„Men’s Health” na czele sprzedaży magazynów dla mężczyzn. „Esquire” o 46 proc. w dół
W kwietniu br. liderem sprzedaży wśród pism dla mężczyzn był „Men’s Health”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogło „Logo”, a najwięcej wśród miesięczników stracił „Playboy”. Sprzedaż dwumiesięcznika „Esquire” zmalała o 46 proc.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w kwietniu 2016 roku wyniosła 48 613 egz. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej była niższa o 18,84 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował największą stratę w zestawieniu miesięczników męskich, wynoszącą 21,95 proc. W efekcie dało mu to wynik sprzedażowy na poziomie 29 955 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „Logo” (Agora), który awansował z miejsca czwartego. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zwiększyła się o 15,30 proc. do 25 654 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Z kolei na czwarte miejsce spadło „CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 13,50 proc. do 22 078 egz.
Sprzedaż ogółem marcowo-kwietniowego numeru dwumiesięcznika „Esquire” (Marquard Media Polska) wyniosła 6 367 egz., po spadku względem pierwszego numeru o 46,05 proc. Magazyn ten wydawany jest od 27 lutego ub.r. Jego wejście na rynek wspierała kampania w telewizji, radiu, prasie, kinach, na outdoorze, internecie i punktach sprzedaży.
Dodajmy, że wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w kwietniu br. poszedł w dół o 25,12 proc. do poziomu 18 093 egz.
Wirtualnemedia.pl | kwiecień | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Men's Health Edycja Polska | 90 000 | 48 613 | 48 613 | 98 420 | 59 896 | 59 896 | -18,84% |
Playboy | 64 980 | 29 955 | 29 955 | 70 000 | 38 378 | 38 378 | -21,95% |
Logo | 55 200 | 27 945 | 25 654 | 58 000 | 24 541 | 22 250 | 15,30% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 46 986 | 22 078 | 22 078 | 60 000 | 25 523 | 25 523 | -13,50% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Esquire MAN AT HIS BEST | 29 739 | 6 567 | 6 367 | 70 000 | 17 201 | 11 801 | -46,05% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Forbes. Profit | 41 999 | 18 461 | 18 093 | 64 992 | 26 305 | 24 164 | -25,12% |
W porównaniu do poprzedniego miesiąca wszystkie pisma męskie pochwalić się mogły wzrostami sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał „Playboy” - było to 8,94 proc.
Z kolei wynik miesięcznika „Forbes” zmalał tutaj o 41,48 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2016 | Dynamika | |||||
ZKDP | kwiecień | marzec | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Men's Health Edycja Polska | 90 000 | 48 613 | 48 613 | 95 260 | 48 053 | 48 053 | 1,17% |
Playboy | 64 980 | 29 955 | 29 955 | 65 977 | 27 497 | 27 497 | 8,94% |
Logo | 55 200 | 27 945 | 25 654 | 59 000 | 25 621 | 24 176 | 6,11% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 46 986 | 22 078 | 22 078 | 47 991 | 21 955 | 21 955 | 0,56% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Forbes. Profit | 41 999 | 18 461 | 18 093 | 69 998 | 31 121 | 30 919 | -41,48% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” na czele sprzedaży magazynów dla mężczyzn. „Esquire” o 46 proc. w dół
Błąd. Taki odbiorca sięga po SuperExpress. Pośmieje się, odetchnie z ulgą, że akurat w tym przetargu nie brał udziału ("CBŚ w siedzibie..."), a przy okazji zobaczy, że Lewandowski ma Breitlinga - takiego, jak w swoim Continentalu.
Esquire, mili Państwo, to medium dla ludzi aspirujących. Powinno zaciągać z SE i Faktu informacje o miejscach, w których warto bywać. O butach Wojewódzkiego. O nowych adidasach Porsche Design. Ale też o prawdziwych, a nie wydumanych, metodach skracania snu czy szybkich sposobach na odróżnienie fałszowanych win. Nie powinno się bać kopnięcia w tyłek Gesslerowej, gdy będzie dawać za małe porcje zimnego i drogiego żarcia. Luksus to efekt posiadania pieniędzy, a pieniądze w Polsce zdobywają przede wszystkim ludzie inteligentni - bo nie jesteśmy Niemcami czy Stanami. Pokolenie zblazowanych dziedziców dopiero się kształci, nasz kapitalizm jest zbyt młody, bo targetować do niego pismo w rodzaju Esquire. Patrz: wielka wtopa EGX, którego dziś już nikt nie pamięta.
To się rozpisałem :-)