Polsat Rodzina wystartuje 16 października. W ramówce filmy familijne, treści rodzinne i chrześcijańskie
We wtorek 16 października wystartuje nowy kanał Polsat Rodzina, który będzie skupiać się na wartościach ważnych dla rodziny i tematach chrześcijańskich. W ramówce znajdą się filmy familijne, bajki dla dzieci, ale także program publicystyczny „Wszystko, co chcielibyście wiedzieć” i poradnikowy „Mamma mia!”.
Na podstawie decyzji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o przyznaniu koncesji na nadawanie na okres 10 lat, wydanej na posiedzeniu pod koniec czerwca br., Grupa Cyfrowy Polsat uruchomi niebawem trzy nowe kanały tematyczne: Polsat Rodzina, Polsat Games i SmartDom.
Ostatni z nich ma mieć charakter poradnikowy, Polsat Games będzie poświęcony nowinkom ze świata esportu i wydarzeń dla gamerów, a Polsat Rodzina - jak wynikało z wcześniejszych zapowiedzi nadawcy – będzie mieć charakter uniwersalny.
O tym, że Telewizja Polsat chce uruchomić nowy kanał Polsat Rodzina, którego ramówka będzie skierowana do wszystkich widzów, „ze szczególnym uwzględnieniem rodziny” pisaliśmy już w połowie maja. W ramówce mają znaleźć się filmy, seriale, dokumenty i programy rozrywkowe. Na jej antenę trafią też treści religijne, a sporą część czasu antenowego stanowić będą powtórki z głównej anteny Polsatu i jego kanałów tematycznych.
Jak udało nam się dowiedzieć, kanał wystartuje 16 października - w 40. rocznicę wyboru Karola Wojtyły na papieża. Ma nie być jednak „stricte religijny, a być kanałem dla całej rodziny” - przekazała nam osoba blisko związana ze stacją. W porannym paśmie zaprezentowane zostaną bajki bez przemocy, takie jak: „Pszczółka Maja”, „Noddy” czy „Było sobie życie”.
Nowym, autorskim programem Polsat Rodzina ma być format „Mamma mia!” o charakterze poradnikowym, w którym dziennikarze będą rozmawiać z zaproszonymi gośćmi. Emitowane mają być również seriale familijne, dostępne w archiwach Polsatu, m.in. znana widzom „Rodzina zastępcza” i „Anno Domini – Biblii ciąg dalszy”. Nadawca chce zaproponować również widzom program publicystyczny na żywo - „Wszystko, co chcielibyście wiedzieć” z prowadzącymi (nadal trwają castingi do programu), którzy będą wchodzić w interakcję z widzami poprzez wysyłane przez nich twitty i komentarze na Facebooku, które będą na bieżąco pokazywać się na ekranie. Prowadzący będą również zadawać proponowane przez widzów pytania i podejmować nowe wątki w rozmowach. Natomiast w każdą niedzielę o godzinie 12 będzie transmitowana msza święta dla dzieci ze Świątyni Opatrzności Bożej.
Profil rodzinny i chrześcijański stacji
Jak wynika z dokumentów koncesyjnych - udostępnionych przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji - program ma być rozpowszechniany codziennie, przynajmniej 16 godzin na dobę. Ma być skierowany do wszystkich widzów w wieku powyżej 4 lat, „ze szczególnym ukierunkowaniem na rodziny”, a jego głównym założeniem ma być „kształtowanie programu o profilu rodzinnym i chrześcijańskim, który będzie realizowany w sposób nowoczesny, uwzględniający w produkcji wykorzystanie najnowszych technologii oraz środków komunikacji, takich jak narzędzia internetowe”.
Zakres tematyczny kanału ma obejmować uniwersalne kwestie dotyczące rodziny, religii, etyki, patriotyzmu oraz wiążące się z nimi różne aspekty życia. Przewiduje się cztery rodzaje audycji, które mają zająć nie mniej niż 52 proc. tygodniowego czasu nadawania w godz. 6.00-23.00. W tym filmy fabularne i audycje poradnicze mają zająć nie mniej niż 17 proc. czasu, a audycje publicystyczne i filmy animowane - po nie mniej niż 9 proc.
Audycje poradnikowe, tematyka chrześcijańska, filmy familijne
Zgodnie z deklaracjami, pierwszą oś programową kanału Polsat Rodzina będą stanowiły audycje poradnikowe, skierowane do całej rodziny: począwszy od dzieci, przez rodziców, po dziadków. Najważniejsze zagadnienia mają dotyczyć natomiast „szeroko rozumianego rozwoju: osobistego i intelektualnego, fizycznego i duchowego”.
Drugą oś programową ma stanowić z kolei tematyka chrześcijańska – jak twierdzi nadawca – „przekazywana w sposób interesujący i intrygujący, nie tylko dla ludzi wyznających religię chrześcijańską”. Oferta programowa ma natomiast „koncentrować się na sprawach bliskich każdemu myślącemu i wrażliwemu człowiekowi” – uzasadniono we wniosku koncesyjnym.
Nadawca podał również, że chce, aby „program był w większym stopniu otwarty na osobiste pytania odbiorców, niż nachalnie narzucającym im odpowiedzi”. Ma to znaleźć odbicie m.in. w doborze filmów familijnych, religijnych, ale także w produkowanych przez program „Polsat Rodzina” audycjach.
Jak wynika z deklaracji wnioskodawcy, przewidywany procentowy udział audycji w języku polskim – z wyłączeniem serwisów informacyjnych, reklam, telesprzedaży, transmisji sportowych, przekazów tekstowych i teleturniejów – w kwartalnym czasie nadawania programu wyniesie co najmniej 33,01 proc., natomiast procentowy udział audycji europejskich (w okresie 3 miesięcy) wyniesie ponad 50,01 proc.
Stacja stawia na powtórki
Jak podano, kanał Polsat Rodzina będzie również zawierał audycje powtórkowe - zajmą 75 proc. tygodniowego czasu nadawania. Wnioskodawca zadeklarował, że przewidywany procentowy udział w dobowym czasie nadawania audycji i innych przekazów - niepochodzących od wnioskodawcy - wyniesie 10 proc.
Koncesja na rozpowszechnianie programu Polsat Rodzina obowiązuje od 17 września br. do 16 września 2028 roku. Stacja za udzielenie koncesji zapłaciła 10 464 złotych.
Grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat w pierwszej połowie br. zanotowała 4,95 mld zł przychodów ze sprzedaży i 523,6 mln zł zysku netto. Firma miała sprzedanych 16,7 mln jednostkowych usług (2,6 proc. więcej niż rok wcześniej) i 5,72 mln abonentów (po spadku o 1,6 proc. w skali roku).
Dołącz do dyskusji: Polsat Rodzina wystartuje 16 października. W ramówce filmy familijne, treści rodzinne i chrześcijańskie
Jeszcze takie hasło jest do wykorzystania: Precz z wrogimi siłami rzucającymi piach w tryby socjalizmu!