SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kobiety protestują przeciwko reklamie „Od września dajemy za darmo” sieci Multimedia

Stowarzyszenie Twoja Sprawa opublikowało list otwarty ponad 50 kobiet protestujących przeciw reklamie Multimedia Polska z hasłem „Od września dajemy za darmo”.

Kampania Multimedia Polska pod hasłem „Od września dajemy za darmo” jest prowadzona od początku września w internecie i na outdoorze. Wykorzystywane w niej layouty pokazują razem z tym sloganem młodą kobietę w skąpym stroju i z rozpiętymi spodniami (zobacz te reklamy).

Stowarzyszenie Twoja Sprawa uznało, że taki przekaz jest seksistowski i przedmiotowo traktuje wizerunek kobiety. Dlatego od startu kampanii zachęcało do wysyłania maili z pytaniami dotyczącymi tej reklamy do Andrzeja Rogowskiego, prezesa Multimedia Polska. Internauci pytali Rogowskiego m.in. czy osobiście aprobował kreację tej kampanii, czy uznaje ją za etyczną i jak należy wyjaśnić jej znaczenie dzieciom. Organizacja informuje, że takie wiadomości napisało prawie tysiąc osób.

- Dotychczas prezesi i szefowie firm ukrywali się za szczelną zasłoną swoich działów marketingu, reklamy czy biur prasowych, rozmywając i odsuwając od siebie bezpośrednią odpowiedzialność - opisuje Rafał Porzeziński, rzecznik Stowarzyszenia Twoja Sprawa. - Wiadomo jednak, że żadna kampania reklamowa, która przecież niesie za sobą duże koszty i określoną strategię działań firmy, nigdy nie odbywa się bez osobistego nadzoru jej kierownictwa. Chcemy więc wyciągnąć firmowych decydentów z cienia i pomóc konsumentom w bezpośrednim z nimi kontakcie - argumentuje.

Jednak prezes Multimedia Polska ani nikt inny z firmy nie zareagował na pytania internautów, dlatego stowarzyszenie zdecydowało się opublikować na swojej stronie list otwarty. Pismo - skierowane ponownie do Andrzeja Rogowskiego - podpisało ponad 50 kobiet. „Mamy dosyć przedmiotowego traktowania wizerunku naszej płci. Wraz z wieloma innymi konsumentami wysłałyśmy do Pana list zadając kilka pytań na temat Pana osobistej odpowiedzialności za zgodę na umieszczenie wspomnianej reklamy w polskich miastach. (…) Jednak nie miał Pan na tyle odwagi, aby odpowiedzieć na nasze listy” - czytamy w oświadczeniu. „Najpierw zlekceważył Pan nas jako kobiety, publikując reklamę uprzedmiotawiającą wizerunek kobiet, a potem jako konsumentki, nie odpowiadając na nasze listy” - oceniają sygnatariuszki.

Przedstawiciele Multimedia Polska nie chcą komentować tej sytuacji. Zwracają przy tym uwagę, że hasło „Od września dajemy za darmo” było wykorzystywane tylko przez tydzień, w teaserowym etapie akcji. Potem pojawiły się reklamy z właściwym sloganem „Za darmo internet dla naszych abonentów”.

Dołącz do dyskusji: Kobiety protestują przeciwko reklamie „Od września dajemy za darmo” sieci Multimedia

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
DVI
Popieram. Dość tych prymitywów.
Kto to wymyślił, a raczej wyprodukował?
Gdzie są eksperci? ;)
0 0
odpowiedź
User
akaba
jestem kobietą, ale nie rozumiem tych kobiet ze stowarzyszenia. Intrygująca rekalma, a o to przeciez w reklamach chodzi, sex jest wykorzystywany na porządku dziennym. reklama najlepsza nie jest, bo wykonana dość prymitywnie, ale cel został osiągnięty - niskim kosztem duży rozgłos.
cieszę się, ze jestem kobietą, cieszę sie, ze mężczyźni chcą mnie oglądać. poza tym ja nie odebrałam tego za nakłanianie do prostytucji. to już nadinterpretacja. a i jeszcze jedno - szarganie nazwiskiem prezesa jest nieeleganckie.
0 0
odpowiedź
User
guzik prawda
Nie chodzi tu o płeć i uprzedmiotowienie kobiety. Atrakcyjny facet w takiej reklamie byłby równie niesmaczny. Chodzi o sugestię, że prostytucja to coś zabawnego i fajnego (chociaż puszczalstwo za darmo jest lepsze).

Inna rzecz, że faktycznie wypuścili reklamy z dziewczynami, nie chłopakami - i to już seksistowskie jest. Ale mniej ważne.
0 0
odpowiedź