„Na Wspólnej” w wakacje ma mniej widzów, ale wyższe udziały. TVN wygrywa z konkurencją
Wakacyjne emisje „Na Wspólnej” gromadzą mniej widzów, niż odcinki tego serialu pokazywane w sezonie telewizyjnym 2015/2016. TVN w czasie nadawania telenoweli jest liderem rynku telewizyjnego.
„Na Wspólnej” w tym roku już po raz drugi z rzędu nadawane jest bez przerwy przez całe wakacje - serial śledzić można w TVN w paśmie od poniedziałku do czwartku o godz. 20.15.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 13 czerwca do 19 lipca br. telenowelę oglądało średnio 2,19 mln widzów. Przełożyło się to na 16,73 proc. udziału w grupie wszystkich widzów i 16,96 proc. w grupie 16-49.
Dla porównania, w sezonie telewizyjnym 2015/2016, czyli w okresie od 31 sierpnia ub.r. do 9 czerwca br. serial gromadził o 210 tys. więcej widzów. Jego widownia wyniosła wtedy 2,40 mln osób przy udziale na poziomie odpowiednio 15,19 proc. i 16,39 proc. Wówczas jednak produkcja TVN musiała konkurować z bardzo popularną telenowelą TVP2 „Barwy szczęścia”, którą w sezonie 2015/2016 oglądało 3,48 mln widzów. Od 13 czerwca br. serial Dwójki ma jednak przerwę wakacyjną.
Z kolei wakacyjne odcinki „Na Wspólnej” pokazane niemal w analogicznym okresie ub.r., czyli od 15 czerwca do 16 lipca ub.r. śledziło średnio 2,33 mln widzów (odpowiednio 17,87 proc. i 17,27 proc. udział). W tym ujęciu produkcja TVN straciła 140 tys. oglądających.
TVN w związku z brakiem silnej konkurencji w paśmie nadawania letnich odcinków „Na Wspólnej” jest liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu w grupie 4+ z udziałem wynoszącym 13,59 proc. plasuje się TVP1, nadająca wówczas prognozę pogody, oraz początki licznych audycji. Kolejne pozycje zajmują Polsat (gł. filmy fabularne i serial „Świat według Kiepskich”; 9,93 proc.) i TVP2 (gł. programy kabaretowe, „Kocham Cię, Polsko!” oraz „O mnie się nie martw”; 5,70 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej drugie miejsce należy tutaj do Polsatu, a dalej plasują się: Jedynka oraz Dwójka.
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
TVN - Na Wspólnej |
2 193 497 |
16,73% |
837 643 |
16,96% |
TVP1 |
1782745 |
13,59% |
480437 |
9,73% |
Polsat |
1302821 |
9,93% |
617892 |
12,51% |
TVP2 |
747826 |
5,70% |
271906 |
5,51% |
Serial „Na Wspólnej” gości na antenie TVN od 2003 roku. W przeszłości stacja nie przerywała jego emisji na wakacje jeszcze dwa razy - było to w 2003 i 2005 roku, ale wówczas latem zmniejszano liczbę pokazywanych odcinków. Za produkcję wykonawczą telenoweli odpowiada firma FremantleMedia Polska.
W wakacyjnej ramówce TVN znajdują się także dwa premierowe reality-show: „Dom Marzeń” oraz „Projekt Lady” , a także program „Polowanie na mieszkanie”.
W czerwcu br. udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,33 proc.
Dołącz do dyskusji: „Na Wspólnej” w wakacje ma mniej widzów, ale wyższe udziały. TVN wygrywa z konkurencją