Internauci najbardziej angażują się w portale społecznościowe
Korzystanie z portali społecznościowych to najpopularniejsza w skali globalnej aktywność internautów. Przeznaczają oni na nią niemal co piątą spędzaną online minutę. W październiku ponad połowa użytkowników odwiedziła Facebooka - wynika z raportu firmy badawczej comScore.
W październiku bieżącego roku portale społecznościowe odwiedziło 1,2 miliarda internautów z całego świata w wieku co najmniej 15 lat, stanowiących 82 proc. globalnej populacji online.
Na tego typu stronach użytkownicy spędzili 19 proc. całkowitego czasu przeznaczonego na surfowanie po sieci. Dla porównania, w marcu 2007 roku było to tylko 6 proc. Na wzroście serwisów społecznościowych straciły takie usługi jak internetowa poczta e-mail i komunikatory.
Odsetek internautów korzystających z portali społecznościowych waha się na świecie od 53 proc. w Chinach do 98 proc. w USA, a na 41 z 43 monitorowanych przez comScore rynków wynosi co najmniej 85 proc. Polska może się tutaj pochwalić wskaźnikiem na poziomie 95 proc.
Najwięcej czasu na stronach portali społecznościowych w miesiącu spędzają internauci z Izraela - w październiku było to średnio 11,1 godz. Następne pod tym względem są Argentyna (10,7 godz.) i Rosja (10,4 godz.). Warto zauważyć, że połowa najbardziej zaangażowanych społecznościowo rynków to kraje Ameryki Łacińskiej.
Jak się okazuje, barziej zaangażowane w korzystanie z portali społecznościowych są kobiety. W skali globalnej, przeznaczają na tę aktywność średnio 6,5 godziny miesięcznie - o 1,5 godz. więcej niż mężczyźni.
Najpopularniejszym portalem społecznościowym na świecie jest Facebook, z którego w październiku korzystało 55 proc. internautów. Na Facebooka przypadały 3 na 4 minuty spędzone na tego typu stronach oraz 1 na 7 minut w całej sieci.
Obecnie Facebook jest liderem w kategorii portali społecznościowych na 36 z 43 monitorowanych przez comScore rynków. 7 pozostałych to Brazylia, Chiny, Japonia, Rosja, Korea Południowa oraz Polska. W naszym kraju prowadzi serwis NK.pl, ale według comScore wkrótce przodownictwo obejmie Facebook, który już teraz zdecydowanie wygrywa jeśli chodzi o zaangażowanie użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Internauci najbardziej angażują się w portale społecznościowe