SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Apple może kupić prawa telewizyjne do Bundesligi

Kanał World Soccer Talk poinformował, że koncern Apple prowadzi negocjacje z DFL (Deutsche Fußball Liga) w sprawie nabycia licencji do transmisji Bundesligi w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W późniejszym terminie właściciel serwisu streamingowego Apple TV+ może powalczyć o prawa dotyczącego niemieckiego rynku.

Przed rokiem Major League Soccer, amerykańsko-kanadyjska liga piłkarska zawarła umowę z Apple. 10-letni kontrakt pozwala Apple TV+ na transmisje wszystkich meczów ligowych MLS w ponad 100 krajach i regionach świata. Spotkania komentują anglojęzyczni i hiszpańskojęzyczni spikerzy. Mecze kanadyjskich drużyn są dodatkowo dostępne po francusku.

Problemy DAZN i Sky Deutschland

Do końca sezonu 2024/25 w Niemczech główne pakiety praw do Bundesligi mają serwis streamingowy DAZN i platforma cyfrowa Sky Deutschland. Sublicencję posiada stacja Sat.1. Tylko dwaj pierwsi gracze za 4-letnią licencję zapłacili 80 proc. spośród 4,4 mld euro. Przygotowania do sprzedaży praw na lata 2025-2029 idą pełną parą, ale porozumienie z nadawcami mogą utrudniać problemy DAZN i Sky.

W styczniu informowaliśmy, że DAZN w 2022 roku przyniósł ponad 2 mld dol. straty. W tym samym czasie pozyskał 75 nowych licencji. Amerykański gigant płatnej telewizji Comcast chciałby natomiast sprzedaż Sky Deutschland. Niemiecka platforma cyfrowa również przynosi straty i w ostatnim czasie usunęła kilka kanałów, w tym popularne stacje National Geographic. Nie wiadomo czy obie firmy będą wstanie zainwestować dużo w prawa do Bundesligi w nowym rozdaniu.

Niemiecki portal branżowy Digital Fernsehen zauważa, że wartość tej licencji może nie być już tak wysoka, jak w poprzednim rozdaniu. Bundesligę opuścili bowiem Erling Haaland i Robert Lewandowski, uznawani za najlepszych napastników na świecie. Apple nie może też pozyskać globalnych praw do niemieckiej ligi. Chociażby na polskim rynku Viaplay ma prawa do transmisji do końca sezonu 2028/29.

Serwisy streamingowe coraz więcej inwestują w sport

Globalne wydatki serwisów streamingowych na prawa do transmisji sportowych przekroczą w tym roku 8,5 mld dolarów. Z raportu Ampere Analysis wynika, że w czołówce są DAZN, Amazon Prime Video i ESPN+. Viaplay zajął pod względem tych inwestycji czwarte miejsce, a większość jego wydatków dotyczy polskiego rynku.

Z prognozy opartej na narzędziu Sports - Media Rights wynika, że w 2023 roku udział serwisów streamingowych w globalnych inwestycjach na prawa sportowe wyniesie 21 proc. W poprzednim roku było to zaledwie 13 proc. Mimo znaczącego wzrostu, wydatki te dalej są mniejsze niż w przypadku filmów i seriali.

Dołącz do dyskusji: Apple może kupić prawa telewizyjne do Bundesligi

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl