„Gdy regułą jest brak reguł” - książka CEO Netflixa do kupienia w Polsce
Znak Literanova został polskim wydawcą książki - twórcy Netflixa Reeda Hastingsa i Erin Meyer - „Gdy regułą jest brak reguł: Netflix i filozofia przemiany”. Książka ukazała się w Polsce w czwartek, 12 listopada.
Reed Hastings, tworząc Netflix, opracował filozofię korporacyjną i zestaw zasad, które odrzucały tradycyjne założenia. Dzięki temu – jak twierdzi – firma dziś może cieszyć się tytułem jednej z najbardziej pomysłowych na świecie. Książka „Gdy regułą jest brak reguł” powstała na bazie setek wywiadów z obecnymi i byłymi pracownikami Netfliksa z całego świata. CEO Netflix wraz z Erin Meyer po raz pierwszy opowiedzieli historię swoich prób i błędów, tworząc fascynującą relację z narodzin radykalnej filozofii Netfliksa.
Książka opisuje standardy, które wprowadził do swojej firmy Hastings, a które stawiają ludzi ponad procesami, innowacyjność ponad efektywnością, a pracownikom dają niemal nieograniczone pole do działania. Hasło Netflika brzmi „niezależność i odpowiedzialność”. Kiedy Hastings i jego zespół po raz pierwszy opracowali te nowatorskie zasady, nikt nie umiał przewidzieć, co przyniosą. Szybko okazało się, że sprawdzają się świetnie, a Netflix stał się jedną z najbardziej lubianych marek na świecie.
After 3 years of struggle, our book is out!https://t.co/PShdSxMfNg
— Reed Hastings (@reedhastings) September 8, 2020
Reed Hastings jest przedsiębiorcą, który zrewolucjonizował rozrywkę, współtworząc firmę Netflix (1997 rok). Od 1999 roku jest jej prezesem i dyrektorem generalnym. Reed jest też jest aktywnym filantropem - zasiadał w zarządzie kilku amerykańskich organizacji edukacyjnych. Kształcił się w Bowdoin College i Stanford University. Współautorką książki jest Erin Meyer – autorka bestsellerowej pozycji „The Culture Map”. W 2019 r. Meyer została wyróżniona przez The Thinkers50 jako jedna z pięćdziesięciu najbardziej wpływowych ekspertek kultury korporacyjnej na świecie. Mieszka w Paryżu.
Polskie wydanie książki CEO Netfliksa wydała Znak Literanova, pozycja jest już do kupienia w cenie 59,99 zł. Książka liczy 336 stron, za polskie tłumaczenie odpowiada Agnieszka Sobolewska.
Czytaj także: Netflix podnosi ceny abonamentów w USA
Netflix latem zyskał 2,2 mln subskrybentów
W drugim kwartale br. Netflix osiągnął wzrost przychodów o 24,9 proc. do 6,15 mld dolarów oraz 720 mln dolarów zysku netto. Liczba jego subskrybentów zwiększyła się o 10,09 mln do 192,95 mln.
W trzecim kwartale br. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się tylko o 2,2 mln do 201,15 mln.
Według badania Gemius/PBI we wrześniu br. przeglądarkową wersję Netfliksa odwiedziło 4,9 mln polskich internautów, wykonując 64 mln odsłon.
W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: „Gdy regułą jest brak reguł” - książka CEO Netflixa do kupienia w Polsce