SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Miesięcznik „Enter” zniknął z rynku

Wydawnictwo Burda Communication zdecydowało o zawieszeniu wydawania miesięcznika „Enter – Najlepsze Programy”. Jako powód podano 'niesatysfakcjonujące wyniki sprzedaży'.

Ostatni, marcowy numer „Entera” ukazał się 10 lutego br. i był w sprzedaży do 9 marca br. Pismo było magazynem społecznościowym publikującym recenzje programów komputerowych, nadsyłane przez czytelników. Wszystkie aplikacje znajdowały się też na dołączanej do tytułu płycie DVD. Na rynku miesięcznik zadebiutował we wrześniu br. i kierowany był do użytkowników komputera – zarówno tych zaawansowanych, jak i korzystających z komputera od czasu do czasu. Kosztował 3,99 zł.

Jak wynika z danych ZKDP, pierwszy numer „Entera” sprzedał się w ilości 58 175 egz. (nakład wyniósł 150 tys. egz.). Wydawca wiedziony jednak sukcesem innego magazynu społecznościowego „Przyślij Przepis” (sprzedaje się w ponad milionowym nakładzie), liczył na ponad 100 tys. sprzedanych egz. Ale potem było gorzej, bo listopadowe wydanie miało sprzedaż ogółem na poziomie 39 644 egz. Od numeru grudniowego wydawca wprowadził zmiany w miesięczniku, m.in. zmienił formułę okładki, ale nie pomogło to magazynowi, bo sprzedaż znów spadła - do 36 792 egz.  - Wyniki styczniowego i lutowego numeru były podobne – informuje nas Michał Helman, dyrektor wydawniczy tytułów komputerowych w Burdzie. Dlatego zdecydowano o zawieszeniu wydawania „Entera”.

Mimo fiaska drukowanego magazynu, wydawnictwo zadowolone jest, że w internecie wokół tytułu powstała społeczność. - Była stała liczba użytkowników, którzy codziennie nadsyłali nowe recenzje programów – mówi Helman. Nie chce jednak ujawnić, ile to było osób i jak ten potencjał spółka mogłaby wykorzystać w przyszłości.

W związku z zawieszeniem „Entera” Burda nie przewiduje zwolnień, bo część osób z jego redakcji pracuje jednocześnie na rzecz pozostałych pism komputerowych Burdy („Chipa” i „CRN”), wszystkie te magazyny mają też jednego redaktora naczelnego – Michała Adamczyka. Do tych tytułów mają przejść pracownicy związane dotąd wyłącznie z „Enterem”.

Jak podkreśla Michał Helman, Burda nie rezygnuje jednak z rozwoju segmentu społecznościowego, którego prekursorem był miesięcznik „Przyślij Przepis”. W zeszłym tygodniu spółka wprowadziła na rynek pismo „Moje Zwierzenia”, a w tym ukaże się „Przepis na Ogród”. Oba kierowane są do kobiet. (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Miesięcznik „Enter” zniknął z rynku

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jjk
Trzeb być idiota aby wierzyć w sukces takiego g....wna. Zszargali Enter, który był lepszy od Chipa. A społeczność głupia Burdo to jest na wortalach sprzetowych takichjak pclab, frazpc,twojepc a nie w zenującej "przeslij zas...any przepis"
0 0
odpowiedź
User
EliMarmur
Pismo kosztowało 3,99 a było wydane na papierze wręcz toaletowym. Nie dziwię się temu że padło.
0 0
odpowiedź
User
Dante
Trochę dziwi mnie podejście "doświadczonego" wydawnictwa. niezależnie od kalkulacji przygotowanych przed uruchomieniem, dziwi mnie fakt, ze liczyli na podobne wyniki jak "przepis". Przecież to dwie zupełnie różne grupy docelowe. Dodatkowo, tematyka sugeruje już większy sukces dla pisma społecznościowego z przepisami niż ogrzewany kotlet pt. "enter". Ciekaw jestem czyj to bubel? Naczelnego czy Dyr. Wydawniczego ;-)
0 0
odpowiedź