Grupa Wirtualna Polska na giełdzie na początku maja. Do 37 zł za akcję
Zapisy na akcje Grupy Wirtualna Polska będą przyjmowane przez najbliższy tydzień, a debiut giełdowy spółki jest planowany ok. 8 maja. Firma chce pozyskać od inwestorów 80-100 mln zł, z czego 50-80 mln zł zostanie przeznaczone na finansowanie akwizycji, a 20-30 mln zł na spłatę zadłużenia.
Grupa Wirtualna Polska zaoferuje na giełdzie maksymalnie 5,85 mln swoich dotychczasowych akcji, należących obecnie do funduszy Innova Capital i MCI Management oraz stanowiących do 23,5 proc. kapitału spółki, oraz maksymalnie 8,97 mln nowo wyemitowanych akcji.
Inwestorzy indywidualni będą mogli pozyskać najwyżej 15 proc. ostatecznej liczby akcji (wyłącznie tych nowo wyemitowanych), pozostałe będą dostępne dla inwestorów instytucjonalnych. Maksymalna cena emisyjna akcji wyniesie 37 zł. Założonej ceny minimalnej spółka nie ujawnia.
Inwestorzy indywidualni będą mogli zapisywać się na akcje od 15 do 22 kwietnia, a instytucjonalni - od 24 do 28 kwietnia. Ostateczna cena emisyjna będzie taka sama dla obu grup inwestorów.
Przydział akcji ma nastąpić 30 kwietnia, a debiut giełdowy spółki jest planowany ok. 8 maja.
Grupa WP zamierza pozyskać z emisji giełdowej akcji od 80 do 100 mln zł. Od 50 do 80 mln zł jest planowane na finansowanie kolejnych przejęć.
W ciągu ostatniego roku Grupa WP przeprowadziła szereg akwizycji - przejęła serwisy Sportowefakty.pl, Domodi.pl, Homebook.pl i Grupę Money.pl (przeczytaj o tym więcej). - Na przejęcie tych podmiotów przeznaczyliśmy łącznie ponad 70 mln zł - poinformował na konferencji prasowej Jacek Świderski, prezes firmy.
W grudniu ub.r. Grupie WP udało się wyprzedzić Grupę Onet - RASP pod względem łącznej liczby użytkowników i przewagę nad konkurentem utrzymała w styczniu - jej serwisy zanotowały wtedy 15,91 mln użytkowników i 4,85 mld odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).
Celem kolejnych akwizycji firmy będzie zwiększenie przewagi zasięgowej nad Grupą Onet - RASP oraz rozwój w segmencie e-commerce. - Rośnie on dwa razy szybciej niż reklama internetowa. Pod kątem przejęć interesują nas nie same e-sklepy, tylko marketplace’y agregujące różne oferty, które można też prezentować w naszych serwisach treściowych - dodał Świderski.
Z kolei od 20 do 30 mln zł z emisji giełdowych zostanie przeznaczonych na spłatę zadłużenia z tytułu kredytów bankowych. W efekcie wskaźnik zadłużenia netto do zysku EBITDA ma zmaleć poniżej 2:1.
W ub.r. przychody Grupy WP ze sprzedaży pro forma (bez uwzględnienia przychodów ze sprzedaży barterowej) wyniosły 216,4 mln zł (z czego 93,3 proc. pochodziło ze sprzedaży reklam), skorygowana EBITDA pro forma - 84,1 mln zł, a skorygowany zysk przed opodatkowaniem - 38,4 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Grupa Wirtualna Polska na giełdzie na początku maja. Do 37 zł za akcję
przy próbie wprowadzenie o2 na giełdę nie wyszło - czy teraz się uda?