Kanał WP stawia na infotainment i seriale, dwa serwisy informacyjne, emisja także na stronie głównej portalu WP
W kanale WP będzie pokazywanych codziennie 2,5 godziny autorskich programów informacyjnych (poprowadzą je Maciej Orłoś i Igor Sokołowski), publicystycznych i lifestylowych, a resztę ramówki wypełnią seriale. Kanał będzie można oglądać także na stronie głównej portalu WP, a produkcje z niego będą potem dostępne w serwisie WP.tv.
Przygotowywany przez Wirtualną Polskę kanał WP zacznie nadawanie na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej 2 grudnia o godzinie 16.50. Wtedy pokazany zostanie pierwszy odcinek 15-minutowego programu informacyjnego „#dziejesięnażywo”, którego gospodarzem będzie Maciej Orłoś. Z kolei o godz. 18:45 będzie emitowany program informacyjny prowadzony przez Igora Sokołowskiego (oba będą nadawane codziennie).
Programy mają informować o bieżących wydarzeniach w lekkiej, infotainmentowej formie. Format prowadzony przez Sokołowskiego będzie miał bardziej magazynowy charakter. Materiały do obu będzie przygotowywał 18-osobowy zespół nowo zatrudnionych dziennikarzy i wydawców współpracujących również z redakcją informacyjną portalu WP. Wydawcami będą m.in. Magdalena Siemiątkowska i Małgorzata Serafin (do wiosny br. pracowały w TVP Info), Grzegorz Łabędziewski oraz Piotr Różycki, a dziennikarzami m.in. Krzysztof Nakonieczny i Marcin Antosiewicz (poprzednio związani z TVP).
Od poniedziałku do piątku w godz. 9-11 będzie emitowane pasmo „#dziejesięnażywo”. Jego pierwszą, publicystyczną część będą prowadziły m.in. Kamila Biedrzycka-Osica, Małgorzata Serafin i Karolina Jakobsche. Gospodarzami drugiej, lifestylowej części będą zazwyczaj Małgorzata Ohme, Aleksandra Szwed, Katarzyna Krupa i Natalia Nguyen. Program w nowej odsłonie jest już od środy emitowany na stronie głównej WP.
Każda część składa się z modułów tematycznych, których łącznikiem są bieżące informacje, przegląd materiałów z serwisów WP oraz opinie i komentarze internautów. W pierwszej części jako komentatorzy będą wypowiadali się publicyści, którzy poprzednio prowadzili w różne dni „#dziejesięnażywo”, m.in. Paweł Lisicki, Jacek Żakowski i Sławomir Sierakowski.
Pozostałą część ramówki WP będą wypełniać zagraniczne seriale fabularne (m.in. „The Fall”, „Orphan Black”, „Parade’s End”, „Ekaterina”, „Prisoners of War”, „Broen”, „Death in Paradise”, „Call The Midwife”, „Manor House” i „Dressed For Mourning”) i serie dokumentalne.
Kanał w momencie startu pojawi się w ofercie kilku czołowych sieciach kablowych (trwają z nimi ostatnie ustalenia) oraz prawdopodobnie w nc+. Ponadto będzie streamingowany na stronie głównej portalu WP. Natomiast większość treści z jego anteny - zarówno autorskie programy, jak i seriale - będą potem udostępniane w serwisie WP.tv.
Stacja jest pozycjonowana jako familijna, skierowana raczej do kobiet, przekazująca pozytywne emocje. - Ma potrafić przytrzymać przed telewizorem całą rodzinę - podsumowuje Michał Brański, wiceprezes Wirtualnej Polski ds. strategii i dyrektor programowy WP.
- Jako telewizja interaktywna, z korzeniami w internecie, będziemy angażować publiczność prowadząc dialog poprzez własne strony, jak i Facebook, Twitter oraz - w niedalekiej przyszłości - aplikację. Widzowie będą współtworzyć programy udostępniając wideo własnej produkcji, które będziemy pokazywać na antenie oraz w oficjalnym serwisie telewizji. Chcemy być telewizją prezentującą poglądy wszystkich środowisk, wychodzącą ze studia szeroko w Polskę, docierając do wszystkich zakątków kraju. To będzie telewizja, która w niespotykanym dotychczas stopniu zaprzęgnie internet - zapowiada Brański.
Cały zespół nowej stacji liczy 55 osób, prezesem od wiosny br. jest Wojciech Pawlak, w przeszłości m.in. dyrektor TVP2. Wiceprezesem ds. produkcji jest Jacek Amsterdamski, szefem zakupów programowych - Karolina Iwańska (poprzednio przez 9 lat pracowała w Telewizji Polskiej), szefem sprzedaży - Aleksandra Pietrzyk (przeszła z Endemol Polska). Za koordynację programową odpowiada Piotr Kuciński (poprzednio producent w TVP), za analizy oglądalności - Jagna Wiśniewska (wcześniej w Polsacie), a za social media - Bożena Szwarc (poprzednio dziennikarka Wirtualnej Polski).
W bieżącym i przyszłym roku Wirtualna Polska na kanał WP przeznaczy ponad 23,1 mln zł, a w kolejnych dwóch latach - 25-26 mln zł (w tym 13,5 mln zł opłaty koncesyjnej za 10 lat). W przyszłym roku stacja ma zanotować 0,5-0,6 proc. udziału w rynku tv i 13,9 mln zł wpływów reklamowych, w 2018 roku - 1-1,1 proc. udziału i 28,3 mln zł wpływów, a w 2019 roku - 1,2-1,4 proc. udziału i prawie 39 mln zł wpływów. W 2018 roku ma osiągnąć rentowność (3,4 mln zł zysku EBITDA), a w 2019 roku mieć już 12,9 mln zł EBITDA.
>>> Zobacz więcej zdjęć z telewizji WP
Dołącz do dyskusji: Kanał WP stawia na infotainment i seriale, dwa serwisy informacyjne, emisja także na stronie głównej portalu WP