Grupa CDRL udziałowcem Lemon Fashion i sal zabaw Fikołki
Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo i sieci Buslik na Białorusi, kupiła za 1,35 mln dol. pakiet większościowy 69 proc. spółki odzieżowej Lemon Fashion. Za kwotę 3 mln złotych ten sam inwestor nabył 30 proc. udziałów sal zabaw Fikołki.
Lemon Fashion jest pierwszą marką odzieży dziecięcej w Polsce dedykowaną aktywności fizycznej dzieci. Spółka jest projektantem, producentem i dystrybutorem ubrań pod markami Lemon Explore, Lemon Fashion, Thermotex, Actisoft oraz akcesoriów marki Petit Bijou. W 2018 roku szacowany wynik EBITDA wyniósł około 2,2 mln zł.
- Asortyment marki Lemon stanowi uzupełnienie naszej oferty o odzież, obuwie sportowe oraz akcesoria dziewczęce. Spółka posiada silną pozycję na rynku białoruskim, intensywnie rozwija się również na rynkach rosyjskim i kazachskim. Dzięki przyłączeniu marki do Grupy, będziemy mogli zbudować komplementarną ofertę na rynki wschodnie - mówi Marek Dworczak, prezes CDRL.
CDRL inwestorem sal zabaw Fikołki
Grupa CDRL przejęła również pakiet mniejszościowy w spółce Sale Zabaw Fikołki. Już w marcu 2018 roku nabyła 10 proc. udziałów, a w styczniu br. zwiększyła zaangażowanie do 40 proc.
– Wspólnie możemy wynegocjować bardziej atrakcyjne lokalizacje w przestrzeniach handlowych, które również pozytywnie przełożą się na osiągane przez obie spółki wyniki – komentuje Dworczak
W ramach współpracy ze spółką Sale Zabaw Fikołki, prowadzone są 2 sklepy oraz 5 punktów pod marką Coccodrillo. W planach do końca 2021 roku, jest zwiększenie lokalizacji sklepów i cornerów pod brandem Coccodrillo, a sal zabaw Fikołki do 30.
Od stycznia 2019 roku Grupa CDRL jest właścicielem pakietu większościowego w spółce DPM (poprzednio: Handlowo – Przemysłowej Grupie West Ost Union) z Białorusi, zarządzającej siecią supermarketów z odzieżą i akcesoriami dziecięcymi Buslik.
Dołącz do dyskusji: