AMC+ w Polsce w 2023 roku? To możliwe
Prowadzona przez sieć AMC platforma VoD AMC+ ma wejść do krajów Europy Środkowo-Wschodniej na początku 2023 roku. To oznacza, że serwis może w tym terminie zaoferować swoje usługi także w Polsce. AMC+ nie zamierza konkurować z gigantami VoD, ale zaoferować widzom autorskie treści niedostępne na innych platformach.
W Polsce AMC Networks jest znana z kanału filmowo-serialowego AMC, który w 2016 r. zastąpił MGM i ze stacji Sundance TV, prezentującej głównie kino niezależne, produkcje dokumentalne i krótkometrażowe. W USA AMC rozpoczęła nadawanie w 1996 r., nad Wisłą pojawiła się 10 lat później.
Pozostałe kanały AMC Networks w Polsce to CBS Reality, CBS Europa i Polsat JimJam. W przeszłości firma była też właścicielem CBS Action, CBS Drama i Outdoor Channel, które już nie są dostępne na polskim rynku.
Z kolei należący do AMC Networks serwis streamingowy AMC+ zadebiutował w USA w czerwcu 2020 r. Potem trafił także do Kanady i Australii. Jest oferowany m.in. przez Amazon Prime Video, Roku, Apple TV, Sling TV czy platformę cyfrową Dish Network. Jedną z najbardziej znanych produkcji AMC jest serial „The Walking Dead” opowiadający inwazji zombie.
W Polsce można go oglądać w Netfliksie i HBO Max, a w Niemczech np. za pośrednictwem Disney+. W USA AMC+ jest oferowany za równowartość 36 zł.
AMC+ zmierza do Polski
Na początku br. pojawiły się informacje o tym, że platforma AMC+ może zadebiutować w Polsce. Teraz taka możliwość stała się bardziej realna.
Przemawiając podczas panelu dyskusyjnego Pay-TV: Global trends w Dubrowniku, Levente Málnay, wiceprezes AMC Networks International zapowiedział, że serwis AMC+ ma się pojawić na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej w pierwszym kwartale 2023 r.
Czytaj także: Disney+ to nie tylko bajki i Marvel. Co jeszcze warto obejrzeć w serwisie?
Levente Málnay nie wymienił bezpośrednio Polski, jednak można się spodziewać, że wspomniane plany będą obejmowały także nasz kraj. Menedżer dodał, że celem będzie współpraca z dystrybutorami AMC Networks, takimi jak operatorzy kablowi i satelitarni, z którymi firma ma tradycyjnie bliskie relacje.
Málnay zaznaczył, że AMC+ nie zamierza i nie może konkurować z takimi graczami jak Netflix, a zamiast tego będzie oferować coś innego. Wiceprezes AMC nie zdradził jednak w tej sprawie żadnych szczegółów. Nie wspomniał też o tym, czy w związku ze startem AMC+ na nowych rynkach z oferty funkcjonujących tam platform VoD znikną hitowe produkcje AMC, takie jak „The Walking Dead”, czy „Mad Men”.
Czytaj także: Widownia telewizji spada i starzeje się, coraz mniejszy dzienny czas oglądania
Dołącz do dyskusji: AMC+ w Polsce w 2023 roku? To możliwe
Niestety to co mamy na rynku dzisiaj (gdzie platformy VOD zaraz będziemy liczyć w kategoriach kilkunastu) też nie jest zdrowe. Gdyby zsumować wszystkie te abonamenty, to wychodzi już dziś horrendalna kwota. Wyszarpywanie sobie praw/licencji na wyłączność i przez to windowanie cen (co najlepiej widać na coraz bardziej patologicznym rynku praw sportowych) też nie jest dla widza dobre.
Za kilka lat zacznie się odwrotny proces (za który też zapłacą widzowie), gdzie platformy zaczną się łączyć/przejmować nawzajem i zostanie tylko kilku najsilniejszych graczy.