Jysk Polska ze wzrostem sprzedaży i zysku. Nowe sklepy, rozwój B2B
Firma Jysk Polska podsumowała mijający rok finansowy 2018/2019. Zanotowała w nim wzrost obrotu, otworzyła nowe sklepy (także w mniejszych miejscowościach), wzmocniła kanał B2B i wielokanałowość sprzedaży. W porównaniu z rokiem finansowym 2017/2018 sprzedaż sieci wzrosła o niemal 9 proc., a zysk operacyjny o ponad 12 proc.
W okresie od 1 września 2018 r. do 31 sierpnia 2019 r. sieć Jysk Polska powiększyła się o 12 nowych placówek. Obecnie na terenie całego kraju funkcjonuje 231 sklepów Jysk w 174 miejscowościach. Firma rozwija sieć sprzedaży również w mniejszych miejscowościach, w tym do 15 tys. mieszkańców. W planach jest dalszy rozwój i plany otwierania nawet kilkunastu nowych sklepów rocznie.
Całkowita sprzedaż w Jysk Polska, wliczając w to eksport, w ostatnim roku finansowym wyniosła 2,955 mld zł. Sprzedaż detaliczna wzrosła o 8,69%, a EBIT o 12,12%.
Jysk wprowadził nową strategię "Seamless and closer to the customer", oznaczającą możliwość płynnego poruszania się klienta między dostępnymi w Jysk kanałami sprzedaży - sklepami stacjonarnymi, zakupami online, zakupami przez telefon, czy opcją click and collect.
- Wiosną 2019 r. wprowadziliśmy usługę darmowego transportu towarów zakupionych w naszym sklepie internetowym do dowolnie wybranego sklepu stacjonarnego Jysk. Cały mijający rok był rokiem rekordowych inwestycji w działania promocyjne w internecie oraz rekordowej dynamiki wzrostu kanału sprzedaży online. Zakupy internetowe rosną w tempie ok. 30% rocznie. Dlatego inwestycje w IT gwarantujące coraz lepszą obsługę stanowią znaczącą część budżetu - powiedział Piotr Padalak, dyrektor generalny Jysk Polska.
Jysk Polska rozwija także dział B2B. Oferta sprzedaży B2B jest kierowana przez firmę do każdego klienta biznesowego, który potrzebuje większych ilości produktów – do hoteli, restauracji, gmin, uczelni, mieszkań na wynajem – od jednoosobowych działalności gospodarczych po organizacje publiczne czy spółki prawa handlowego.
Jysk Polska zapowiada dalszy rozwój wielokanałowej sieci sprzedaży. W rozpoczynającym się nowym roku finansowym, firma obchodzić będzie 20. rocznicę obecności na polskim rynku.
Globalne obroty Jysk w ostatnim roku finansowym wyniosły 3,794 mld euro, co oznacza wzrost o 6%. Zysk operacyjny wyniósł 436 mln euro. W tym roku otwartych zostało kolejnych 175 sklepów Jysk na świecie.
W sierpniu br., po ciężkiej i krótkiej chorobie, zmarł Lars Larsen, założyciel Jysk. Jego obowiązki przejął syn Jacob Brunsborg, który zapowiedział kontynuację polityki ojca.
W Polsce Jysk istnieje od 2000 r. Siedziba Jysk Polska znajduje się w Gdańsku. Każdego roku otwieranych jest kilkanaście nowych placówek. W Polsce Jysk zatrudnia ponad 2300 osób.
Dołącz do dyskusji: Jysk Polska ze wzrostem sprzedaży i zysku. Nowe sklepy, rozwój B2B