Konkursy KTR i Innovation 2021 w nowej odsłonie
Ruszyły zgłoszenia do konkursów branży kreatywnej KTR i Innovation 2021. W tym roku ujednolicono graficznie strony internetowe oraz zgrano równolegle terminarze obu konkursów.
Konkursy KTR i Innovation otrzymały nowe, ujednolicone i uproszczone strony internetowe, co ma sprzyjać intuicyjności i nawigacji w projektach. Nastąpiły także zmiany w formularzach i regulaminach oraz pojawiły się nowe funkcjonalności na platformie zgłoszeniowej, m.in. po zamknięciu zgłoszenia pojawiają się propozycje zgłoszeń do innych kategorii w KTR i Innovation.
- Do tej pory flagowe konkursy organizowane przez SAR miały swoją oddzielną orbitę, po której się poruszały. Spojrzeliśmy na nasze projekty z innej perspektywy i na nowo osadziliśmy je względem siebie. Traktujemy je jako etapy procesu twórczego, który poddawany jest różnym ocenom. Zaczynając od fazy innowacji, w której idea, przecierając nowy szlak, musi zmierzyć się z zastanym kontekstem i dostępnymi narzędziami. Przez fazę ewaluacji kreatywności, w której ocenia się aktualność i trafność danego rozwiązania, aż po ewaluację efektywności, w której można przyjrzeć się jakości i częstotliwości interakcji oraz zaobserwować skalę biznesowej zmiany - komentuje Anna Zimecka, dyrektor projektów SAR.
KTR i Innovation 2021 w nowej odsłonie
- To, co najważniejsze w edycji KTR 2021, to przede wszystkim zwrócenie uwagi na pomysły, które wyróżniły się w komunikacji i rozwiązały jakiś problem. A rolą KTR jest nagradzanie kreatywności, która angażuje. Druga ważna zmiana wiąże się z nową kategorią – Creative Strategy. Zapraszamy strategów do zapoznania się z regulaminem i podkategoriami, a wszystkich do zgłaszania kampanii do nowej kategorii. Ewolucyjne zmiany dokonają się w każdej z sekcji KTR: Communication, Design, Craft, Technology, ale konkurs nadal będzie o genialnych talentach - podkreślił Maciej Waligóra, przewodniczący zarządu KTR, executive creative director DDB Warszawa.
"Kreatywność, która angażuje" będzie hasłem przewodnim w tegorocznej komunikacji KTR. Wkrótce powstanie aplikacja na Instagram – maska AR, która odzwierciedli emocje pojawiające się na twarzy wybranej osoby. Maska będzie dostosowana do wybranej koncepcji graficznej – każdy grymas na twarzy zmodyfikuje elementy świata wizualnego stworzonego dla projektu.
Innovation, podobnie jak KTR, zachowuje indywidualną komunikację. W tej edycji wykorzystany został motyw 22 Arkan Wielkich, czyli kart tarota, ale potraktowanych z lekkim przymrużeniem oka.
Harmonogram KTR i Innovation 2021
I termin zamknięcia Zgłoszeń (Early Birds) – do 16 lipca 2021
II termin zamknięcia Zgłoszeń – do 10 września 2021
Obrady Jury – październik
Gala – listopad
W 2020 roku jury konkursu reklamowego KTR przyznało 179 nagród, w tym 32 złote, 49 srebrnych i 98 brązowych. Rankingi roczne wygrały: agencja reklamowa 180heartbeats + Jung v. Matt, studio projektowe OSOM Studios, dom produkcyjny Papaya Films, studio postprodukcyjne Platige Image oraz OLX jako reklamodawca roku. Nagrodę "Best of Charity" zdobył influencer Krzysztof Gonciarz i Tofu Media za projekt społeczny "Stop ciężarówkom!".
Dołącz do dyskusji: Konkursy KTR i Innovation 2021 w nowej odsłonie