My to wiemy - badanie postrzegalności kampanii
Cityboard Media w sierpniu 2003 roku zrealizowała drugą cześć kampanii My to wiemy. Tematem drugiej części , podobnie jak w pierwszej (styczeń 2003 r.), była informacja o zastosowaniu nowoczesnych narzędzi do planowania kampanii reklamy zewnętrznej oferowanych przez Cityboard Media.
Celem kampanii było propagowanie procesu profesjonalnego planowania kampanii ze szczególnym podkreśleniem wykorzystania kontaktów - waluty służącej do określania wielkości widowni wielkoformatowej reklamy zewnętrznej.
Kreacja do kampanii składała się z 2 motywów:
Po zakończeniu kampanii zostało przeprowadzone badanie jej postrzegalności. Badanie wykonał Instytut Badawczy GfK Polonia na zlecenie Cityboard Media. Zostało ono zrealizowane metodą ankiety internetowej wysyłanej na adres e-mail do osób ze ściśle dobranej grupy celowej, do której skierowana była kampania. Grupa celowa kampanii My to wiemy składała się z : top managerów, dyrektorów agencji reklamowych i mediowych, media plannerów i media buyerów , dyrektorów marketingu i specjalistów do spraw marketingu. Zastosowana metodologia badawcza pozwoliła na precyzyjne dotarcie dokładnie do tych osób i uzyskanie udzielonych przez nich osobiście odpowiedzi.
Wyniki badania
Zadane pytania
89 % respondentów odpowiedziało Tak
Gdzie widział Pan/Pani prezentowaną kampanię reklamową ?
94 % respondentów * odpowiedziało, że widziało prezentowaną kampanie reklamową na billboardzie .
Czy tematem kampanii było wykorzystanie narzędzi badawczych w planowaniu:
97 % respondentów * odpowiedziało, że tematem kampanii było wykorzystanie narzędzi badawczych w planowaniu reklamy zewnętrznej.
Czy wie Pan/Pani jaka firma była realizatorem tej kampanii reklamowej ?
70% respondentów * spontanicznie wymieniło agencję Cityboard Media.
* Osoby, które widziały kampanie reklamową
Dane dotyczące efektywności
Wyniki badania dowiodły, że zarówno znajomość kampanii jak i odbiór jej tematu osiągnęły tak wysoki poziom, że można określić badaną kampanię mianem sukcesu. Przytoczona powyżej statystyka potwierdza, że rozpoznawalność tematu kampanii - zastosowanie nowoczesnych narzędzi do planowania reklamy zewnętrznej oraz marki Cityboard Media jest w grupie celowej bardzo wysoka a wielkoformatowe nośniki reklamy zewnętrznej są niezwykle efektywnym i skutecznym medium - informuje nadawca.
Dołącz do dyskusji: My to wiemy - badanie postrzegalności kampanii