SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Które tytuły prasowe mają największe czytelnictwo?

Nie zmieniło się znacząco czytelnictwo prasy w Polsce. Liderem wśród dzienników pozostaje “Gazeta Wyborcza” a wszystkich tytułów „Tele Tydzień” - niezmienni są też liderzy pozostałych kategorii.

Od września ub.r. do lutego br. czytanie „Gazety Wyborczej” (Agora) deklarowało 14,33 proc. Polaków, czyli o 0,14 proc. więcej niż od sierpnia ub.r. do stycznia br. Tym samym tytuł ten pozostaje najpopularniejszym dziennikiem opiniotwórczym, podczas gdy wśród tabloidów liderem jest „Fakt” (Axel Springer Polska), po który sięga 14,01 proc. respondentów – wynika z badania PBC General przygotowanego na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa. 

 

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Gazeta Wyborcza14,33%
Fakt14,01%
Metro (dziennik bezpłatny)6,74%
Super Express6,38%
Rzeczpospolita4,18%
Przegląd Sportowy3,59%
Dziennik Gazeta Prawna *3,13%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,39%
Gazeta Podatkowa0,85%
Futbol News0,45%
Puls Biznesu0,39%
Parkiet Gazeta Giełdy0,26%


Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego ponad jedna trzecia respondentów. W kategorii pism yellow największe czytelnictwo ma „Życie na Gorąco” (Bauer), wśród tygodników poradnikowych –  „Chwila dla Ciebie” (Bauer), a wśród tygodników opinii – „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska). W porównaniu z poprzednią falą badania (sierpień ub.r. – styczeń br.) na popularności najbardziej zyskała Angora (o 0,22 proc.), a najbardziej straciły „NAJ” (spadek o 0,46 proc.) i „Wprost” (o 0,42 proc.). 

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień35,00%
Życie na Gorąco19,27%
Chwila dla Ciebie15,21%
Pani Domu14,99%
NAJ13,55%
Angora10,89%
Newsweek9,29%
Gala8,35%
Auto Świat7,95%
To i Owo7,41%
Polityka7,00%
Twoje Imperium6,34%
Na Żywo5,54%
Wprost5,30%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV4,61%
Teleprogramy4,51%
Super TV4,16%
Gość Niedzielny4,15%
Takie jest Życie4,01%
Przekrój3,53%
Rewia3,48%
Motor3,46%
Imperium TV2,31%
Świat i Ludzie2,27%
Tele Max2,02%
Forum1,47%
Bella Relaks1,44%
Tygodnik Siedlecki0,79%
Jarmark0,72%
Tygodnik Ostrołęcki0,68%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,65%
Przewodnik Katolicki0,64%
City (tygodnik bezpłatny)0,63%
Panorama Leszczyńska0,61%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,49%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,47%
Teraz Białystok (tygodnik bezpłatny) *0,27%
7 Dni (tygodnik bezpłatny)0,19%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny) *0,05%


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są niezmiennie dwa czasopisma, które wcześniej ukazywały się co tydzień: „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) i „Tina” (Wydawnictwo Bauer). Oba jednak straciły na popularności w porównaniu z poprzednią falą badania: „Przyjaciółka” 0,29 proc, a „Tina” 0,23 proc. Zajmująca trzecie miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” – w kategorii real life stories. 

Dwutygodnikiprocent respondentów
Przyjaciółka17,27%
Tina16,52%
Viva10,98%
Z Życia Wzięte9,77%
Komputer Świat6,77%
Party Życie Gwiazd6,29%
Tele Świat *5,86%
Bravo4,21%
Świat Seriali3,94%
Show Magazyn o Gwiazdach3,40%
Sukcesy i Porażki3,32%
Bravo Sport2,73%
Bravo Girl2,21%
TV 14 *1,05%
Monitor Księgowego0,46%


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei „Claudia” (G+J Polska) jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a „Cztery Kąty” (Agora) – wśród miesięczników wnętrzarskich. 

Miesięcznikiprocent respondentów
Twój Styl13,11%
Claudia10,71%
Cztery Kąty9,84%
Focus9,40%
Poradnik Domowy9,36%
Murator8,69%
Olivia7,84%
Kobieta i Życie7,65%
Świat Kobiety7,45%
Mój Piękny Ogród6,78%
Dobre Rady6,75%
National Geographic6,62%
Avanti5,92%
Auto Moto5,59%
Działkowiec5,44%
Mamo To Ja5,09%
Glamour4,63%
CKM4,62%
Pani4,28%
Moje Mieszkanie3,89%
Ładny Dom3,83%
Joy3,73%
CD Action3,67%
Przyślij Przepis!3,61%
Cosmopolitan3,59%
Dom & Wnętrze3,58%
M jak mieszkanie3,57%
PC Format3,49%
Moje Gotowanie3,27%
Uroda3,26%
Samo Zdrowie3,26%
Playboy3,13%
Auto Motor i Sport2,87%
Zdrowie2,82%
Dziecko2,69%
Zwierciadło2,64%
Elle2,64%
Twoje Dziecko2,59%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)2,58%
Dziewczyna2,44%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,41%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,38%
Dobre Wnętrze2,30%
Kuchnia2,16%
Logo2,16%
Popcorn2,09%
Kwietnik2,05%
Magazyn Futbol2,03%
Chip2,01%
Twój Maluszek2,00%
Auto Świat Poradnik1,99%
Mój Piękny Dom1,94%
Rodzice1,85%
Świat Motocykli1,82%
Vita1,80%
Burda1,73%
Focus Historia1,72%
Charaktery1,68%
Wróżka *1,64%
Twist1,56%
Reader's Digest1,56%
Top Gear1,56%
Men's Health1,56%
Majster1,55%
Tak Mieszkam1,49%
M jak Mama1,37%
Zbuduj Dom1,34%
Na ścieżkach życia1,27%
Forbes1,19%
Sól i Pieprz1,01%
Sukces0,95%
Shape0,92%
InStyle0,90%
Weranda *0,86%
Voyage0,81%
Play0,79%
Podróże0,70%
21. wiek *0,65%
Fun Club0,57%
Architektura-Murator0,51%
Żagle0,48%
Hot Moda & Shopping0,43%
Sens. Poradnik psychologiczny *0,14%


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Axel Springer Polska), po który sięga 4,07 proc. respondentów. 

Dwumiesięcznikiprocent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik4,07%
Auto Świat 4x42,38%
National Geographic. Traveler2,20%
Komputer Świat Gry1,97%
Komputer Świat Ekspert1,93%
Elle Decoration *0,78%
Weranda Country0,26%
Polska Wita *0,09%

 



Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2009 roku do lutego 2010 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 216 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* Dane „Dziennika Gazety Prawnej” obejmują dane „Gazety Prawnej” wydawanej do połowy września br.
* Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: „Teraz Białystok” i „Teraz Toruń” (styczeń i luty 2010, próby po 16099), „TV 14” (wrzesień 2009, próba 20164), „21. wiek: (wrzesień i październik 2009, próba 16158), „Weranda” i „Wróżka” (od września do grudnia 2009, próby po 8117), „Sens. Poradnik psychologiczny” (od września 2009 do stycznia 2010, próba 4088), „Polska Wita” (wrzesień 2009, próba 20164). „Tele Świat” do września ub.r. był tygodnikiem, a „Elle Decoration” – miesięcznikiem. Próby dla obu tych tytułów wynoszą po 20164.
 

Dołącz do dyskusji: Które tytuły prasowe mają największe czytelnictwo?

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aws
po tych wynikach widac, ze prasa to juz straszna nędza
odpowiedź
User
g
a nie ma niedzieli?
odpowiedź
User
zapraszam na:
http://clothingmarketing.blogspot.com/2010/04/fake-fashion-junkie.html
odpowiedź