SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Najpopularniejsze portale w Polsce: Google ucieka konkurencji

Prezentujemy top-20 stron WWW i top-10 komunikatorów w Polsce, czyli październikowe wyniki Megapanelu.

Serwis Google.pl umocnił w październiku b.r. pozycję lidera na polskim rynku internetowym - wynika z badania Megapanel PBI/Gemius.

W porównaniu z danymi z poprzedniego miesiąca liczba użytkowników największych polskich serwisów zmieniła się w październiku b.r. następująco:

 

NazwaZmianaIlość
Google+264 966
Onet+63 130
WP+91 731
Allegro+274 305
Interia+187 948
Microsoft+435 260
o2.pl+173 519
Gazeta.pl+131 105


Ranking witryn według zasięgu miesięcznego 

lp.nazwazasięgużytkownicy (real users)witryny objęte audytem site-centric
1Google84,39%10 752 758
2Onet.pl74,31%9 468 512tak**
3Wirtualna Polska65,64%8 364 386tak
4Allegro.pl54,95%7 002 363
5INTERIA.PL53,87%6 864 317tak
6Microsoft49,24%6 274 294
7o2.pl46,36%5 907 194tak
8wikipedia.org45,07%5 742 469
9Gazeta.pl37,32%4 755 506tak
10Orange26,45%3 370 680
11Grupa IDG25,98%3 311 034tak
12msn.com25,43%3 240 260
13gadu-gadu.pl23,68%3 017 355tak
14youtube.com23,42%2 983 870
15Plus GSM22,84%2 909 710
16otoMoto20,13%2 564 441tak
17sciaga.pl19,56%2 492 477tak
18Osemka.pl17,86%2 276 152
19PTC Era17,64%2 247 112
20

Image shack .us

17,62%2 244 803

W rankingu na liczbę odsłon pozycję lidera umocnił serwis Allegro.pl, który miał ich prawie 3 mld.

Ranking witryn według miesięcznej liczby odsłon
 

lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy (real users)witryny objęte audytem site-centric
1Allegro.pl2 771 563 2507 002 363
2Onet.pl2 264 825 7139 468 512tak**
3Google1 891 285 53410 752 758
4Wirtualna Polska1 343 630 6688 364 386tak
5INTERIA.PL697 893 8116 864 317tak
6o2.pl604 157 0245 907 194tak
7grono.net461 503 202756 149tak
8fotka.pl432 918 1111 782 504tak
9epuls.pl422 414 491587 610tak
10Gazeta.pl385 615 1084 755 506tak


W rankingu ze względu na czas na siódmą pozycję awansował portal Gazeta.pl, który wyprzedził serwis fotka.pl.

Ranking witryn według miesięcznego czasu
 

lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)witryny objęte aud. site-centric
1Google51 832 57504:49:1310 752 758
2Onet.pl48 492 34805:07:179 468 512
3Wirtualna Polska29 833 85503:34:008 364 386tak
4Allegro.pl22 464 39903:12:297 002 363
5INTERIA.PL17 520 06902:33:086 864 317tak
6o2.pl16 567 95802:48:165 907 194tak
7Gazeta.pl5 584 45701:10:274 755 506tak
8fotka.pl5 571 25503:07:311 782 504tak
9Neostrada World4 749 48802:14:002 126 455
10epuls.pl4 178 06807:06:36587 610tak
11grono.net3 288 00604:20:54756 149tak
12wikipedia.org2 883 93700:30:075 742 469
13Orange2 303 28600:40:593 370 680
14youtube.com2 026 91200:40:452 983 870
15gry.pl2 018 48601:28:371 366 516tak
16fora.pl1 952 64001:08:341 708 312
17livescore.com1 702 36704:43:02360 873
18PTC Era1 700 03400:45:232 247 112
19ogame.pl1 631 39102:53:03565 582
20maxior.pl1 614 15100:49:071 971 670tak
 

Liderem komunikatorów jest Gadu-Gadu - miesięcznie prawie 5,5 mln użytkowników. Ze Skype korzysta  2,7 mln użytkowników a z Tlen.pl 817 tys. 

lp.nazwazasięgużytkownicy (real users)średni czas uruchomienia na użytkownikawitryny objęte audytem site-centric
1Komunikator Gadu-Gadu42,83%5 457 98967:37:44tak
2Komunikator Skype21,48%2 737 35367:30:02
3Komunikator Tlen.pl6,41%817 03866:52:57tak
4Komunikator MSN messenger1,03%130 83456:55:35
5Komunikator AQQ0,89%113 89344:06:41tak
6Komunikator Spik0,61%77 99954:05:17tak
7Komunikator Stefan0,38%47 87045:00:09tak
8Komunikator Konnekt0,27%34 94536:31:49
9Komunikator ICQ0,12%15 73143:27:28
10Komunikator Yahoo Messenger0,09%10 97239:31:28

*  W zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów nie uwzględniono:
- komunikatora Windows Messenger, który instaluje się automatycznie wraz z systemem Windows i uruchamiając się automatycznie po starcie komputera w przeważającej części przypadków nie jest używany.
** Portal Onet.pl jest objęty audytem site-centric z wyjątkiem serwisu ”Praca”, który odwiedza 3,5 proc. użytkowników portalu. Liczba odsłon dokonywanych na serwisie praca stanowi 0,4 proc. wszystkich  odsłon dokonanych na portalu Onet.pl. Zasięg dla serwisu praca wynosi 2,6 proc.
*** W niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tych części portalu Onet.pl, które biorą udział w audycie site-centric.

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze portale w Polsce: Google ucieka konkurencji

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
ulalala ;)
odpowiedź
User
Rafiozo
Portale typu WP, ONET i t p z całego tego wyniku jaki osiągneły mają może 10% rzetelnych kliknięć cała reszta to oszukiwanie ludzi artykułami na tzw haczykami czyli np: czytamy że : "Papierz nie żyje..." wchodzimy w artykuł i tytuł się zmienia na docelowy np: Papierz nie funkcjonuje w życiu społecznym tak jak dawniej" Mam nadzieje że jestem zrozumiały ale ten wynik wysoki WP I ONETU trzeba wyjaśnić że wynika tylko z oszukiwania ludzi i zwykłego nie rzetelnego wykradania nam czasu ...
odpowiedź