SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Koch Media za 137 mln dolarów przejmuje producenta gier Flying Wild Hog

Polski producent gier wideo Flying Wild Hog został kupiony od funduszu Supernova Capital przez niemiecką firmę Koch Media należącą do Embracer Group. Kwota transakcji to 137,2 mln dolarów, a Flying Wild Hog nadal będzie działało jako odrębny podmiot.

Michał Szustak, prezes Flying Wild HogMichał Szustak, prezes Flying Wild Hog

- Flying Wild Hog było na naszym celowniku od wielu lat ze względu na ich talent, a także zdolności do skalowania się przy stałej, pracy o wysokiej jakości. Flying Wild Hog pozostanie niezależnie prowadzone przez silny zespół zarządzający w obrębie Koch Media, jednocześnie badając korzyści ze współpracy z szerszą grupą Embracer. Flying Wild Hog będzie motorem rozwojowym w Polsce, która jest jedną z najbardziej dynamicznych i tętniących życiem scen developmentu gier premium na świecie - zapowiada Lars Wingefors, założyciel i CEO Grupy Embracer.

Transakcja została sfinalizowana w środę, należąca do Grupy Embracer firma Koch Media zapłaciła 137,2 mln dolarów funduszowi Supernova Capital. Ponadto dla menedżerów Flying Wild Hog ustanowiono program motywacyjny o wartości 7,1 mln dolarów w akcjach typu B spółki Embracer. Program jest uzależniony od osiągnięcia ustalonych celów biznesowych przez Flying Wild Hog i zobowiązań menedżerów do pracy w spółce przez najbliższych pięć lat.

- Jesteśmy absolutnie zachwyceni, że Flying Wild Hog dołączy do Koch Media i rodziny Embracer. Koch Media jest uznanym wydawcą, który zachwycił się naszą wizją tworzenia najbardziej ekscytujących, szybkich i ponadprzeciętnych gier akcji dla graczy na całym świecie. To, co napędza Flying Wild Hog, to ambicja, aby zaskoczyć fanów unikalnymi, najwyższej jakości doświadczeniami płynącymi z gier wideo. Dzięki połączeniu sił z energiczną Grupą Embracer i Koch Media, będziemy mogli nadal się rozwijać i koncentrować na tworzeniu jeszcze bardziej ambitnych gier - zapowiada Michał Szustak, prezes Flying Wild Hog.

- Zakochaliśmy się w wizji firmy Embracer, aby zbudować sojusz zróżnicowanych i utalentowanych studiów, które zachowają swoją niezależność i kreatywną swobodę. To niesamowita szansa. Dlatego jesteśmy zachwyceni tym partnerstwem i tym, co przyniesie ono w przyszłości - przekonuje.

Embracer liczy na synergie z Flying Wild Hog

W komunikacie Embracer Group zapowiada, że po przejęciu Flying Wild Hog zanotuje oszczędności w zakresie kosztów rozwoju i opłat licencyjnych z tytułu przyszłych, wewnętrznych projektów IP, a także w zakresie marży wydawniczej między Koch Media i Flying Wild Hog.

Ponadto chce osiągnąć synergie z kupioną firmą poprzez udostępnianie technologii, zasoby rozwojowe, wykorzystanie katalogu IP i rozwój biznesu.

W ramach Grupy Embracer, Flying Wild Hog będzie działać jako niezależne studio w Grupie Koch Media

Flying Wild Hog z 260 pracownikami w trzech studiach

Flying Wild Hog zostało założone w Warszawie w 2009 roku, przez Michała Szustaka wspólnie z menedżerami, którzy pracowali wcześniej w CD Projekt Red i People Can Fly. W 2016 roku firma uruchomiła kolejne studio w Krakowie, a w 2018 roku - w Rzeszowie. Obecnie pracuje w niej ponad 260 osób.

Flying Wild Hog produkuje gry wideo z kategorii AA+ na PC i konsole, ma w dorobku m.in. serię „Shadow Warrior”. Jej dotychczasowe gry sprzedały się w ponad 9,5 mln egz.

Obecnie Flying Wild Hog pracuje nad czterema projektami we współpracy z wydawcami zewnętrznymi. Po premierach tych tytułów ma tworzyć własne gry także w oparciu o nowe lub istniejące IP z portfolio Embracer.

Dołącz do dyskusji: Koch Media za 137 mln dolarów przejmuje producenta gier Flying Wild Hog

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl