SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kolejne cięcia w AXN. Nadawca w Polsce bez szefa programowego

Agnieszka Zawadzka-Jopek, która w marcu objęła stanowisko programming managera kanałów AXN na polskim rynku, poinformowała o rozwiązaniu z nią umowy. Wyjaśniła, że firma Antenna Entertainment chce kontynuować działalność w naszym kraju bez stanowiska szefa programowego.

Zawadzka-Jopek przed pracą dla Antenna Entertainment była związana z Canal+ Polska.  Zastąpiła Przemysława Czajkowskiego, który zdecydował się odejść z firmy pod koniec zeszłego roku. Menadżerka pracowała m.in. jako Thematic Channels Senior Program Specialist. 

- Podejmowanie ryzyka to wspaniała przygoda. Życie powinno być pełne przygód, ale czasami kończą się one szybciej niż się spodziewano. Antena Entertainment podjęła decyzję o kontynuowaniu działalności w Polsce bez stanowiska Programming Managera, a moja umowa została rozwiązana z dniem 31 grudnia – napisała Zawadzka-Jopek na portalu linkedin.com.

Właściciel AXN nie planuje innych zwolnień

Dlaczego rozwiązano umowę z menadżerką programową? - Zdecydowaliśmy się na utworzenie bardziej zróżnicowanego, zewnętrznego systemu eksperckiego na szczeblu lokalnym. Z naszej centrali można natomiast efektywniej wykonywać zadania operacyjne.  Za rynek polski odpowiadają profesjonaliści z wieloletnim doświadczeniem, obecnie piastujący stanowiska regionalne w Budapeszcie, co widać także w rozwoju naszego portfolio - informuje Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Antenna Entertainment. Firma zapewnia, że nie planuje innych zwolnień.

Za programming w całym regionie, łącznie z Polską, odpowiada dyrektor programowa, Éva Kis-Bocz. Pracuje w firmie od lipca ub.r. Wcześniej była związana z węgierskim RTL. - Dział programingu, obejmujący kanały polskie, znajduje się w naszej centrali, współpracujemy także z zewnętrznymi ekspertami ds. programmingu. Specjaliści ci zapewniają wysoki poziom wiedzy na temat lokalnych potrzeb i zwyczajów użytkowników. Polski rynek pozostaje kluczowym obszarem zainteresowania Antenna Entertainment. Nasze wyniki są doskonałe, dlatego planujemy więcej inwestować na tym rynku i dalej się rozwijać, ponieważ widzimy w nim ogromny potencjał - dodaje właściciel kanałów AXN.

Nowy właściciel zmienia kanały AXN

Odchodząca menadżerka we wrześniu br. prezentowała na konferencji prasowej nowości w ramówkach AXN, AXN Spin, AXN White i AXN Black. Nadawca poinformował wówczas, że kanał AXN Spin nie emituje już seriali, tylko skupia się na treściach lifestylowych i true crime. Nadawca informował wówczas, że eksperymentuje z greckimi serialami. Do oferty wprowadzono produkcję „Wiedźma” z tego kraju. Wcześniej AXN White emitowała grecką telenowelę „Cztery siostry”.

W październiku 2021 roku grecka Antenna Entertainment (należąca do Antenna Group) przejęła kanały Sony Pictures Television Network w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce zmiana objęła filmowo-serialowe stacje: AXN, AXN Black, AXN White, AXN Spin i serwis streamingowy AXN Now.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Rok temu portal Wirtualnemedia.pl informował, że Antenna Entertainment rozstała się z managerkami odpowiedzialnymi za marketing i sprzedaż reklam w polskim oddziale, a ich stanowiska zlikwidowano. Z firmy odeszły Agata Komuda (marketing director w Europie Środkowej), Magdalena Jagiełło (ad sales manager w tym regionie). Decyzję tłumaczono względami ekonomicznymi i uwarunkowaniami biznesowymi.

- Firma przechodzi restrukturyzację mającą na celu usprawnienie organizacji i zwiększenie efektywności działania. Celem tych zmian jest zapewnienie lepszej struktury w firmie, z jaśniejszym zakresem ról i odpowiedzialności na wszystkich poziomach. Celem jest zapewnienie efektywności pozwalającej na zwiększenie inwestycji w regionie, szczególnie w zakresie programów polskich kanałów - napisała wówczas Antenna Group w przesłanym nam oświadczeniu.

Uruchomiony w 2003 roku kanał AXN był kiedyś jedną z najpopularniejszych stacji tematycznych. Z danych Nielsena wynika, że w styczniu br. udział stacji w grupie 4+ wyniósł 0,20 proc. W przypadku AXN Black było to 0,18 proc., AXN White 0,04 proc., natomiast AXN Spin 0,02 proc. Coraz więcej młodych widzów filmy i seriale ogląda w serwisach streamingowych. AXN próbuje dotrzeć do starszych widzów, emitując serialowe klasyki. 

Dołącz do dyskusji: Kolejne cięcia w AXN. Nadawca w Polsce bez szefa programowego

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nowakowie
Lifestyle? Spoko. Czekamy na program o pracy tanatokosmetologów.
6 6
odpowiedź
User
Pjo
Fajna telewizja kiedys byla. Teraz tylko domek na prerii na axn white ogladam.
12 0
odpowiedź
User
DJ Gerard
Czas na HD resztę kanałów AXN BO JAKOŚĆ TO PORAŻKA
8 0
odpowiedź