SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa RMF odkłada podwyżkę cen reklam na wiosnę

Grupa RMF, która aktualizuje cenniki reklamowe co kwartał zdecydowała, że w najbliższych miesiącach nie będzie zmieniać cen reklam. Około 7 proc. podwyżka stawek spotów zostanie wprowadzona dopiero z początkiem marca 2021 roku.

Grupa RMF, która dotychczas korygowała ceny reklam zwykle co kwartał i oznaczało to zazwyczaj wzrost cen (w związku z rosnącą słuchalnością jej rozgłośni) na razie nie będzie zmieniać cenników. W styczniu i lutym 2021 roku będzie obowiązywać aktualny cennik, co oznacza, że ceny reklam pozostają na niezmienionym poziomie od stycznia 2020 roku.

Jak podano w komunikacie "uznano, że okres zimowy, w którym jest niższy popyt i mniej zapytań o kampanie we wszystkich mediach byłby złym czasem na korekty cen".

Ceny zostaną skorygowane w okresie zwiększonego popytu na rynku reklamowym, począwszy od 1 marca do 27 czerwca 2021 roku. Wtedy średnia cena reklam Grupy RMF, w tym RMF FM oraz sieci RMF MAXXX i RMF Classic zostanie podwyższona o ok. 7,4 proc. - 7,9 proc. Średnie koszty cennikowe RC emisji spotu 30 -sek. w stacji wzrosną z 13 651 zł do 14 725 zł.

W związku z korektami cen w poszczególnych stacjach, zmianie ulegną również cenniki pakietów, które niezmiennie pozwalają na uzyskanie rabatów od sumy cenników stacji składowych, w RMF3D -10 proc., w RMF na MAXXXa -8 proc., a w RMF z Klasą -3 proc.

 - Popyt na reklamę radiową w naszych stacjach w drugiej połowie roku jest bardzo wysoki. Umacniamy pozycję lidera na rynku słuchalności skutecznie dopasowując programy do zmieniającej się sytuacji. RMF FM jest najbardziej opiniotwórczą stacją radiową wg IMM, a także zajęło pierwsze miejsce w rankingu mediów cieszących się największym zaufaniem Polaków w tegorocznej edycji „Digital News Report" prowadzonej przez Reuters Institute. To wszystko pozwala nam oferować naszym klientom bardzo atrakcyjny produkt audio przy zachowaniu korzystnych kosztów dotarcia w szerokich grupach docelowych" – mówi Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF.  - Od wielu lat naszą ofertę radiową wspieramy produktami internetowymi. W tym roku w ramach Działu Sprzedaży Grupy RMF powstał brand RMF Digital, w ramach którego oferowana jest kompleksowa obsługa kampanii internetowych - nie tylko w serwisach własnych Grupy, ale też na portalach i stronach zewnętrznych wydawców - dodaje Tomasz Ramza.

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od sierpnia do października 2020 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 29,4 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział zwiększył się o 1,6 pkt. proc. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Dołącz do dyskusji: Grupa RMF odkłada podwyżkę cen reklam na wiosnę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl