Kino Polska TV ze wzrostem wpływów i spadkiem zysku. 2,5 mln zł z reklam w Zoom TV
W minionym półroczu Kino Polska TV zanotowało 59 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 5 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast zysk netto spółki zmalał w skali roku z 9,41 do 6,23 mln zł, co firma uzasadnia inwestycją w kanał Zoom TV.
W raporcie finansowym Kino Polska TV podaje, że w minionym półroczu 35 mln zł jej wpływów ze sprzedaży (czyli 59 proc. wszystkich) pochodziło z emisji i sprzedaży reklam w kanałach FilmBox i stacjach tematycznych. Te przychody wzrosły w skali roku o 8 proc. - To efekt wzrostu wpływów z tytułu emisji na takich rynkach jak Czechy, Słowacja (głównie większa liczba subskrybentów ) oraz kraje byłej Jugosławii, Rumunia i Bułgaria - komentuje firma.
Kanały Kino Polska zapewniły spółce 14,17 mln zł wpływów, o 10 proc. mniej niż w pierwszej połowie ub.r., a segment produkcji kanałów tv - 2,64 mln zł (o 2 proc. mniej niż przed rokiem).
Wpływy reklamowe Zoom TV dla Kino Polska TV wyniosły 2,49 mln zł. Firma ma 70 proc. udziałów w nadającej ten kanał spółce Cable Television Networks & Partners.
Zysk Kino Polska TV z działalności kontynuowanej wyniósł w zeszłym półroczu 6,23 mln zł, o 17 proc. mniej niż rok wcześniej, a zysk netto zmalał o 21 proc.
- Główną przyczyną spadków obu wskaźników była działalność kanału Zoom TV, który będąc w pierwszym roku swojej działalności nadal nie osiąga bieżącej rentowności operacyjnej. Koszty operacyjne, które zanotowały największy wzrost, to amortyzacja aktywów programowych (zakupy kontentu dla nowego kanału), koszty emisji, koszty świadczeń pracowniczych oraz pozostałe usługi związane z działalnością operacyjną kanału Zoom TV - tłumaczy to firma.
Kino Polska TV jest też nadawcą stacji filmowych Kino Polska, FilmBox, FilmBox Premium, FilmBox Extra HD i FilmBox Family oraz kanału muzycznego Kino Polska Muzyka, ma 41 proc. udziałów w spółce Stopklatka nadającej kanał Stopklatka TV, 70 proc. udziałów Cable Television Networks & Partners (nadawcy Zoom TV) oraz dystrybuuje inne kanały tematyczne swojego właściciela (SPI International) m.in. sportowy FightBox HD i dokumentalny DocuBox HD.
Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV ze wzrostem wpływów i spadkiem zysku. 2,5 mln zł z reklam w Zoom TV