200 mln mniej użytkowników gier Huuuge. Kwartalna strata przez odpis na „Traffic Puzzle”
W ub.r. produkująca gry mobilne spółka Huuuge przy spadku przychodów o 14,7 proc. do 318,62 mln dolarów osiągnęła 32 mln dolarów zysku netto, m.in. dzięki obcięciu budżetu marketingowego o 39 proc. Na koniec roku jej gry miały ponad 200 mln użytkowników mniej niż rok wcześniej.
Huuuge poprawiło w ub.r. rentowność, ponieważ koszty sprzedaży zmalały o 13,6 proc. do 96,89 mln dolarów, wydatki marketingowe - o 39,3 proc. do 88,81 mln dolarów, a koszty finansowe skurczyły się z 45,6 do 1,73 mln dolarów.
- Zredukowaliśmy wydatki na marketing o 39 proc., wydatki na badania i rozwój o 11 proc. oraz całkowite koszty operacyjne o 23 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Działania te są przykładem naszej strategii poprawy rentowności, która przyczyniła się do znaczącej poprawy przepływów pieniężnych - podkreślił w komunikacie Marek Chwałek, wiceprezes wykonawcy ds. finansowych Huuuge
Całoroczny skorygowany zysk EBITDA zwiększył się z 64,36 do 82,29 mln zł, a skorygowana marża EBITDA - z 17,2 do 25,8 proc.
- Nasza koncentracja na poprawie rentowności oraz silnych przepływach pieniężnych zaowocowała rekordową skorygowaną EBITDA Huuuge. Aktywnie odpowiadaliśmy na wyzwania przed którymi stoi cała branża, koncentrując się na zmniejszeniu kosztów oraz wzroście wydajności - wyliczył Anton Gauffin, założyciel i dyrektor generalny Huuuge.
Kwartalna strata przez odpis dot. „Traffic Puzzle”
Na początku lutego Huuuge poinformował, że utworzy w skonsolidowanych wynikach za 2022 rok odpis z tytułu utraty wartości IP związanego z grą „Traffic Puzzle” w wysokości ok. 26,1 mln dolarów. Jak podano, odpis z tytułu utraty wartości aktywa zmniejszy wyniki operacyjne grupy, ale nie będzie miał wpływu na przepływy pieniężne z działalności operacyjnej ani na sytuację płynnościową.
W konsekwencji w czwartym kwartale ub.r. przy spadku wpływów o 12,2 proc. do 77,67 mln dolarów i zysku sprzedażowego brutto z 61,75 do 54,04 mln dolarów firma zanotowała ujemną rentowność operacyjną (spadek z 15,55 mln dolarów zysku do 1,77 mln straty) i netto (z 14,54 mln dolarów zysku do 854 tys. straty).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Konsensus PAP Biznes, nie uwzględniający odpisu na „Traffic Puzzle”, zakładał, że w czwartym kwartale 2022 roku Huuuge miał 77,8 mln dolarów przychodów, 21,2 mln dolarów zysku operacyjnego i 18,4 mln dolarów zysku netto.
Huuuge stracił ponad 200 mln graczy
W czwartym kwartale ub.r. z gier Huuuge korzystało codziennie 510,7 mln użytkowników (z czego 19,9 mln płaciło za różne opcje), wobec 727,6 mln wszystkich i 24,4 mln płacących rok wcześniej. Sztandarowe serie firmy, „Huuuge Casino” i „Billionaire Casino”, zanotowały spadek liczby graczy z 433,9 do 356,8 mln i tych płacących z 19,3 do 17,4 mln.
Za to średni przychód od płacącego gracza wzrósł z 37,7 do 41,7 dolara we wszystkich grach, a z 43,4 do 45,9 dolara w „Huuuge Casino” i „Billionaire Casino”. W efekcie zwiększyły się wskaźniki konwersji.
Huuuge wskazał w komunikacie, że w 2022 r. branża gier stanęła w obliczu bezprecedensowych wyzwań, odnotowując pierwszy w swojej historii spadek w ujęciu rocznym (-4 proc. r/r, według Newzoo). Sektor gier mobilnych odczuł szczególnie mocny spadek, o 5 proc. rok do roku, podczas gdy kategoria gier typu social casino skurczyła się o 2,5 proc. rok do roku. Zaistniała sytuacja była spowodowana kilkoma czynnikami, w tym zwiększeniem wydatków konsumentów na kulturę i rozrywkę offline po pandemii koronawirusa, wpływem zmian w polityce prywatności Apple na skuteczność działań marketingowych, jak również spowolnieniem gospodarczym i rosnącą inflacją.
Firma zaznaczyła, że nie rezygnuje z prób tworzenia nowych gier, otwierając kreatywne studia, czyli "Pods". Analizuje też możliwości ekspansji poza gry mobilne i zaoferowanie swoim graczom opcji grania na wielu urządzeniach i platformach.
Tydzień temu Huuuge zapowiedział zwolnienia grupowe, które mają objąć ok. 10 proc. jego pracowników.
Huuuge na giełdzie: akcje prawie o połowę tańsze
Od debiutu giełdowego na początku 2021 roku akcje Huuge staniały o 45 proc. Przy czym od dołka na pułapie 15-19 zł wiosną i latem ub.r. kurs urósł powyżej 20 zł. We wtorek wynosił 27,76 zł, od początku stycznia zyskał 26 proc.
Przy obecnym kursie firma jest wyceniana na 2,3 mld zł. Anton Gauffin ma 30,68 proc. jej akcji.
Dołącz do dyskusji: 200 mln mniej użytkowników gier Huuuge. Kwartalna strata przez odpis na „Traffic Puzzle”