Najsłabszy w historii wynik Radia ZET, tracą też Jedynka i Trójka
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od maja do lipca 2013 roku należała do RMF FM. Rozgłośnia ta pochwalić się też mogła największym wzrostem, z kolei największy spadek zanotowała Jedynka.
RMF FM było najczęściej wybieraną stacją przez mieszkańców naszego kraju w okresie od maja do lipca 2013 roku - pokazuje najnowsza fala badania Radio Track Millward Brown, przygotowana dla portalu Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku RMF FM zyskało 0,8 pkt. proc. do 25,6 proc. udziału. Jest to jednocześnie największy wzrost w zestawieniu.
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET, które straciło 0,9 pkt. proc. do 14,7 proc. udziału. Tym samym stacja ta zanotowała najniższą słuchalność historii prowadzenia badań Radio Track.
Ostatnie miejsce podium należało do Jedynki, która zanotowała największy spadek w zestawieniu (w dół o 1,6 pkt. proc. do 10,2 proc.).
Czwarte miejsce przypadło dla Programu III Polskiego Radia, który w ciągu roku zmniejszył swój udział w rynku radiowym o 1,4 punktu proc. (7,2 proc.).
Na piątym miejscu uplasowało się Radio Maryja, które straciło 0,1 pkt. proc. (2,2 proc.).
udział w czasie słuchania % | maj 2008 : lipiec 2008 | maj 2009 : lipiec 2009 | maj 2010 : lipiec 2010 | maj 2011 : lipiec 2011 | maj 2012 : lipiec 2012 | maj 2013 : lipiec 2013 |
Radio RMF FM | 23,7% | 25,5% | 28,0% | 25,5% | 24,8% | 25,6% |
Radio ZET | 17,8% | 16,6% | 16,3% | 16,6% | 15,6% | 14,7% |
Jedynka | 12,8% | 11,6% | 12,5% | 11,7% | 11,8% | 10,2% |
Trójka | 5,9% | 6,3% | 7,2% | 8,0% | 8,6% | 7,2% |
Radio Maryja | 1,7% | 1,6% | 1,8% | 2,1% | 2,3% | 2,2% |
ESKA ROCK | 0,5% | 0,9% | 1,4% | 1,7% | 1,8% | 1,7% |
Radio TOK FM | 1,0% | 1,1% | 1,3% | 1,3% | 1,2% | 1,1% |
RMF Classic | 0,3% | 0,4% | 0,6% | 0,8% | 0,9% | 0,9% |
Dwójka | 0,5% | 0,7% | 0,8% | 0,6% | 0,5% | 0,6% |
Czwórka | 0,2% | 0,2% | 0,2% | 0,4% | 0,5% | 0,5% |
CHILLI ZET | 0,0% | 0,4% | 0,4% | 0,4% | 0,6% | 0,3% |
Radio PiN | - | - | 0,1% | 0,1% | 0,2% | 0,1% |
Dane o rynku radiowym za ostatni rok.
udział w czasie słuchania % | maj 2012 : lipiec 2012 | sierpień : październik 2012 | listopad : styczeń 2013 | luty 2013 : kwiecień 2013 | maj 2013 : lipiec 2013 |
Radio RMF FM | 24,8% | 25,6% | 24,2% | 26,4% | 25,6% |
Radio ZET | 15,6% | 15,2% | 15,8% | 15,6% | 14,7% |
Jedynka | 11,8% | 12,0% | 10,2% | 10,3% | 10,2% |
Trójka | 8,6% | 7,9% | 7,5% | 7,2% | 7,2% |
Radio Maryja | 2,3% | 2,7% | 2,7% | 2,4% | 2,2% |
ESKA ROCK | 1,8% | 1,7% | 1,8% | 1,6% | 1,7% |
Radio TOK FM | 1,2% | 1,1% | 1,1% | 1,0% | 1,1% |
RMF Classic | 0,9% | 0,8% | 0,9% | 0,9% | 0,9% |
Dwójka | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,4% | 0,6% |
Czwórka | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,5% |
CHILLI ZET | 0,6% | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,3% |
Radio PiN | 0,2% | 0,2% | 0,1% | 0,1% | 0,1% |
N= | 21 080 | 21 040 | 21 052 | 21 048 | 21 045 |
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: Najsłabszy w historii wynik Radia ZET, tracą też Jedynka i Trójka
Prasa generalnie od dawna jest pod respiratorem , telewizja ( głównie informacyjna) to poważny stan przed zawałowy , radio ( co prawda jakoś się trzyma) ale tu też , coraz częściej głupawka wycieka z fal eteru !
Potwierdzają się słowa starego dziennikarza, który sam zrezygnował , na początku tz. transformacji , z pracy w mediach aby nie robić za "dziennikarza" - Niedługo media staną się pośmiewiskiem , a dziennikarz stanie się obciachem !