Kolejne cięcia w AXN. Nadawca w Polsce bez szefa programowego
Agnieszka Zawadzka-Jopek, która w marcu objęła stanowisko programming managera kanałów AXN na polskim rynku, poinformowała o rozwiązaniu z nią umowy. Wyjaśniła, że firma Antenna Entertainment chce kontynuować działalność w naszym kraju bez stanowiska szefa programowego.
Zawadzka-Jopek przed pracą dla Antenna Entertainment była związana z Canal+ Polska. Zastąpiła Przemysława Czajkowskiego, który zdecydował się odejść z firmy pod koniec zeszłego roku. Menadżerka pracowała m.in. jako Thematic Channels Senior Program Specialist.
- Podejmowanie ryzyka to wspaniała przygoda. Życie powinno być pełne przygód, ale czasami kończą się one szybciej niż się spodziewano. Antena Entertainment podjęła decyzję o kontynuowaniu działalności w Polsce bez stanowiska Programming Managera, a moja umowa została rozwiązana z dniem 31 grudnia – napisała Zawadzka-Jopek na portalu linkedin.com.
Właściciel AXN nie planuje innych zwolnień
Dlaczego rozwiązano umowę z menadżerką programową? - Zdecydowaliśmy się na utworzenie bardziej zróżnicowanego, zewnętrznego systemu eksperckiego na szczeblu lokalnym. Z naszej centrali można natomiast efektywniej wykonywać zadania operacyjne. Za rynek polski odpowiadają profesjonaliści z wieloletnim doświadczeniem, obecnie piastujący stanowiska regionalne w Budapeszcie, co widać także w rozwoju naszego portfolio - informuje Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Antenna Entertainment. Firma zapewnia, że nie planuje innych zwolnień.
Za programming w całym regionie, łącznie z Polską, odpowiada dyrektor programowa, Éva Kis-Bocz. Pracuje w firmie od lipca ub.r. Wcześniej była związana z węgierskim RTL. - Dział programingu, obejmujący kanały polskie, znajduje się w naszej centrali, współpracujemy także z zewnętrznymi ekspertami ds. programmingu. Specjaliści ci zapewniają wysoki poziom wiedzy na temat lokalnych potrzeb i zwyczajów użytkowników. Polski rynek pozostaje kluczowym obszarem zainteresowania Antenna Entertainment. Nasze wyniki są doskonałe, dlatego planujemy więcej inwestować na tym rynku i dalej się rozwijać, ponieważ widzimy w nim ogromny potencjał - dodaje właściciel kanałów AXN.
Nowy właściciel zmienia kanały AXN
Odchodząca menadżerka we wrześniu br. prezentowała na konferencji prasowej nowości w ramówkach AXN, AXN Spin, AXN White i AXN Black. Nadawca poinformował wówczas, że kanał AXN Spin nie emituje już seriali, tylko skupia się na treściach lifestylowych i true crime. Nadawca informował wówczas, że eksperymentuje z greckimi serialami. Do oferty wprowadzono produkcję „Wiedźma” z tego kraju. Wcześniej AXN White emitowała grecką telenowelę „Cztery siostry”.
W październiku 2021 roku grecka Antenna Entertainment (należąca do Antenna Group) przejęła kanały Sony Pictures Television Network w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce zmiana objęła filmowo-serialowe stacje: AXN, AXN Black, AXN White, AXN Spin i serwis streamingowy AXN Now.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Rok temu portal Wirtualnemedia.pl informował, że Antenna Entertainment rozstała się z managerkami odpowiedzialnymi za marketing i sprzedaż reklam w polskim oddziale, a ich stanowiska zlikwidowano. Z firmy odeszły Agata Komuda (marketing director w Europie Środkowej), Magdalena Jagiełło (ad sales manager w tym regionie). Decyzję tłumaczono względami ekonomicznymi i uwarunkowaniami biznesowymi.
- Firma przechodzi restrukturyzację mającą na celu usprawnienie organizacji i zwiększenie efektywności działania. Celem tych zmian jest zapewnienie lepszej struktury w firmie, z jaśniejszym zakresem ról i odpowiedzialności na wszystkich poziomach. Celem jest zapewnienie efektywności pozwalającej na zwiększenie inwestycji w regionie, szczególnie w zakresie programów polskich kanałów - napisała wówczas Antenna Group w przesłanym nam oświadczeniu.
Uruchomiony w 2003 roku kanał AXN był kiedyś jedną z najpopularniejszych stacji tematycznych. Z danych Nielsena wynika, że w styczniu br. udział stacji w grupie 4+ wyniósł 0,20 proc. W przypadku AXN Black było to 0,18 proc., AXN White 0,04 proc., natomiast AXN Spin 0,02 proc. Coraz więcej młodych widzów filmy i seriale ogląda w serwisach streamingowych. AXN próbuje dotrzeć do starszych widzów, emitując serialowe klasyki.
Dołącz do dyskusji: Kolejne cięcia w AXN. Nadawca w Polsce bez szefa programowego