iPhone przegrywa z BlackBerry
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku iPhone zdobył 19,2procenta udziałów na amerykańskim rynku sprzedaży smartfonów.
Oznacza to spadek w porównaniu z ostatnim kwartałem ubiegłegoroku, kiedy produkt firmy Apple miał 26,7 procenta rynkowychudziałów - informuje serwis TechWeb, powołując się na dane firmybadawczej IDC.
Główną przyczyną spadku Apple była tutaj rosnąca popularnośćurządzeń BlackBerry kanadyjskiej firmy Research In Motion (RIM),która we wspomnianym okresie zanotowała wzrost udziałów w rynku z35,1 do 44,5 procenta.
Za RIM i Apple, na kolejnych pozycjach znalazły się: Palm (13,4procenta udziałów w rynku wobec 7,9 procenta w IV kw. 2007),Samsung Electronics (8,6 procenta wobec 5,1 procenta), HTC (4,1procenta wobec 7,9 procenta) oraz Motorola (2,6 procenta wobec 7,5procenta).
Firma badawcza nie przedstawiła niestety dokładnych wynikówodnośnie liczby sprzedanych smartfonów przez poszczególnychproducentów. Firma Steve'a Jobsa poinformowała wcześniej, że w Ikw. bieżącego roku sprzedała 1,7 miliona iPhone'ów, uwzględniającrównież rynki zagraniczne.
źródło: TechWeb
Dołącz do dyskusji: iPhone przegrywa z BlackBerry