Producent „Jaka to melodia” i „Rolnicy. Podlasie” wyszedł na plus dzięki odsetkom, szykuje seriale fabularne
Spółka ZPR Media, od trzech lat zajmująca się głównie produkcją wideo do telewizji i internetu, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 22,3 proc. do 58,47 mln zł i 517 tys. zł zysku netto. Zaczęła realizować swoje pierwsze seriale fabularne.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/Rolnicypodlasie2021-655.png)
Od kilku lat spółka ZPR Media zajmuje się przede wszystkim produkcją treści wideo. Od jesieni 2018 roku realizuje dla Telewizji Polskiej teleturniej „Jaka to melodia”. Ma też w dorobku produkcje dla innych nadawców. W 2020 i 2021 r. zrealizowała m.in. kolejne sezony serialu dokumentalnego „Rolnicy. Podlasie” i nową serię programu „Kryptonim szef PL” dla Fokus TV, „Disco band weselny show” dla Polo TV oraz serial dokumentalny „Zakonnice” dla Canal+.
W sprawozdaniu zaznaczyła, że „najwyższy wzrost obrotów spółka odnotowała w zakresie produkcji telewizyjnej, gdzie buduje swoje kompetencje i rozszerza zakres realizowanych usług”.
W ramach holdingu ZPR spółka współpracuje przy realizacji wielu programów publicystycznych emitowanych na kanale youtube’owym „Super Expressu”, m.in. codziennego „Express Kamil Biedrzyckiej”.
Przychody firmy od innych podmiotów z holdingu ZPR zmalały z 9,99 do 7,4 mln zł, w zeszłorocznej kwocie 7,1 mln zł pochodziło od spółki Time, wydawcy „Super Expressu”.
![](superexpress-2020kwiecien-150.png)
ZPR Media podkreśla w sprawozdaniu, że „stara się również rozwijać w obszarze dystrybucji audio i video, które to ocenia jako perspektywiczne rynki”. Realizuje też projekty reklamowe, jako swoich klientów na stronie internetowej wymienia McDonald’s, Żabkę, Totalbet, Pepsi, PKP, KGHM i Totalizator Sportowy.
Z segmentu prasowego spółka ostatecznie wycofała się na początku 2019 roku, przekazując firmie Time wydawanie wersji drukowanej i portalu internetowego „Super Expressu” oraz Wydawnictwo Harde. Rok wcześniej z pierwszej do drugiej firmy przewędrowało kilka czasopism (w lipcu br. z rynku znikną „Dobre Wnętrze” i „M jak Mieszkanie”). Przy czym ZPR Media nadal realizuje usługi drukarskie
Przychody krajowe firmy poszły w górę w ub.r. z 43,85 do 53,05 mln zł, a te z zagranicy - z 2,86 do 4,46 mln zł.
Mniej pracowników, zysk dzięki odsetkom
Koszty operacyjne spółki zwiększyły się o 22,1 proc. do 59,05 mln zł. Nakłady na usługi obce wzrosły z 23,07 do 32,01 mln zł, na wynagrodzenia - z 12,58 do 15,02 mln zł, a ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 546,3 do 625,3 tys. zł.
Przy czym przeciętne zatrudnienie w firmie zmalało z 65,8 do 60,2 etatów.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Pozostałe wpływy operacyjne zmalały z 1,94 mln zł do 677,8 tys. zł (w 2020 roku spółka zapisała 1,4 mln zł z aktualizacji aktywów niefinansowych), a pozostałe koszty - z 1,28 mln zł do 331,7 tys. zł.
Strata operacyjna firmy pogłębiła się ze 102,9 do 236 tys. zł. Natomiast wynik netto poszedł w górę z 1,27 mln zł straty do 516,9 tys. zł zysku, głównie dzięki spadkowi kosztów finansowych z 1,87 mln zł do 328,1 tys. zł (w 2020 roku odpisano 1,23 mln zł na aktywa finansowe) oraz wzrostowi przychodów finansowych z 868,4 tys. zł do 1,41 mln zł.
Sprzedaż aktywów prasowych w 2019 roku przełożyła się na 33,75 mln zł zysku netto firmy. Część z tych środków spółka przeznaczyła na pożyczki w ramach holdingu ZPR, na koniec ub.r. miała 24,35 mln zł należności pożyczkowych, wobec jedynie 1,51 mln zł rok wcześniej. W efekcie wpływy z odsetek zwiększyły się rok do roku z 863,4 tys. zł do 1,27 mln zł.
Na koniec ub.r. spółka miała 7,37 mln zł wolnych środków pieniężnych, wobec 21,21 mln zł rok wcześniej.
Pora na seriale fabularne
ZPR Media zapowiedziała w sprawozdaniu, że w br. „chce koncentrować swoje działanie na segmencie produkcji telewizyjnej i wideo, konsekwentnie realizując strategię rozwoju w tym obszarze”.
Firma zaznaczyła, że zaczęła produkować swoje pierwsze seriale fabularne, co zapowiadała już w połowie 2020 roku. Nie przekazała natomiast jak dotąd żadnych dalszych informacji na ten temat.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: Producent „Jaka to melodia” i „Rolnicy. Podlasie” wyszedł na plus dzięki odsetkom, szykuje seriale fabularne