Globalny gigant pomoże sprzedawać prawa do meczów Ekstraklasy. Umowa na 6 lat
Międzynarodowa agencja MP & Silva została doradcą Ekstraklasy SA przy sprzedaży praw mediowych do pokazywania rozgrywek Ekstraklasy w Polsce i na świecie. Umowa podpisana została na sześć lat i dotyczy sprzedaży licencji od sezonu 2015/2016.
- Już od kilkunastu miesięcy usilnie pracowaliśmy nad wytworzeniem najbardziej korzystnego dla klubów modelu dystrybucji praw mediowych na kolejne sezony. Efektem tych prac jest nawiązanie współpracy z renomowaną agencją MP & Silva. Jednak to dopiero początek drogi do finalnej sprzedaży praw do pokazywania Ekstraklasy w sezonie 2015/16 i kolejnych. Niebawem z pomocą agencji wejdziemy w fazę bezpośrednich rozmów z nadawcami - zapowiada Bogusław Biszof, prezes Ekstraklasy SA.
Współpraca Ekstraklasy oraz MP & Silva dotyczy wszystkich scentralizowanych przez spółkę praw mediowych, tj. praw telewizyjnych, mobilnych i internetowych, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym.
- Rozważaliśmy równolegle kilka opcji sprzedaży praw. Ostatecznie zarekomendowaliśmy klubom podpisanie kontraktu doradczego z sumą gwarantowaną, która w każdym roku obowiązywania umowy da Klubom znacząco wyższe środki niż do tej pory. Jeśli w toku negocjacji agencji uda się uzyskać wyższe kwoty niż suma gwarantowana, ewentualna nadwyżka będzie proporcjonalnie podzielona pomiędzy Ekstraklasę a doradcę - wyjaśnia Bogusław Biszof.
- Polska liga ma bardzo znaczącą bazę kibiców i jest mocno zakorzeniona w świadomości Polaków. Będziemy z pewnością pracować nad rozszerzeniem tej bazy zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym - mówi Roberto Dalmiglio, dyrektor handlowy MP & Silva.
Przypomnijmy, że obecnie całe prawa do pokazywania Ekstraklasy w sezonie 2014/2015 posiada platforma nc+, pokazująca je na kanałach Canal+ i nSport+. W mediach ostatnio pojawiły się doniesienia, że prawa do rozgrywek mogą w przyszłości trafić do jednej z zagranicznych stacji - nieobecnych w Polsce jeszcze FOX Sports czy beIN Sports Arabia (Al Jazeera Sports) albo do Eurosportu, wzmocnionego po przejęciu przez Discovery (więcej na ten temat).
Ekstraklasa SA jest spółką, której akcjonariuszami jest 16 klubów biorących udział w rozgrywkach Ekstraklasy oraz Polski Związek Piłki Nożnej. Jest ona 100-proc. udziałowcem firmy Ekstraklasa Live Park, wyłącznego producenta sygnału telewizyjnego ze wszystkich meczów Ekstraklasy.
MP & Silva to międzynarodowa agencja mediowa, która posiada, zarządza i dystrybuuje prawa telewizyjne oraz mediowe z najważniejszych wydarzeń sportowych na świecie. W jej portfolio znajdują się m.in. takie rozgrywki i podmioty jak Mistrzostwa Świata FIFA 2014, włoska Serie A, angielska Premier League, hiszpańska La Liga, niemiecka Bundesliga i francuska Ligue 1, amerykańska MLS, AC Milan Channel, tenisowe French Open, turnieje ATP, Liga Mistrzów piłki ręcznej, wyścigi Formuły 1 oraz koszykarskie NBA.
Dołącz do dyskusji: Globalny gigant pomoże sprzedawać prawa do meczów Ekstraklasy. Umowa na 6 lat
Bądźcie trochę bardziej precyzyjni.