abonentom Canal+ dostęp do serwisu Netflix - wszystko w ramach jednej subskrypcji - komentuje Reed Hastings, założyciel i dyrektor generalny Netflixa.
Usługa trafi również do Polski. Szczegóły na przełomie roku
Grupa Canal+ w swoim międzynarodowym komunikacie poinformowała, że podobna usługa ma zostać wprowadzona również na terenie Polski. Na chwilę obecną spółka nie zdradza dokładnego terminu debiutu oferty w naszym kraju.
- Więcej informacji na ten temat podamy na przełomie roku - informuje portal Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, kierownik ds. PR korporacyjnego, technologii i ofert w platformie Canal+.
Wówczas platforma Canal+ ma przedstawić szczegóły oferty, w tym m.in. dokładną datę wprowadzenia usługi oraz jej cenę.
- Netflix jest rynkowym punktem odniesienia dzięki produkcjom znanym na całym świecie. platforma Canal+ gwarantuje natomiast dostęp do polskich i międzynarodowych hitów filmowych oraz hollywoodzkich produkcji prosto z kina, uznanych seriali i produkcji własnych oraz najlepszego sportu na żywo. Łącząc świat Netflixa ze światem Canal+ będziemy mogli stworzyć najlepszą i najpełniejszą ofertę na polskim rynku, w tym unikalną ofertę dostępu do treści w 4K - komentuje Wirtualnemedia.pl Edyta Sadowska, prezes i dyrektorem generalny platformy Canal+.
nc+ ze wzrostem wpływów i zysku
ITI Neovision, operator platformy nc+, od kwietnia 2017 do końca ub.r. zanotował 3,78 mld zł wpływów sprzedażowych i 195,2 mln zł zysku netto, wobec 3,69 mld zł przychodów i 152,8 mln zł zysku we wcześniejszych 21 miesiącach. Firma zarabia głównie na opłatach od abonentów, zmniejszyła wydatki na produkcję treści, a zwiększyła na emisję stacji i marketing.
Na koniec ub.r. firma zatrudniała 1 494 osoby. Sześcioosobowy zarząd spółki od marca 2017 roku do grudnia ub.r. zarobił 12,59 mln zł, wobec 10,79 mln zł w poprzednim okresie. W lipcu ub.r. do zarządu firmy dołączyła wspomniana już wyżej Edyta Sadowska, a od czerwca br. jest prezesem i dyrektorem generalnym. Zastąpiła na tych stanowiskach Manuela Rougerona, który przeszedł do zespołu CANAL+ International i zarządza koncernem w regionie Azji i Pacyfiku.
W sprawozdaniu z działalności zarząd ITI Neovision ocenił, że rynek płatnej telewizji w Polsce nie będzie się rozwijał już tak dynamicznie jak w poprzednich latach. - Główny nacisk trzeba położyć na utrzymanie dobrych relacji z abonentów oraz pozyskanie nowych poprzez oferowanie im nowych produktów uzupełniających tradycyjną ofertę telewizyjną: internet, telefon oraz OTT - stwierdziły władze spółki.
Jednocześnie podkreśliły, że pozycja operatora znacząco się poprawiła m.in. dzięki współpracy z Orange Polska. Właściciel nc+ od sześciu lat razem z tym telekomem sprzedaje pakiet płatnej telewizji i telefonii mobilnej.
- Mimo coraz bardziej konkurencyjnego rynku w kolejnych latach spółka planuje utrzymanie obecnych abonentów DTH (direct-to-home, czyli telewizji satelitarnej - przyp.) poprzez wzmocnienie portfela kanałów telewizyjnych oraz udostępnianie im kolejnych innowacyjnych usług interaktywnych, a także dalsze poszerzanie bazy klientów poprzez oferowanie nowych produktów - zapowiedział zarząd właściciela nc+.
Na koniec ub.r. nc+ miała 2,194 mln abonentów, o 23 tys. więcej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Netflix będzie dostępny na Platformie Canal+. „Najlepsza i najpełniejsza oferta na polskim rynku”