Które tytuły prasowe mają największe czytelnictwo?
Nie zmieniło się znacząco czytelnictwo prasy w Polsce. Liderem wśród dzienników pozostaje “Gazeta Wyborcza” a wszystkich tytułów „Tele Tydzień” - niezmienni są też liderzy pozostałych kategorii.
Od września ub.r. do lutego br. czytanie „Gazety Wyborczej” (Agora) deklarowało 14,33 proc. Polaków, czyli o 0,14 proc. więcej niż od sierpnia ub.r. do stycznia br. Tym samym tytuł ten pozostaje najpopularniejszym dziennikiem opiniotwórczym, podczas gdy wśród tabloidów liderem jest „Fakt” (Axel Springer Polska), po który sięga 14,01 proc. respondentów – wynika z badania PBC General przygotowanego na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.
Dzienniki ogólnopolskie | procent respondentów |
Gazeta Wyborcza | 14,33% |
Fakt | 14,01% |
Metro (dziennik bezpłatny) | 6,74% |
Super Express | 6,38% |
Rzeczpospolita | 4,18% |
Przegląd Sportowy | 3,59% |
Dziennik Gazeta Prawna * | 3,13% |
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) | 2,39% |
Gazeta Podatkowa | 0,85% |
Futbol News | 0,45% |
Puls Biznesu | 0,39% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,26% |
Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego ponad jedna trzecia respondentów. W kategorii pism yellow największe czytelnictwo ma „Życie na Gorąco” (Bauer), wśród tygodników poradnikowych – „Chwila dla Ciebie” (Bauer), a wśród tygodników opinii – „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska). W porównaniu z poprzednią falą badania (sierpień ub.r. – styczeń br.) na popularności najbardziej zyskała Angora (o 0,22 proc.), a najbardziej straciły „NAJ” (spadek o 0,46 proc.) i „Wprost” (o 0,42 proc.).
Tygodniki | procent respondentów |
Tele Tydzień | 35,00% |
Życie na Gorąco | 19,27% |
Chwila dla Ciebie | 15,21% |
Pani Domu | 14,99% |
NAJ | 13,55% |
Angora | 10,89% |
Newsweek | 9,29% |
Gala | 8,35% |
Auto Świat | 7,95% |
To i Owo | 7,41% |
Polityka | 7,00% |
Twoje Imperium | 6,34% |
Na Żywo | 5,54% |
Wprost | 5,30% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 4,61% |
Teleprogramy | 4,51% |
Super TV | 4,16% |
Gość Niedzielny | 4,15% |
Takie jest Życie | 4,01% |
Przekrój | 3,53% |
Rewia | 3,48% |
Motor | 3,46% |
Imperium TV | 2,31% |
Świat i Ludzie | 2,27% |
Tele Max | 2,02% |
Forum | 1,47% |
Bella Relaks | 1,44% |
Tygodnik Siedlecki | 0,79% |
Jarmark | 0,72% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,68% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,65% |
Przewodnik Katolicki | 0,64% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,63% |
Panorama Leszczyńska | 0,61% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,49% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,47% |
Teraz Białystok (tygodnik bezpłatny) * | 0,27% |
7 Dni (tygodnik bezpłatny) | 0,19% |
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny) * | 0,05% |
Wśród dwutygodników najchętniej czytane są niezmiennie dwa czasopisma, które wcześniej ukazywały się co tydzień: „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) i „Tina” (Wydawnictwo Bauer). Oba jednak straciły na popularności w porównaniu z poprzednią falą badania: „Przyjaciółka” 0,29 proc, a „Tina” 0,23 proc. Zajmująca trzecie miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” – w kategorii real life stories.
Dwutygodniki | procent respondentów |
Przyjaciółka | 17,27% |
Tina | 16,52% |
Viva | 10,98% |
Z Życia Wzięte | 9,77% |
Komputer Świat | 6,77% |
Party Życie Gwiazd | 6,29% |
Tele Świat * | 5,86% |
Bravo | 4,21% |
Świat Seriali | 3,94% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 3,40% |
Sukcesy i Porażki | 3,32% |
Bravo Sport | 2,73% |
Bravo Girl | 2,21% |
TV 14 * | 1,05% |
Monitor Księgowego | 0,46% |
Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei „Claudia” (G+J Polska) jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a „Cztery Kąty” (Agora) – wśród miesięczników wnętrzarskich.
Miesięczniki | procent respondentów |
Twój Styl | 13,11% |
Claudia | 10,71% |
Cztery Kąty | 9,84% |
Focus | 9,40% |
Poradnik Domowy | 9,36% |
Murator | 8,69% |
Olivia | 7,84% |
Kobieta i Życie | 7,65% |
Świat Kobiety | 7,45% |
Mój Piękny Ogród | 6,78% |
Dobre Rady | 6,75% |
National Geographic | 6,62% |
Avanti | 5,92% |
Auto Moto | 5,59% |
Działkowiec | 5,44% |
Mamo To Ja | 5,09% |
Glamour | 4,63% |
CKM | 4,62% |
Pani | 4,28% |
Moje Mieszkanie | 3,89% |
Ładny Dom | 3,83% |
Joy | 3,73% |
CD Action | 3,67% |
Przyślij Przepis! | 3,61% |
Cosmopolitan | 3,59% |
Dom & Wnętrze | 3,58% |
M jak mieszkanie | 3,57% |
PC Format | 3,49% |
Moje Gotowanie | 3,27% |
Uroda | 3,26% |
Samo Zdrowie | 3,26% |
Playboy | 3,13% |
Auto Motor i Sport | 2,87% |
Zdrowie | 2,82% |
Dziecko | 2,69% |
Zwierciadło | 2,64% |
Elle | 2,64% |
Twoje Dziecko | 2,59% |
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) | 2,58% |
Dziewczyna | 2,44% |
Ogrody, Ogródki, Zieleńce | 2,41% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 2,38% |
Dobre Wnętrze | 2,30% |
Kuchnia | 2,16% |
Logo | 2,16% |
Popcorn | 2,09% |
Kwietnik | 2,05% |
Magazyn Futbol | 2,03% |
Chip | 2,01% |
Twój Maluszek | 2,00% |
Auto Świat Poradnik | 1,99% |
Mój Piękny Dom | 1,94% |
Rodzice | 1,85% |
Świat Motocykli | 1,82% |
Vita | 1,80% |
Burda | 1,73% |
Focus Historia | 1,72% |
Charaktery | 1,68% |
Wróżka * | 1,64% |
Twist | 1,56% |
Reader's Digest | 1,56% |
Top Gear | 1,56% |
Men's Health | 1,56% |
Majster | 1,55% |
Tak Mieszkam | 1,49% |
M jak Mama | 1,37% |
Zbuduj Dom | 1,34% |
Na ścieżkach życia | 1,27% |
Forbes | 1,19% |
Sól i Pieprz | 1,01% |
Sukces | 0,95% |
Shape | 0,92% |
InStyle | 0,90% |
Weranda * | 0,86% |
Voyage | 0,81% |
Play | 0,79% |
Podróże | 0,70% |
21. wiek * | 0,65% |
Fun Club | 0,57% |
Architektura-Murator | 0,51% |
Żagle | 0,48% |
Hot Moda & Shopping | 0,43% |
Sens. Poradnik psychologiczny * | 0,14% |
Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Axel Springer Polska), po który sięga 4,07 proc. respondentów.
Dwumiesięczniki | procent respondentów |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 4,07% |
Auto Świat 4x4 | 2,38% |
National Geographic. Traveler | 2,20% |
Komputer Świat Gry | 1,97% |
Komputer Świat Ekspert | 1,93% |
Elle Decoration * | 0,78% |
Weranda Country | 0,26% |
Polska Wita * | 0,09% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2009 roku do lutego 2010 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 216 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
* Dane „Dziennika Gazety Prawnej” obejmują dane „Gazety Prawnej” wydawanej do połowy września br.
* Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: „Teraz Białystok” i „Teraz Toruń” (styczeń i luty 2010, próby po 16099), „TV 14” (wrzesień 2009, próba 20164), „21. wiek: (wrzesień i październik 2009, próba 16158), „Weranda” i „Wróżka” (od września do grudnia 2009, próby po 8117), „Sens. Poradnik psychologiczny” (od września 2009 do stycznia 2010, próba 4088), „Polska Wita” (wrzesień 2009, próba 20164). „Tele Świat” do września ub.r. był tygodnikiem, a „Elle Decoration” – miesięcznikiem. Próby dla obu tych tytułów wynoszą po 20164.
Dołącz do dyskusji: Które tytuły prasowe mają największe czytelnictwo?