Maciej Maciejowski
Rozmowa z Maciejem Maciejowskim, szefem TVN Turbo o jesiennejramówce kanału oraz planach męskiej stacji.
Kamil Sokołowski: Jesienna ramówka TVN Turbo zawiera 10nowości oraz kontynuacje znanych i lubianych przez widzówprogramów. Czy przygotowana oferta ma jakiś wspólny mianownik?Które propozycje programowe są dla Pana priorytetowe?
Maciej Maciejowski: Wspólny mianownik to "męskajazda". Kierujemy swoją ofertę do mężczyzn w wieku 16-39 lat.Wszystkie nasze programy zostały przygotowane pod kątem takiegowidza. Nadzieje wiążemy niemal ze wszystkimi nowościami.
Na pewno bardzo ważnym formatem jest dla nas "Automaniak", którygości na antenie TVN Turbo od samego początku i ma też 10 letnistaż na polskim rynku. Tej jesieni w "Automaniaku" czeka na widzówwiele atrakcji, m.in. wyścigi gwiazd. Warto też zwrócić uwagę nanieco rozrywkowy "Wyścigowy poprawczak". Sukces może odnieść "Garażdwóch takich", amerykański format o majsterkowaniu. Majsterkowaniei rozbieranie rzeczy na czynniki pierwsze jest niezwykle popularnewśród naszej widowni.
Wiosną prowadziliście dużą kampanię wizerunkową. Czyjesienią również planujecie krokimarketingowe?
Będziemy prowadzić działaniamarketingowe i promocyjne na własnych antenach. Nie planujemyjednak kolejnej dużej kampanii zewnętrznej.
Kieruje Pan męską stacją od czerwca ubiegłego roku. Coudało się przez ten czas osiągnąć? Czy TVN Turbo jest bardziejdojrzałą anteną?TVN Turbo nieustannie zmienia się irozwija. To na pewno inna stacja niż przed rokiem. Za sukces uważamwzrost udziałów w rynku. Przybyło nowych graczy, oferty stacji sącoraz lepsze, a nam wciąż, w coraz bardziej konkurencyjnymotoczeniu udaje się poprawiać wyniki kanału.
Rynek kanałów tematycznych bardzo szybko się rozwija.Obserwujemy ostatnio boom na kanały dla kobiet, które oferująbardzo zróżnicowane propozycje programowe. Tymczasem ofertanadawców dla mężczyzn ciągle ogranicza się do sportu i motoryzacji.Nie myślał Pan o wzbogaceniu oferty TVN Turbo o magazyny poradniczeczy life- stylowe, mówiące choćby o dbaniu okondycję?
Ramówkę TVN Turbo w 70 proc. wypełniamotoryzacja, resztę stanowią inne tematy. Pojawiają się porady,które interesują polskich mężczyzn. Mieliśmy format wędkarski"Wędkarstwo, męski hobby", który bardzo dobrze się oglądał.Jesienią na antenie będą obecne także programy wykraczające pozamotoryzację np: "Gadżet Lab", "Toolbox", czy "Sposób nazłodzieja".
Robiliśmy również eksperymenty z programami life- stylowymi.Przed rokiem obecny był format "Męski świat". Niestety, nie cieszyłsię on jednak popularnością. Będziemy koncentrować się wokółtematyki motoryzacyjno- technicznej, tego oczekuje polskawidownia.
Wiosną zaangażowali Państwo do współpracy Dodę orazWojtka Jagielskiego. Czy prowadzi Pan rozmowy z kolejnymi znanymiosobami?Obecnie w TVN Turbo mamy Martynę Wojciechowską,Wojtka Jagielskiego i gwiazdę polskiego hip-hopu Tede. Prowadzimyprojekt z Agnieszką Rylik , który prawdopodobnie wkrótce dołączy donaszej oferty. Naturalnie będzie on dotyczył boksu. Gwiazdypojawiają się także jako stali goście w naszych stałychprogramach.
Jakie cele towarzyszą wprowadzeniu jesiennej ofertyprogramowej ?
Naszym celem jest utrzymanie wzrostowego trendu w budowaniu widowniprzy coraz większej liczbie działających na rynku kanałówtematycznych. Ważną misją TVN Turbo jest również promowaniemotoryzacyjno- technicznej tematyki wśród ogółu oglądających. Natym się koncentrujemy.
Dołącz do dyskusji: Maciej Maciejowski