Kuba Wojewódzki: za pierwszy rok promowania Play dostałem 2,5 mln zł, w reklamie Helleny pojawię się ze światowym gwiazdorem
- Dostałem za pierwszą swoją reklamę, za jeden rok, 2,5 mln zł. Pokaż mi cwaniaka z naszej branży, który kiedy przyjdzie do ciebie klient, powie: „Nie, ja mam zasady” - powiedział Kuba Wojewódzki o występowaniu w reklamach. Zaznaczył, że w przyszłym roku w kampanii Oranżady Hellena ma pojawić się razem ze światowej klasy gwiazdorem.
O występowaniu w kampaniach reklamowych Kuba Wojewódzki rozmawiał z Marcinem Prokopem w programie „Z tymi co się znają” realizowanym w Browarze Namysłów (od połowy października jest emitowany na WP.pl).
W pewnym momencie rozmowy Marcin Prokop zwrócił uwagę, że obaj pojawiają się w kampaniach produktów, z którymi raczej nie chcieliby być utożsamiani. Prokop w ub.r. zagrał w reklamie parówek Berlinki, natomiast Wojewódzki od ponad dwóch lat promuje Oranżadę Hellena (obecnie trwa kampania bożonarodzeniowa).
Jednocześnie Wojewódzki wiele razy krytykował znane osoby, które prowadzą eventy dla firm. Parę lat temu w swoim talk-show kazał Marcinowi Prokopowi zapraszać na imprezy o absurdalnych nazwach.
„Występ w reklamie jak napad na bank - bo są tam pieniądze”
- Zawsze się martwię, jak występuję w reklamach, że będę musiał pojechać do banku i te pieniądze wydać. Obaj chyba możemy bezczelnie powiedzieć, że nie narzekamy na brak ofert różnego rodzaju. I obaj chyba możemy świadomie przyznać, że jesteśmy w tym bardzo selektywni - stwierdził Kuba Wojewódzki.
Nie ukrywał, że w reklamach występuje ze względu na wysokie honoraria. - Pamiętasz słynne z „Va Banku” Julka Machulskiego: „- Dlaczego pan napadał na bank? - Bo były tam pieniądze”. Dlaczego pan robi reklamę? Ja nigdy tego nie ukrywałem: dostałem za pierwszą swoją reklamę 2,5 mln zł, za jeden rok - powiedział.
- I powiem szczerze: pokaż mi cwaniaka z naszej branży, który kiedy przyjdzie do ciebie klient i powie: „Trzy filmy, cały rok, 2,5 mln zł”, powie: „Nie, ja mam zasady”. Pokaż mi - dodał.
Kuba Wojewódzki w reklamach Play pojawił się w drugiej połowie 2011 roku. W intensywnej kampanii promował akcję opartą na wypożyczaniu smartfonów.
Na początku 2013 roku telekom zaczął cykl reklam, w których do punktu sprzedaży tej sieci przychodzą znane osoby. Przez kolejne lata oprócz Wojewódzkiego wystąpiło w tej roli kilkadziesiąt celebrytów, dużą popularność zdobyła też grająca sprzedawczynię aktorka Barbara Kurdej-Szatan. Obecnie w bożonarodzeniowej kampanii Play występują Urszula Dudziak z córkami, natomiast Barbara Kurdej-Szatan i Maciej Łagodziński promują ofertę internetową z Netflixem.
Wojewódzki popularny od 16 lat, ostatnio promuje Huawei i Oranżadę Hellena
Kuba Wojewódzki dużą popularność zdobył wiosną 2002 roku jako juror „Idola” w Polsacie. W latach 2002-2006 prowadził też w tej stacji swój talk-show, a potem przeszedł do TVN. Tam dalej prowadzi swój program, był też jurorem w talent-shows „Mam talent”, „X-Factor” i „Mali giganci”.
Prowadził też audycje radiowe w Radiu 94, Antyradiu, Esce Rock i Rock Radiu, w latach 2004-2012 wspólnie z Michałem Figurskim. Od wielu lat jest felietonistą „Polityki”, wcześniej współpracował m.in. z „Przekrojem”, „Playboyem” i „Wprost”.
W reklamie pierwszy raz wystąpił w 2005 roku - wspólnie z Michałem Figurskim promowali taryfę Tak Tak należącą do Ery (obecnie T-Mobile Polska). Natomiast w 2008 roku został ambasadorem marketingowych trampek Converse.
Wiosną br. Kuba Wojewódzki zaczął promować Huawei - korzysta ze smartfona tej marki i pokazuje to w mediach społecznościowych.
W rozmowie z Marcinem Prokopem Wojewódzki zdradził plany co do komunikacji marketingowej Oranżady Hellena. - Bardzo jestem zadowolony. W przyszłym roku mam zagrać w tej reklamie ze światowej klasy gwiazdorem, nie mogę się doczekać - stwierdził.
Stawki za reklamy ujawniane bardzo rzadko
Informacje o honorariach znanych osób za udział w kampaniach reklamowych zazwyczaj nie są ujawniane. Wyciekają bardzo rzadko.
Na początku 2011 roku „Puls Biznesu” podał, że Szymon Majewski za dwuletnią umowę z PKO BP otrzymał 3,3 mln zł. Majewski wystąpił w tym okresie w kilkunastu reklamach tego banku, celem miało być odmłodzenie jego wizerunku. Showman promował PKO BP do początku 2014 roku.
Z kolei Dorota Wellman w 2011 roku stwierdziła 200 tys. zł honorarium za udział w kampanii jogurtu Activia przeznaczyła na cele charytatywne. Podobnie postąpiła z 300 tys. zł, które jesienią 2015 roku dostała za występ w serii reklam dyskontów Lidl.
Dołącz do dyskusji: Kuba Wojewódzki: za pierwszy rok promowania Play dostałem 2,5 mln zł, w reklamie Helleny pojawię się ze światowym gwiazdorem