Najsłabszy od lat wynik RMF FM, rosną Radio ZET i Jedynka
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od listopada 2013 r. do stycznia 2014 roku należała do RMF FM. Rozgłośnia ta zanotowała jednak największy spadek udziału w rynku radiowym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM w okresie od listopada 2013 roku do stycznia 2014 roku wyniósł 22,6 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,6 pkt. proc. Tym samym jest to największy spadek w zestawieniu - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 15,9 proc., po wzroście o 0,1 pkt. proc.
Na trzeciej pozycji znalazła się Jedynka, której udział w rynku wzrósł z 10,2 proc. do 10,4 proc. Oczko niżej uplasowała się Trójka - 7,5 proc. (bez zmian w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku). Zaś piąta pozycja należała do Radia Maryja, które straciło 0,6 pkt. proc. (do 2,1 proc. udziału).
Oczko niżej uplasowała się Eska Rock, której udział w okresie od listopada 2013 do stycznia 2014 roku wyniósł 1,3 proc. (spadek o 0,5 pkt. proc.). Stacja jednak od 2 grudnia ub.r., dostępna dotąd w 18 miastach Polski, zaczęła nadawać wyłącznie w Warszawie na nowej częstotliwości 93,3 FM pod nazwą VOX FM (więcej na ten temat).
udział w czasie słuchania % | listopad 2008 : styczeń 2009 | listopad 2009 : styczeń 2010 | listopad 2010 : styczeń 2011 | listopad 2011 : styczeń 2012 | listopad 2012 : styczeń 2013 | listopad 2013 : styczeń 2014 |
Radio RMF FM | 23,9% | 25,7% | 25,5% | 25,4% | 24,2% | 22,6% |
Radio ZET | 17,2% | 16,4% | 16,1% | 15,3% | 15,8% | 15,9% |
Jedynka | 12,9% | 12,6% | 13,1% | 12,3% | 10,2% | 10,4% |
Trójka | 6,9% | 7,3% | 8,3% | 8,0% | 7,5% | 7,5% |
Radio Maryja | 1,9% | 2,1% | 2,4% | 2,2% | 2,7% | 2,1% |
Radio VOX FM/ do 2013-11 Radio Eska Rock | 0,8% | 1,4% | 1,5% | 1,7% | 1,8% | 1,3% |
Radio TOK FM | 1,2% | 1,0% | 1,4% | 1,5% | 1,1% | 1,3% |
RMF Classic | - | - | 0,8% | 0,7% | 0,9% | 1,1% |
Dwójka | 0,6% | 0,7% | 0,7% | 0,7% | 0,5% | 0,5% |
Czwórka | 0,2% | 0,2% | 0,3% | 0,5% | 0,5% | 0,5% |
CHILLI ZET | 0,2% | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,4% |
Radio PiN | - | 0,1% | 0,2% | 0,2% | 0,1% | 0,1% |
Dane o rynku sieci radiowych w ostatnim roku.
udział w czasie słuchania % | listopad 2012 : styczeń 2013 | luty 2013 : kwiecień 2013 | maj 2013 : lipiec 2013 | sierpień 2013 : październik 2013 | listopad 2013 : styczeń 2014 |
Radio RMF FM | 24,2% | 26,4% | 25,6% | 23,7% | 22,6% |
Radio ZET | 15,8% | 15,6% | 14,7% | 14,5% | 15,9% |
Jedynka | 10,2% | 10,3% | 10,2% | 11,1% | 10,4% |
Trójka | 7,5% | 7,2% | 7,2% | 7,2% | 7,5% |
Radio Maryja | 2,7% | 2,4% | 2,2% | 2,2% | 2,1% |
Radio VOX FM/ do 2013-11 Radio Eska Rock | 1,8% | 1,6% | 1,7% | 1,5% | 1,3% |
Radio TOK FM | 1,1% | 1,0% | 1,1% | 1,0% | 1,3% |
RMF Classic | 0,9% | 0,9% | 0,9% | 1,0% | 1,1% |
Dwójka | 0,5% | 0,4% | 0,6% | 0,4% | 0,5% |
Czwórka | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,5% |
CHILLI ZET | 0,5% | 0,5% | 0,3% | 0,5% | 0,4% |
Radio PiN | 0,1% | 0,1% | 0,1% | 0,1% | 0,1% |
N= | 21 052 | 21 048 | 21 045 | 21 042 | 21 053 |
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: Najsłabszy od lat wynik RMF FM, rosną Radio ZET i Jedynka