MullenLowe Warsaw zwiększyła przychody o 36 proc., zysk netto dzięki dywidendzie
Agencja reklamowa MullenLowe Warsaw miała na koniec 2018 roku 14,2 mln zł przychodów sprzedażowych, co oznacza wzrost o 36 proc. względem 2017 roku. Spółka zamknęła rok zyskiem netto w wysokości 28,2 mln zł dzięki otrzymanej dywidendzie w kwocie 29 mln zł.
Przychody ze sprzedaży netto MullenLowe Warsaw w 2018 roku wyniosły 14,2 mln zł i wzrosły o 36 proc. w stosunku do 2017 roku.
Na usługach reklamowych świadczonych w kraju agencja zarobiła 13,5 mln zł (wobec 10 mln zł w 2017 roku), a na tych zagranicznych - 708,5 tys. zł.
Koszty sprzedanych produktów wyniosły 8,3 mln zł, co oznacza 61 proc. wzrostu wobec 2017 roku. Koszty ogólnego zarządu wzrosły rok do roku z 6,3 mln zł do 6,8 mln zł.
Na usługi obce spółka wydała 10,6 mln zł (wobec 7,2 mln zł rok wcześniej), a na wynagrodzenia – 3,69 mln zł (wobec 3,64 mln zł rok wcześniej). Zatrudnienie w agencji nie zmieniło się – na koniec 2018 roku było w niej 32 etatowych pracowników.
Wynagrodzenie zarządu w 2018 roku było takie samo jak w 2017 roku i wyniosło 168 tys. zł.
Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł w skali roku o 12 proc., do 5,9 mln zł.
Spółka wykazała na koniec 2018 roku zysk netto w wysokości 28,2 mln zł. Nie była to jednak pochodna prowadzonej działalności, ale skutek otrzymanej dywidendy w wysokości 29 mln zł od jednostki powiązanej. Której konkretnie - tego MullenLowe Warsaw w sprawozdaniu rocznym nie podaje.
Agencja nie spłaciła otrzymanej pod koniec 2018 roku od siostrzanej spółki MullenLowe MediaHub pożyczki w wysokości 3 mln zł. Jest ona oprocentowana na 5 proc. w skali roku, a umowa na nią została zawarta na czas nieograniczony.
Większość przychodów od jednego klienta
W sprawozdaniu finansowym złożonym w KRS zarząd MullenLowe Warsaw podaje, że większość przychodów osiąga od jednego klienta, jednak nie ujawnia jego nazwy. Zaznaczono zarazem, że władze spółki nie widzą ryzyka utraty tego kontrahenta.
Jako zdarzenia istotne wpływające na działalność spółki wskazano przede wszystkim utrzymanie umów z globalnymi klientami agencji.
W kolejnych miesiącach MullenLowe Warsaw będzie koncentrować się na rozwoju organicznym i generowaniu stabilnego poziomu przychodów w oparciu o zdobywanie nowych klientów oraz utrzymywanie współpracy z kluczowymi klientami spółki.
„Przewidywana sytuacja finansowa powinna ulec poprawie, ponieważ spółka zakończyła proces restrukturyzacji i rozpoczęła szereg projektów dotyczących pozyskania nowych klientów oraz dalszą optymalizację kosztów” - napisano w sprawozdaniu.
Wśród klientów obsługiwanych przez MullenLowe Warsaw są m.in. marka Łomża (Van Pur – od 2018 roku), Warta,
Herbapol Lublin, Ballantine’s (Wyborowa Pernod Ricard). Agencja wiosną ub.r. rozpoczęła współpracę z firmą Zbyszko przy obsłudze reklamowej marki 3 Cytryny.
Jesienią ub.r. agencje należące do MullenLowe Group w Polsce zmieniły nazwy na Octopus. To efekt zmian własnościowych w tych spółkach: ich większościowymi udziałowcami zostali Ewa Góralska, Kinga Grzelewska i Robert Winiarski.
Dołącz do dyskusji: MullenLowe Warsaw zwiększyła przychody o 36 proc., zysk netto dzięki dywidendzie