Facebook stawia na reklamę mobilną
Kierownictwo polskiego oddziału Facebooka zamierza zachęcić marketerów do reklamowania się w serwisie za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Globalnie aż 41 proc. przychodów z reklam na Facebooku pochodzi z tego kanału.
- Urządzenia mobilne stają się dla nas priorytetem. Podczas, gdy jeszcze dwa lata temu mobilny Facebook nie generował żadnych przychodów, to w 2013 roku aż 41 procent przychodów z reklam pochodzi właśnie z platform mobilnych. Jest to przede wszystkim zasługa wykorzystywania przez marketerów widoku aktualności (News Feed), który pod względem reklamowym ma szczególnie duży potencjał tworzenia angażujących i bogatych w formy wizualne treści - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marcin Bruś, szef polskiego oddziału Facebooka. Warto przypomnieć, że tylko w drugim kwartale br. Facebook zanotował 1,81 mld dolarów przychodów, z czego 88 proc. stanowiły wpływy reklamowe (więcej na ten temat).
Zdaniem kierownictwa polskiego oddziału serwisu, mobilny Facebook w przeciwieństwie do innych kanałów, umożliwia łatwiejsze i bardziej precyzyjne targetowanie kampanii. - Podczas, gdy w przypadku zwykłych reklam online efektywność targetowania wynosi około 27 procent, to już za pośrednictwem Facebooka efektywność ta wynosi około 90 procent. Facebook umożliwia podczas targetowania wykorzystanie takich kryteriów, jak rodzaj urządzenia mobilnego, system operacyjny czy np. wykorzystywany rodzaj przesyłu danych - podkreśla Marcin Bruś.
W tym momencie najpopularniejszy format reklamowy wykorzystywany przez Facebook wyłącznie na urządzeniach mobilnych to Mobile App Install Ad. W drugim kwartale br. format ten wygenerował globalnie aż 46 mln instalacji (jest to o 21 mln więcej niż w pierwszym kwartale 2013). W tej chwili Mobile App Install Ads wykorzystuje prawie 8,5 tys. deweloperów.
- Często mówi się o tym, że reklama na urządzeniach mobilnych to przyszłość rynku. Tymczasem z naszych obserwacji wynika, iż to dzieje się tu i teraz. Na świecie reklama na mobilnym Facebooku zyskuje coraz bardziej na znaczeniu i świadczą o tym liczby. Polska nie odbiega w jakiś szczególny sposób od trendów zagranicznych, ale trzeba przyznać, że wciąż musimy mocno przekonywać i edukować klientów. Mamy poczucie, że reklamodawcy wciąż nie zdają sobie sprawy z potęgi reklamowej mobilnego Facebooka, za pośrednictwem którego można w krótkim czasie osiągnąć zasięgi takie, jakie generuje telewizja - wyjaśnia Bruś.
W drugim kwartale br. Facebook miał na całym świecie 1,15 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie. Mimo że naukowcy z Uniwersytetu Wiedeńskiego obliczyli, że w ciągu minionych 6 miesięcy z korzystania z Facebooka tylko w USA i Wielkiej Brytanii mogło zrezygnować łącznie 11 mln internautów, to globalnie wzrasta liczba użytkowników korzystających z mobilnego Facebooka. Od kwietnia do czerwca br. było to 819 milionów mobilnych aktywnych użytkowników miesięcznie i 219 milionów wyłącznie mobilnych użytkowników miesięcznie. W ciągu roku liczba mobilnych użytkowników Facebooka wzrosła aż o 50 procent (więcej na ten temat).
Ciekawie wyglądają dane dotyczące tego, w jaki sposób użytkownicy korzystają z Facebooka za pośrednictwem urządzeń mobilnych. I tak: 47 proc. użytkowników korzysta z serwisu podczas przygotowywania posiłku, 48 proc. - podczas ćwiczeń na siłowni, a 46 proc. - podczas robienia zakupów lub biegania. Wzrasta także ilość czasu spędzanego na Facebooku. Osoby korzystające z Facebooka na komputerach stacjonarnych robią to przez 320 minut miesięcznie, z kolei za pośrednictwem urządzeń mobilnych korzystamy z Facebooka aż przez 785 minut miesięcznie.
Warto przypomnieć, że wkrótce w strumieniu wiadomości Facebooka pojawią się klipy wideo, które będą odtwarzane automatycznie w momencie, gdy użytkownik wyświetli je na ekranie. Ma to być pierwszy krok do wprowadzenia reklam wideo na Facebooku. Nie wiadomo jednak jeszcze, kiedy to się stanie (więcej na ten temat).
Polski oddział Facebooka nie udostępnia na razie danych dotyczących liczby użytkowników serwisu w Polsce, w tym liczby osób korzystających z mobilnej wersji serwisu.
Dołącz do dyskusji: Facebook stawia na reklamę mobilną
I dlatego coraz więcej osób rezygnuje z konta, Facebook coraz szybciej staje się synonimem obciachu.