Koniec „Rozmów w toku”. Jak zmieniała się widownia talk-show?
Talk-show Ewy Drzyzgi „Rozmowy w toku” w jesiennej ramówce oglądało średnio 591 tys. osób. TVN w paśmie emisji programu zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. W porównaniu do poprzednich lat widownia formatu zdecydowanie spadła.
W zeszły piątek TVN pokazał ostatni - 2654 - odcinek talk-show „Rozmowy w toku”, który na antenie stacji emitowany był od ponad 16 lat. Prowadząca go Ewa Drzyzga pracuje już nad nowym programem, którego emisja ruszy w przyszłym roku.
Ostatnia edycja programu nadawana była w TVN w dni powszednie o godz. 15.00. Średnia widownia talk-show w okresie od 1 września do 4 listopada br. wyniosła 591 tys. osób, co przełożyło się na 9,38 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 12,25 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,21 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najchętniej oglądany odcinek programu Ewy Drzyzgi wyemitowany został 5 października br. Przyciągnął on przed ekrany 796 tys. osób.
Topowe odcinki „Rozmów w toku”
Data | Start | Koniec | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |||
05-10-2016 | 14:59:44 | 15:55:53 | 796 138 | 10,44% |
06-10-2016 | 14:59:57 | 15:57:11 | 761 105 | 11,04% |
08-09-2016 | 15:00:00 | 15:56:18 | 728 478 | 14,11% |
Dla porównania, w całym sezonie wiosennym br. (w okresie od 8 lutego do 13 maja) „Rozmowy w toku” oglądało średnio 626 tys. osób przy udziale wynoszącym 8,92 proc. w grupie 4+ i 11,43 proc. w 16-49.
W okresie od 10 lutego do 6 marca 2014 roku „Rozmowy w toku” oglądało średnio 1,15 mln widzów (odpowiednio 12,26 proc. i 14,26 proc. udziału), od 2 września do 21 października 2013 roku - 1,06 mln (14,92 proc. i 18,02 proc.), od 11 do 25 lutego 2013 roku - 1,52 mln (15,66 proc. i 18,83 proc.), od 3 września do 16 października 2012 roku - 1,16 mln (17,52 proc. i 19,21 proc.). Z kolei w jesiennych ramówkach od 2006 do 2010 roku widownia programu wahała się od 1,40 do 1,60 mln osób.
TVN w paśmie nadawania jesiennych odcinków formatu zajmował drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Pierwszy był Polsat z udziałem na poziomie 15,13 proc., emitujący w tym czasie „Dlaczego ja?” i „Wydarzenia”. Trzecie miejsce zajęła TVP1 (6,98 proc.; gł. „Wiadomości”, prognoza pogody oraz „Obserwator”), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP2 (2,48 proc.; „Cesarzowa Ki” i „Panorama - kraj”).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.
Oglądalność talk-show na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | 16-59 | |||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
Polsat | 953 293 | 15,13% | 418 403 | 18,69% | 575 185 | 17,36% |
Rozmowy w toku | 591 284 | 9,38% | 274 236 | 12,25% | 371 311 | 11,21% |
TVP1 | 439 833 | 6,98% | 78 431 | 3,50% | 160 204 | 4,83% |
TVP2 | 156 260 | 2,48% | 49 821 | 2,23% | 83 547 | 2,52% |
Jak przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVN, rezygnacja z „Rozmów w toku” wynika ze strategii programowej nadawcy.
Od poniedziałku, 7 listopada br. zamiast programu w paśmie popołudniowym pokazywany jest serial scripted-docu „19+”, opowiadający historie absolwentów klasy maturalnej, którzy próbują odnaleźć się w dorosłym świecie. Produkcja emitowana jest od poniedziałku do piątku o godz. 16.30.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 11,30 proc.
Dołącz do dyskusji: Koniec „Rozmów w toku”. Jak zmieniała się widownia talk-show?