Jedynka liderem rynku radiowego wśród seniorów
W I półroczu 2013 roku pozycję lidera ogólnopolskiego rynku radiowego wśród słuchaczy w wieku od 60 do 75 lat zajęła Jedynka - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
W I półroczu 2013 roku pozycję lidera zajęła Jedynka. Stacja ta zanotowała spadek udziału w rynku radiowym z 34,84 proc. do 30,89 proc. - wynika z raportu Radio Track Millward Brown przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl
W analizowanym okresie na drugie miejsce - z czwartego - awansowało RMF FM, które zyskało 3,10 pkt. proc. do 12,51 proc. Natomiast na ostatnią pozycję podium - z miejsca drugiego - spadło Audytorium 17 (pomimo wzrostu udziału z 11,39 proc. do 12,21 proc.).
60-75 | styczeń 2012 : czerwiec 2012 | styczeń 2013 : czerwiec 2013 |
Jedynka | 34,84% | 30,89% |
Radio RMF FM | 9,41% | 12,51% |
Audytorium 17 | 11,39% | 12,21% |
Radio ZET | 8,90% | 10,39% |
Radio Maryja | 9,47% | 7,01% |
Trójka | 6,88% | 6,04% |
Złote Przeboje | 2,57% | 3,25% |
Radio TOK FM | 3,06% | 2,45% |
Dwójka | 1,70% | 1,18% |
RMF Classic | 1,41% | 1,11% |
Radio ESKA | 0,92% | 1,09% |
Radio Plus | 0,76% | 1,05% |
RMF MAXXX | 0,15% | 0,54% |
Radio Wawa | 0,36% | 0,36% |
CHILLI ZET | 0,13% | 0,19% |
PLANETA FM | 0,19% | 0,08% |
Radio PiN | 0,07% | 0,04% |
ESKA ROCK | 0,04% | 0,03% |
Antyradio | 0,00% | 0,02% |
Czwórka | 0,06% | 0,02% |
Radio Roxy | 0,01% | 0,00% |
N= | 7 582 | 7 763 |
Przypomnijmy, że liderem ogólnopolskiego rynku radiowego jest RMF FM (więcej na ten temat).
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: Jedynka liderem rynku radiowego wśród seniorów