SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

My to wiemy - badanie postrzegalności kampanii

Cityboard Media w sierpniu 2003 roku zrealizowała drugą cześć kampanii My to wiemy. Tematem drugiej części , podobnie jak w pierwszej (styczeń 2003 r.), była informacja o zastosowaniu nowoczesnych narzędzi do planowania kampanii reklamy zewnętrznej oferowanych przez Cityboard Media.

Celem kampanii było propagowanie procesu profesjonalnego planowania kampanii ze szczególnym podkreśleniem wykorzystania kontaktów - waluty służącej do określania wielkości widowni wielkoformatowej reklamy zewnętrznej.

Kreacja do kampanii składała się z 2 motywów:

  • Planujesz coś, czy tylko bajerujesz?
  • Masz kontakty, czy tylko ściemniasz? Plakaty miały charakter teaserów zawierających pytania - ich zadaniem było rozbudzenie zainteresowania odbiorcy, tak by poszukał odpowiedzi w internecie na stronie www.cityboard.pl. Znajdowała się tam odpowiedź na pytania oraz opis procesu planowania reklamy zewnętrznej oferowanego przez Cityboard Media. Strategię kampanii opracowała Cityboard Media. Kreację przygotowała agencja reklamowa Moby Dick.

    Po zakończeniu kampanii zostało przeprowadzone badanie jej postrzegalności. Badanie wykonał Instytut Badawczy GfK Polonia na zlecenie Cityboard Media. Zostało ono zrealizowane metodą ankiety internetowej wysyłanej na adres e-mail do osób ze ściśle dobranej grupy celowej, do której skierowana była kampania. Grupa celowa kampanii My to wiemy składała się z : top managerów, dyrektorów agencji reklamowych i mediowych, media plannerów i media buyerów , dyrektorów marketingu i specjalistów do spraw marketingu. Zastosowana metodologia badawcza pozwoliła na precyzyjne dotarcie dokładnie do tych osób i uzyskanie udzielonych przez nich osobiście odpowiedzi.

    Wyniki badania

    Zadane pytania

  • Czy widział Pan/Pani przedstawioną kampanię reklamową ?( zdjęcia plakatów zostały dołączone do pytania ). Możliwe odpowiedzi:

  • Tak
  • Nie

    89 % respondentów odpowiedziało Tak

    Gdzie widział Pan/Pani prezentowaną kampanię reklamową ?
  • na billboardzie
  • w internecie
  • na billboardzie i w internecie)

    94 % respondentów * odpowiedziało, że widziało prezentowaną kampanie reklamową na billboardzie .

    Czy tematem kampanii było wykorzystanie narzędzi badawczych w planowaniu:
  • Kampanii telewizyjnej ?
  • Kampanii internetowej ?
  • Kampanii reklamy zewnętrznej ?

    97 % respondentów * odpowiedziało, że tematem kampanii było wykorzystanie narzędzi badawczych w planowaniu reklamy zewnętrznej.

    Czy wie Pan/Pani jaka firma była realizatorem tej kampanii reklamowej ?

    70% respondentów * spontanicznie wymieniło agencję Cityboard Media.

    * Osoby, które widziały kampanie reklamową

    Dane dotyczące efektywności

  • Poziom wywiadów efektywnych ( wypełnionych i odesłanych ankiet ) wyniósł 24 % , co zostało oceniane przez realizatora badania GfK Polonia jako bardzo wysoka stopa zwrotu.

    Wyniki badania dowiodły, że zarówno znajomość kampanii jak i odbiór jej tematu osiągnęły tak wysoki poziom, że można określić badaną kampanię mianem sukcesu. Przytoczona powyżej statystyka potwierdza, że rozpoznawalność tematu kampanii - zastosowanie nowoczesnych narzędzi do planowania reklamy zewnętrznej oraz marki Cityboard Media jest w grupie celowej bardzo wysoka a wielkoformatowe nośniki reklamy zewnętrznej są niezwykle efektywnym i skutecznym medium - informuje nadawca.
  • Dołącz do dyskusji: My to wiemy - badanie postrzegalności kampanii

    0 komentarze
    Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl