Koniec Radia Fest w dotychczasowym kształcie. Jest nowy właściciel, a dziennikarze tracą pracę
Od wtorku, 1 sierpnia, zmienia się charakter śląskiego Radia Fest 100,2 FM: ze stacji o charakterze lokalnym rozgłośnia przeistacza się w stację emitującą głównie muzykę taneczną. To efekt zmiany właścicielskiej: udziały w spółce MCC Group (nadawca) przejęła Radiowa Agencja Reklamowa. Dziennikarze stacji w poniedziałek pożegnali się z słuchaczami. - Nie wracamy do pracy, ale nikt nas nie informuje, co dalej – mówi nam jeden z prezenterów.
Udziały w MCC Group dotychczas miało Stowarzyszenie DeoRecordings, lecz z końcem lipca sytuacja zmieniła się diametralnie. Nowym właścicielem została Radiowa Agencja Reklamowa (należy do spółki Radio Park), przejmując udziały DeoRecordings. Prezesem Radia Fest z dniem 28 lipca został Bartłomiej Piasecki, prezes Radia Park. To radio nadaje w Opolu, Kędzierzynie-Koźlu i Brzegu.
Efektem zmiany właściciela jest przeformułowanie anteny Radia Fest, a co za tym idzie - zakończenie współpracy z dotychczas pracującymi tam dziennikarzami. Z naszych informacji wynika, że we wtorek (1 sierpnia) dotychczas pracujący w Radiu Fest 100,2 FM dziennikarze nie przyjdą do pracy. Mowa o kilku osobach.
- Nic nam nie powiedziano: czy mamy przychodzić, czy też już nie. Ale doszliśmy do wniosku, że już nas tam nie potrzeba. Nowy właściciel zapewnia jednak, że dwie osoby z dotychczasowego składu znajdą pracę w innych jego rozgłośniach - mówi nam anonimowo jeden z odchodzących dziennikarzy.
"Ogromna złość i bezradność"
W poniedziałek prezenterzy żegnali się z słuchaczami na antenie i w mediach społecznościowych.
„Trzeba przyznać... to były przepiękne 3 lata (bez jednego miesiąca)... najlepsze w mojej radiowej historii. Dziękuję Wam za tysiące telefonów, rozmów, pozdrowień i ciepłych słów wsparcia. Coś się kończy i coś zaczyna i jestem pewien, że jeszcze się usłyszymy” – napisał Marcin Skalski (prezenter m.in. popołudniowego pasma codziennego i sobotniego programu ).
Pożegnali się także m.in. Grzegorz Stasiak i Marcin Janota (prowadzący wspólnie pasmo poranne „Fest Dzień Dobry”).
„Czy można napisać coś mądrego w sytuacji, kiedy 14 lat wspaniałej Radio FEST 100.2 FM przygody dobiega końca? Spróbuję… Buzuje we mnie ogromna złość i bezradność. Złość, dlaczego nie udało nam się zrobić więcej, aby radio przetrwało, a bezradność, że nie mieliśmy jednak na to zbyt dużego wpływu, aby tak się stało” – skomentował z kolei Marcin Janota. W poniedziałek wieczorem dziennikarz zamieścił w mediach społecznościowych też wymowny film, na którym widać, jak prezenterzy kolejno wychodzą ze studia, a na koniec widzimy, jak gaśnie napis informujący o emisji.
Radio Fest to lokalna stacja radiowa, nadająca od grudnia 2009 roku. Stworzona została przez Stowarzyszenie DeoRecordings. Radio ma siedzibę w Gliwicach, emituje program na częstotliwości 100,2 MHz z nadajnika umieszczonego na kominie Elektrociepłowni Zabrze. Dotychczas miało charakter mocno lokalny. Jak piszą o sobie radiowcy – radia słychać „od Pszczyny do Miasteczka Śląskiego i Koszęcina albo od Gliwic aż po Mysłowice”. - Słuchają nas też Zagłębiacy i zróżnicowany odbiorca z wielkich śląskich osiedli Katowic czy Tychów – czytamy na stronie Radia Fest.
Pozycja zdecydowanego lidera rynku radiowego w Aglomeracji Śląskiej w pierwszym półroczu br. należała do RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze AntyRadio i RMF MAXX. Radio Fest (Chorzów) w tamtym rejonie miało średni dobowy udział słuchania na poziomie 1,5 proc.
Dołącz do dyskusji: Koniec Radia Fest w dotychczasowym kształcie. Jest nowy właściciel, a dziennikarze tracą pracę